Skip to main content

Sinds ik glasvezel heb via KPN, valt de tv een paar maal per dag stil. Terwijl de monteur voorspelde dat dit verleden tijd zou zijn…. Ik start wel 3 x per dag opnieuw op. Wie kan me adviseren? 

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Nee het is draadloos volgens mij…..


Toch niet met dit soort dingen? 

 


Alleen eentje boven. Op advies vd monteur van KPN. 


Resetten heb ik ook al gedaan. Terug naar fabrieksinstellingen 


U zal er twee hebben.  Eén bij het modem en één bij de tv ontvanger.  Het gebruik van draadloze verbindingsets is tegeaf te raden.  Ze versturen data via het electriciteitsnetwerk en dat is er niet meer voor geschikt.  Het electriciteitsnetwerk is overvol waardoor ruis kan voorkomen.  Het advies is dan ook een kabel te trekken van het modem naar de ontvanger.  Niet wat u wilt horen maar helaas is het niet anders.


Nee dat hoor ik niet graag idd. Een draad door de hele kamer en gang?! En ik zou echt niet weten hoe! 
Bovendien: ik betaal KPN toch voor draadloos internet? 


Nee u betaalt voor een verbinding tot en met het modem.  Alles wat daarna is voor u. Het advies is om de ontvanger met een kabel aan te sluiten aan het modem.  Soms lukt dat toch met de draadloze verbindingssets maar door de komst van ledverlichting,  zonnepanelen,  telefoonopladers etc. Is het electriciteitsnetwerk eigenlijk niet meer geschikt voor het gebruik van draadloze verbindingssets. Overigens geldt dat voor alle providers. Op de site van Devolo staat de devolocockpit. Daarmee kunt u de sets voorzien van de nieuwste software.  Wellicht is daar de oplossing. 


Ok dankuwel. Maar ik heb er 0 verstand van. Dus helaas dan….. 


Hi @Odie01 en welkom op het forum! 

Test inderdaad de verbinding tijdelijk even bekabeld, puur om te zien of het dan ook wegvalt. Bekabeld is wel de meest stabiele verbinding, maar ik snap ook dat die niet altijd ideaal is. Mocht je moeite hebben met het aansluiten hiervan, dan kun je doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00 met ons bellen via 0800-0402. Dan kan mijn collega dit met je doornemen en je bij de installatie helpen. 

Daarnaast raad ik je aan om de tips uit ons storing met de draadloze verbindingsset artikel door te lezen. Wellicht dat het daarmee ook al is opgelost. 🙂