Skip to main content

Op benedenverdieping router/modem van kpn en tv. Op 1e verdieping 2e tv met modem en extra wifi apparaat. Nooit geen problemen gehad. Vorige week stroom van de router/modem beneden er even af geweest. Nadat de stroom er weer op gezet werd startte alles gewoon weer op en werkte het beneden. Echter boven geen tv meer ofschoon lampjes van wifi apparaat en modem groen branden. Modem gereset en daarna geen tv. Foutmelding 307. Kom ik niet verder meer. Nogmaals alle apparaten een keer van de stroom gehad. Vervolgens wifi, modem en tv. weer aangesloten. Hierbij steeds gewacht tot de lampjes groen werden. Geen resultaat. Nog

Dag @krijn sweers zijn de tv ontvangers met een kabel aangesloten op het modem of op een andere manier?


Dag Joep.

tv ontvanger is met een kabel aangesloten op het modem.


Ik ben toch wel benieuwd hoe je netwerk er uit ziet.  Ik lees twee keer router/modem en wifiversterkers.  Kan je vertellen hoe het precies zit want twee modems zou niet kunnen.  


Op benedenverdieping, woonkamer, Wifi/router apparaat met een modem en tv. Zijn middels bekabeling met elkaar verbonden. 

Op bovenverdieping,, slaapkamer, Wifi apparaat, modem en tv. Middels bekabeling verbonden. Nadat de stroom op de benedenverdieping uitgeschakeld is geweest werkt het op bovenverdieping niet meer. Vanmorgen ook nog weer geprobeerd. OP beeld verschijnt de melding:

Welkom op interactieve tv.

Opstarten……….85%.

Configuratie geactiveerd.

Groene balk met rood.


Nog even voor de zekerheid...je gebruikt toch niet dit soort dingen?

 


@krijn sweers

Ik begrijp dat de spanning (volksmond stroom) er vanaf is geweest.

Als de spanning terug is, dan gaan alle apparaten (Experiabox, KPN tv decoder, etc.) opnieuw opstarten.

 

Zit de WIFI versterker (repeater) beneden tussen de Experiabox (KPN router modem) tussen de KPN tv ontvanger?

Zo ja, dan kan dat het probleem zijn.

Beste is een vaste UTP kabel van de Experiabox naar de KPN tv decoder (zonder iets ertussen).

 

Zie hier wat foutcode 307 betekend.

Meesvoorkomende oorzaak is dat er een DVS, Switch, Wifi punt, of zo tussen de Experiabox en KPN tv decoder zit.

 

Vul ook je profiel van dit forum (als je dat nog niet hebt gedaan) zo compleet mogelijk in.

Dan kan ook een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken. (duurt i.v.m. drukte meestal een paar dagen).


Heb jullie verkeerd voorgelicht.  Ging er vanuit dat met modem tv. ontvanger werd bedoeld. Ondertussen contact gehad met KPN. Volgens medewerker is tv. ontvanger op de bovenverdieping defect. Krijg morgen een nieuwe. Sorry voor de onjuiste uitleg. Hoop morgen dat het euvel verholpen is. Laat het dan weten.


Dag @krijn sweers uit je privébericht begrijp ik dat ook de nieuwe ontvanger problemen heeft. Klopt dat?