Skip to main content

Afgelopen donderdag is er een slimme meter van Essent geplaatst. Sindsdien hapert het tv signaal. Ik ben er vrij zeker van dat het komt door de plaatsing van slimme meter. Internet werkt prima en ook Netflix/Videoland werkt goed. Heb aluminiumfolie om de meter gedaan in de hoop dat het helpt maar dit werkt ook niet. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

Groeten,

Marc

Is de tv decoder via een kabel rechtstreeks verbonden met het modem of anderszins?

 

 


Hoi @Marctheman 
De slimme meter staat daar geheel buiten.
Misschien dat de monteur die de meter plaatste aan de draden in je meterkast (onbedoeld) heeft gezeten?
Kijk alle bedrading van het internet in je meterkast eens na en kijk of de stekkers er wel goed inzitten.
En haal dat aluminiumfolie er snel af, anders heb je kans dat de meter te warm wordt en kan hij stuk gaan.


De tv decoder is via een draadloze verbindingsset verbonden met modem


Is de tv decoder via een kabel rechtstreeks verbonden met het modem of anderszins?

 

 

De tv decoder is via een draadloze verbindingsset verbonden met modem


Zit die wel goed?Dus als enige in het stopcontact en niet in een verlengdoos.

Zie dit plaatje:

 


De tv decoder is via een draadloze verbindingsset verbonden met modem

Dat kan de oorzaak zijn i.c.m. de gevoeliger slimme meter.

Sluit maar eens rechtstreeks op het modem aan met een kabel, is het probleem dan weg, weet je de oorzaak, de verbindingsset.

 


Lijkt mij ook een goede mogelijkheid dat de monteur een contactdoos nodig had en de stekers verwisseld heeft.

Niet voor de slimme meter die heeft zijn eigen voeding maar misschien voor een boormachine of dergelijke


De tv decoder is via een draadloze verbindingsset verbonden met modem

U kunt nog wat proberen met die dingen. Een keertje resetten. Ander stopcontact proberen. Maar de kans is aanwezig dat het definitief verleden tijd is met die dingen en u een kabel zult moeten leggen.

 


Hoi @Marctheman. Welkom op het KPN Forum. Heb je de tv-ontvanger inmiddels al gereset en/of jouw draadloze verbindingsset al in een ander stopcontact gedaan? Of heb je de tv-ontvanger inmiddels al bekabeld aangesloten? We horen graag van je of het probleem is verholpen. Op onze servicepagina vindt je trouwens alle stappen die je kan doorlopen om dit probleem te verhelpen.


Hoi @Marctheman. Welkom op het KPN Forum. Heb je de tv-ontvanger inmiddels al gereset en/of jouw draadloze verbindingsset al in een ander stopcontact gedaan? Of heb je de tv-ontvanger inmiddels al bekabeld aangesloten? We horen graag van je of het probleem is verholpen. Op onze servicepagina vindt je trouwens alle stappen die je kan doorlopen om dit probleem te verhelpen.

Hoi Vikash, tv ontvanger had ik al gereset maar aangezien ik boven exact hetzelfde probleem was leek het mij sterk dat het daar aan lag. Stekkers zaten allemaal zoals het hoorde. Vanaf gister doet tv het wel weer goed. Heel vreemd want ik heb uiteindelijk niks aangepast. Zou het dan toch aan de dvs liggen? Kunnen deze verouderd zijn?


Zou het dan toch aan de dvs liggen? Kunnen deze verouderd zijn?

Lastig om dat op afstand te kunnen zeggen, maar dat zou heel goed kunnen. Je kan het beste een netwerkkabel gebruiken om jouw tv-ontvanger aan te sluiten op de ExperiaBox.