Skip to main content

Sinds 2 maanden werkt de ondertiteling op de NDR niet meer . De rest van de Duitse zenders doen het wel. Wat is het probleem ?

Welke KPN tv ontvanger heb je? 


Ik heb een LG


KPN heeft geen decoders van LG.

Wel van Arcadyan, Arris of van Sagemcom.

 

Of kijk je via de KPN ITV app op de LG tv?

 


Hier via een niet-KPN aanbieder zijn er wel ondertitels op NDR.

Overigens, vraag van mij, hoe zet je de ondertitels aan op een KPN ontvanger ? Dat zal wel via teletekst gaan, welke pagina ?

Of heb je (onlangs) een nieuwe ontvanger bekomen waar bij de ondertitels anders werken ?


Hier via een niet-KPN aanbieder zijn er wel ondertitels op NDR.

Overigens, vraag van mij, hoe zet je de ondertitels aan op een KPN ontvanger ? Dat zal wel via teletekst gaan, welke pagina ?

Of heb je (onlangs) een nieuwe ontvanger bekomen waar bij de ondertitels anders werken ?

 

Dat antwoord is helaas niet helemaal correct.

Alleen de arcadyan HMB 2260, Arris VIP 2952 en de Arris VIP 5202 gaat de ondertiteling via teletekst.

Op de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) werkt de ondertiteling op een andere manier, zie hier. 


Ik kijk NDR nog wel eens maar dan via de gratis (Android-TV) app van de ARD. En dus niet direct via kpn.

Dan heb ik wel ondertitels.

Ook via deze weg:

https://www.ardmediathek.de/live en dan ndr kiezen. Via ballonnetje kun je subs aanzetten. Duitse, dat wel.

Op zich zou het via kpn ook moeten werken. Maar ik heb 't Duitse pakket niet. 

Welke tv ontvanger heb je, lamwal? Al de nieuwe DIW7022 (TV+)?


Ja ik heb DIW7022 (tv+)


Werkt het misschien wel als je unicast gebruikt? (Zoals bij terugkijken, of even een tel pauzeren en dan verder kijken.) Dat is sinds een recente update het geval voor de RTL zenders op de TV+ Box (hoewel dus niet al maanden lang).


Nee dan werkt het ook niet


Werkt ondertiteling wel bij alle andere zenders @lamwal?

En hoe ver kom je bij elk van de stappen als je het instellen probeert via de uitleg in het volgende artikel?

Â