Skip to main content
Beantwoord

Sinds kort alleen de zenders van NPO te zien op de ontvanger

• November 2, 2025
  • 11 reacties
  • 138 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo, sinds kort krijg ik via Interactieve-TV-ontvanger alleen NPO-zenders. Ontvanger al op fabrieksinstellingen gezet en alles herstart. HDMI-kabel omgedraaid, vervangen, ander HDMI-kanaal, alles in juiste volgorde aan en uit (modem, Xperia, tv-ontvanger, tv zelf). In Mijn KPN zie ik geen optie Ontvanger opnieuw activeren en lijkt de koppeling met abonnement er niet meer te zijn. Kunnen jullie dit opnieuw koppelen? Abonnementsnummer op verzoek via PB.

Bedankt alvast!

Forty

Beste antwoord door PeterG

Heb je wel alle zenders via de website http://tv.kpn.com op je laptop?

Of via de KPN TV+ app in je mobiel/tablet?

Ik denk dat je 2952 gewoon stuk is. 

KPN bellen “mijn tv ontvanger is stuk” tegen de computer; je krijgt dan een echt mens.

Laten omruilen voor de Arris VIP5202. (heeft geen display, analoge audio uitgang en scart meer)

11 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 2, 2025

@Forty in principe zou de activering goed moeten zijn, anders zou je namelijk geen enkele zender meer kunnen zien. Kun je eens proberen de ontvanger te resetten?

Arris VIP2952 en Arcadyan HMB2260:

1. Zet de tv-ontvanger uit met de aan- en uitknop op de tv-ontvanger. Wacht daarna 30 seconden.
  2. Zet de tv-ontvanger aan met de aan- en uitknop.
  3. Wacht tot je een balk op je scherm ziet.
  4. Druk dan kort op de ‘stand-by’ knop van de tv-ontvanger. Dat is het knopje boven op de ontvanger. Hiermee ga je naar het tv-menu.
  5. Ga in het tv-menu naar de optie 'Software verwijderen' en hou de ‘stand-by’ knop 3 seconden ingedrukt. Zo kies je deze optie.
  6. De tv-ontvanger haalt de nieuwe software binnen. Dit kan 20 minuten duren. Laat je tv-ontvanger aan staan terwijl je dit doet.
  7. Je hebt je tv-ontvanger gereset.

Arris VIP5202:

1. Haal de stekker uit de tv-ontvanger
  2. Druk op de ‘stand-by’ knop op de tv-ontvanger en hou deze ingedrukt
  3. Doe tegelijk de stekker weer terug in de tv-ontvanger
  4. Blijf de ‘stand-by’ knop ingedrukt houden totdat het lampje op de tv-ontvanger rood gaat knipperen. Dit gebeurt na ongeveer 10 seconden. Laat de ‘stand-by’ knop los als het powerlampje rood knippert.
  5. Druk nu op de [MENU]-knop op de KPN afstandsbediening. Je ziet daarna een menu op je tv.
  6. Kies in het tv-menu op de optie 'Terug naar fabrieksinstellingen'. Bevestig deze optie door te drukken op de [OK]-knop op je afstandsbediening. Kies daarna voor de optie ‘Ja’ en druk nog eens op de [OK]-knop op je afstandsbediening.
  7. Kies daarna in het tv-menu voor de optie 'Software verwijderen'. Bevestig deze optie door te drukken op de [OK]-knop op je afstandsbediening. Kies daarna voor de optie ‘Ja’ en druk nog eens op de [OK]-knop op je afstandsbediening.
  8. Ga naar de optie 'Afsluiten' bovenaan het tv-menu en kies de optie 'Afsluiten zonder opslaan'. Dit doe je door te drukken op de [OK]-knop op je afstandsbediening. De tv-ontvanger start opnieuw op en de nieuwe software wordt gedownload.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Dank je! Ik ga het proberen. Ik heb echter al eerder de ontvanger teruggezet naar fabrieksinstellingenn waarbij software opnieuw werd geïnstalleerd, dus dat zou nu in orde moeten zijn. Maar hopelijk lukt je suggestie!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 2, 2025

Een Arcadyan HMB2260?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Als ik bovenstaande doe (het is de eerste optie), reageert de stand-by knop niet zodra de balk zichtbaar is. Het systeem start dan opnieuw op en wordt dus niet onderbroken. Is er een andere manier om software te verwijderen? Ik heb dus als teruggezet naar fabrieksinstellingen (daarvoor al naar standaardinstellingen). Alvast bedankt weer!

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 2, 2025

Volgens mij moet je het binnen de eerste 10% van de balk doen, daarna lukt het niet meer. En druk de standby knop op de ontvanger zelf ( niet op de afstandsbediening) een aantal seconden in tot je het menu ziet, kort indrukken werkt volgens mij niet.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Nee, Arris 2952.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Als ik kort op stand-by knop druk zodra ik de balk zie, gaat het gewoon uit. Als ik via instellingen naar tv-menu ga, is er geen optie software verwijderen. Wel dus standaardinstellingen en fabrieksinstellingen wat ik beide al gedaan heb. Hopelijk weet iemand het, ben er al zoveel tijd mee kwijt jammergenoeg. Echt heel fijn dat mensen willen helpen via dit forum.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • November 2, 2025

Ah oke. Dan kun je qua het resetten weinig meer doen. Is de ontvanger direct op het modem aangesloten met een UTP kabel of zit er iets tussen? Welk type modem heb je precies? Mocht je bijv. een Fritzbox hebben of oud type van KPN, zou dat ook een oorzaak kunnen zijn. Als dat niet speelt en de Arris direct op het modem aangesloten is lijkt me een omruil van de ontvanger de beste vervolgstap.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 2, 2025

Hoi, de Arris is direct op de Xperia aangesloten, ik had zo veel als mogelijk tevoren al uitgeprobeerd en uitgesloten.. Dus ligt het waarschijnlijk aan de ontvanger zelf. Dank in elk geval aan allen voor het meedenken!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • November 2, 2025

Heb je wel alle zenders via de website http://tv.kpn.com op je laptop?

Of via de KPN TV+ app in je mobiel/tablet?

Ik denk dat je 2952 gewoon stuk is. 

KPN bellen “mijn tv ontvanger is stuk” tegen de computer; je krijgt dan een echt mens.

Laten omruilen voor de Arris VIP5202. (heeft geen display, analoge audio uitgang en scart meer)

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Forty, welkom op onze community! Ik zie al een hoop tips en trucs.  Heb je mijn collega's nog gesproken? Of een andere oplossing gevonden?