Skip to main content

Sinds ik 4K ontvanger heb valt het beeld frequent weg op een tv. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

Hi @Nnelg33 en welkom op ons forum!

Ik ga met jou op zoek naar de oorzaak hiervan. Ik denk zelf dat we hier de oorzaak moeten zoeken in de aansluitfactor. Oftewel hoe is de 4K ontvanger aangesloten op het modem? Is dit rechtstreeks met een kabel op de experiabox of ziet hier nog een switch of wifi versterker tussen of wellicht maak je gebruik van dvs (Draadloze adapters) of MoCa (coax convertors) 
In spannende afwachting van jouw antwoord zodat we kunnen kijken wat dit veroorzaakt.


De Arras 4K ontvanger zit aangesloten via een directe kabel aan de Netgear switch. Dus niet via WiFi en ook niet via een MoCa of DVS adapter. De switch (GS316) is geschikt voor IPTV. 


Het moet de NETGEAR plus GS 105E prosafe plus switch zijn werk bij ons perfect .😀.die kunt je kopen bij kpn .


De switch (GS316) is geschikt voor IPTV. 

@Nnelg33 toch kan het zijn dat ie GS316 niet goed werkt, omdat er geen “E” achter het typenummer staat. En dat heeft deze dus wel:

NETGEAR plus GS 105E. Deze kun je aanschaffen bij KPN op hun webshop.


Ik heb de gs116E 


@Nnelg33 gisteren zei je wat anders:

De Arras 4K ontvanger zit aangesloten via een directe kabel aan de Netgear switch. Dus niet via WiFi en ook niet via een MoCa of DVS adapter. De switch (GS316) is geschikt voor IPTV. 

Of ik moet me vergist hebben. 😉


Ik heb de gs116E 

Welke type UTP kabel gebruik je? De minimale eisen zou zijn:

  • CAT 5 of hoger

Als je nog een andere kabel hebt zou je dan eens willen kijken wat het dan doet?


@Nnelg33 Vraagje: valt alleen beeld weg? Of ook geluid?


Heb de ontvanger nu direct aan de experiabox aangesloten. Hoop dat het nu wel in orde is. 


Heb de ontvanger nu direct aan de experiabox aangesloten. Hoop dat het nu wel in orde is. 

@Nnelg33 ik begrijp dat je dus een DVS (draadloze verbindingsset) ertussen had zitten?


Probleem is opgelost door de ontvanger direct aan de experiabox aan te sluiten ipv de verdeler. 


Probleem is opgelost door de ontvanger direct aan de experiabox aan te sluiten ipv de verdeler. 

@Nnelg33, fijn dat het is opgelost! 😉👍🏼