Skip to main content

Hier ook sinds kpn tv+ veel problemen met het geluid. Voor die tijd nooit problemen gehad met dezelfde geluid opstelling. Nu valt regelmatig het geluid en paar seconden weg. Na zender wisselen standaard een lange dip en na zappen of een opname doorspoelen soms zelfs helemaal  geen geluid meer. Met de Sonos Beam aangesloten is het probleem het grootste (vaker helemaal geen geluid meer) maar ook zonder de beam aangesloten valt het regelmatig even weg. Zie al een lange tijd ontzettend veel meldingen hiervan op het forum. Er wordt aangegeven dat het probleem bekend is en regelmatig naar een lijst met updates/verbeteringen verwezen, maar daar zie ik er niets over terug. Dus begin de hoop en beetje op te geven dat kpn dit gaat fixen.

Ik geef het nog een paar maanden maar anders toch maar een andere provider gaan proberen.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik zelf heb nog de itv boxen ( HMB-2260v2) van KPN. Ook bij mij begon een vergelijkbare euvel van uitvallen van geluid bij live TV. Niet bij opnames. Dit op een sonos arc icm met een Samsung QN series tv van 2023. 

er werd al snel naar Samsung gewezen als issue ( die en Sonos hebben een haatliefde verhouding met e-hdmi) maar de samsung heeft sinds mei nog geen update gehad. De sonos wel. Alleen vreemd is dat er meldingen komen als de decoder via hdmi aan de tv sluit en de tv met hdmi ( op het arc hdmi port) aansluit.  Ik zelf heb ook de hdmi direct op de sonos gesloten ( kan je alleen geluid testen) Zelfde probleem

 

Ik heb het opgelost gekregen op de itv boxen door de decoders met audiovoorkeur voor HDMI op auto te zetten ipv “ voorkeur DD5.1”.  En de TV op passthrough te zetten. Na deze aanpassing heb ik geen issues meer. 

Weet alleen je TV tv niet maar ik zie dat je een sonos beam hebt en TV+ van KPN. Geen idee of op de TV+ box geluid op auto zetten kan en je tv op passthrough. Maar ik zou dat proberen.

En elders gaan kijken : Toevallig bij familie afgelopen weekend die hebben ziggo met een next decoder.

Die hebben het precies het zelfde. Zij hebben dan een sonos Beam TV next van Ziggo icm met een LG -tv. Zelfde ellende. Ziggo next op auto gezet, TV van LG op passthrough en daar lijkt het nu ook weg.  De buren wisten te vertellen dat ze het ook met ziggo hadden icm met samsung TV en sonos beam.     Daar lijken de instellingen ( alles naar auto en passthrough) echter niet te werken. 

 

Ik weet niet waar het precies verkeerd gaat, maar ook bij andere partijen hebben er last van en ik dacht persoonlijk dat het aan de Sonos icm Samsung lag. Maar kom dus ook andere combis tegen. 

 

wellicht dat aanpassen van de instellingen naar auto en passthrough mogelijk zijn en helpen !


@WilkoG Welkom op het forum. 

Erg irritant dat je problemen ervaart met je combinatie van Sonos Beam en en Tv+. 

Ik zie dat @Triple_NL al een goede tip heeft gegeven met het instellen op passtrough. 

Ik durf ook niet te zeggen waar het precies verkeerd gaat. 

Hoe is de Sonos Beam aangesloten op de tv en op de tv ontvanger?Â