Skip to main content

Hallo,

Als ik één tv ontvanger aan heb gaat alles goed, wil ik op de andere ook tv gaan kijken dan slaat op beide het beeld vast.

Dit is zins de laatste tijd zo, voorheen kon ik met beide gewoon kijken.

Wat gaat er hier mis. 

Ik weet dat mijn DSL verbinding niet snel is en dat ik niet in HD kan kijken maar beide ontvangers staan in SD.

De vorige keer dat dit probleem zich voor deed stonden de ontvangers in het systeem van kpn op HD.

Misschien nu weer??

 

Vriendelijke groet

Rob

@RCS 60 

 

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12 (wat zit er allemaal tussen)?

Wat is jouw echte downloadsnelheid? 

 

De ontvangers staan niet in het systeem van KPN in HD, maar in de ontvanger zelf. Dat kan je zelf aanpassen. Ga naar instellingen. 


Hallo,

Ik heb twee Arcadyan tv ontvangers één ervan is rechtstreeks met een kabel verbonden met het V10 modem, de andere via twee gekoppelde netwerk adapters ook rechtstreeks met een kabel met het modem.

Ik weet dat ik de ontvanger kan veranderen van SD naar HD, maar toen ik het zelfde euvel had als nu stond de ontvanger in SD terwijl het systeem van kpn aangaf dat de ontvanger in HD stond. Dit kwam toen niet met elkaar overeen.

Vraag mij niet hoe dit kan maar het was zo.

De downloadsnelheid van mijn DSL verbinding is 8Mb. Ik heb ook een 4G modem er aan zitten die deze snelheid verhoogd, maar hoeveel is afhankelijk van de drukte op de mast.


Die DVS zou ik er zo wie zo tussenuit halen.

Die verbruikt veel energie (volksmond stroom) en is heel erg storingsgevoelig voor IPTV.

 

8 Mb/ s is niet veel.

 

Is Digitenne geen optie? 


Met DVS bedoel je waarschijnlijk de netwerkadapters.

Deze hebben het altijd goed gedaan.

Ik kan op geen andere manier daar bekabeld internet krijgen.

Digitenne is ook geen optie, wil ook vaak opgenomen programma' s kijken.

Wat ik wil zeggen, het heeft jaren goed gewerkt, waarom nu niet meer.


Met DVS bedoel je waarschijnlijk de netwerkadapters.

Deze hebben het altijd goed gedaan.

 

Helaas komt er steeds meer verstoringen op het 230 volt netwerk.

Vandaar dat de DVS (draadloze verbindingsset via 230 volt netwerk) het steeds minder goed doen.

Vooral IPTV (om tv te kijken) heb je de meeste storing / problemen. 

 

Vul ook je profiel zo compleet mogelijk in van dit forum.

Dan kan een moderator het voor je nakijken.


Ik heb mijn profiel zo compleet mogelijk ingevult.

KPN maakt reclame over gratis glasvezel, er ligt hier glasvezel voor mij op een rol langs de weg, de vorige bewoners hebben het niet laten aansluiten. Als ik dat nu zou willen laten aansluiten kost dit €2000.

Kan KPN dit niet even gratis doen, of is dit alleen voor nieuwe klanten.


Heeft u die prijs gekregen van kpnnetwerk??? Als het inderdaad die prijs is en u kan dat betalen doe het dan. Het is de investering dubbel en dwars waard. 


Als ik dat zou kunnen heb ik hier geen probleem.

Hoe verklaart u dat ook de ontvanger zonder DVS er ook mee ophoud.


Die prijs komt niet van kpn maar van die het hier toen aangelegt heeft.


Misschien kan @Ward_ iets zeggen over die 2000 euro?


Hier ligt overigens coax van Ziggo langs de weg maar ik heb geen aansluiting. Als ik die zou willen kost me dat ook 1600 euro. Dus misschien is die 2000 euro nog niet zo gek... het zou kunnen kloppen...


Zo te horen is dat een netwerk dat niet van KPN is maar waar KPN wel over levert. En waar een eigen bijdrage geldt (buitengebieden bijvoorbeeld).

In dat geval betaalt KPN die 2000 euro voor niemand, ook niet voor nieuwe klanten. Gratis glasvezel geldt voor adressen op netwerken van KPN Netwerk zelf. Daar betaalt niemand een eigen bijdrage.


U heeft de v10 als modem?


Jammer, dus geen glasvezel. 😭


Ja, ik heb een v10 modem


Weet u hoe u in kan loggen in het modem? Zoja zou u dan een screenshot kunnen plaatsen van de pagina geavanceerd?


Ga ik proberen.


 


Tja... tis eigenlijk maar 6 mbit. Dat is voor 2 tv ontvangers op SD kwaliteit gewoon te weinig denk ik.


Tsja de snelheid is nu ruim 6 en dat is niet genoeg voor 2x ontvanger in sd. Als je nu over zou stappen naar kpn kan je niet eens meer tv krijgen.  Werken met een chromecast voor de tweede tv is wellicht een optie.


Drama, had gevraagt voor pairbinding, maar kreeg hier geen goed antwoord op, zou niet kunnen.


Pairbonding zal waarschijnlijk niet mogelijk zijn. Het is zoals het is ben ik bang. Vaak is er een mogelijkheid om het vastrecht van glasvezel per maand te betalen.  Zou misschien een oplossing zijn als jouw budget het toelaat. 


Bedankt voor de moeite en de info.


Pairbonding is denk ik wel mogelijk maar zal door kpn wel te veel werk zijn. Er zitten bij mij gewoon 5draadjes in de hoofdkabel die van kpn binnen komt.