Skip to main content

Goedemorgen

 

Sinds de laatste update reboot mijn STB regelmatig als ik iets  vooruitspoel in een opname of te snel klik in het startportal.

Het lijkt wel of er iets aan het cache geheugen veranderd is bij het minste geringste start hij opnieuw op.

Zijn er meer mensen die dit ook ervaren?

 

Goedemorgen

 

Sinds de laatste update reboot mijn STB regelmatig als ik iets  vooruitspoel in een opname of te snel klik in het startportal.

Het lijkt wel of er iets aan het cache geheugen veranderd is bij het minste geringste start hij opnieuw op.

Zijn er meer mensen die dit ook ervaren?

 

Ik heb hetzelfde


https://www.kpn.com/service/televisie/problemen.htm#/ mischien werkt dit

 


Beste Trijntje

Vervelend dat jij dit ook heb en ik neem aan dat nog meer mensen dit ervaren maar de link die jij meestuur heeft niet zoveel waarde voor mij ,dit betreft geen quickfix issue.

maar dank evengoed dank voor je bijdrage.

mvg


Hoi @Thijs1963, zomaar een reboot steeds? Dat is wel erg bijzonder. Komt dus echt specifiek voor sinds laatste update? Die van vorige week?
Wat heb je allemaal al gedaan? Ook een reset uitgevoerd? Komt het daarna nog steeds voor? 


@Bart_Z Ja regelmatig soms tijdens spoelen van een programma.

Bij te veel handelingen gaat STB rebooten.

Er zijn meer mensen die sit ervaren maar dan komt het voor als een freeze beeld.

Bij mij gaat hij rebooten.

mvg


Ik heb sinds dit weekend ook opeens 2x een spontane reboot gehad vanuit het startmenu.

En inderdaad als je een aantal handelingen doet.


@Bart_Z Ja regelmatig soms tijdens spoelen van een programma.

Bij te veel handelingen gaat STB rebooten.

Er zijn meer mensen die sit ervaren maar dan komt het voor als een freeze beeld.

Bij mij gaat hij rebooten.

mvg

Dit ervaarde ik gisteren ook inderdaad. Bij het vooruitspoelen ging de ontvanger rebooten. 

Ik neem de feedback mee naar de ontwikkelaars. Kun je nog meer handelingen noemen? Kan ik die ook gelijk meenemen. 


@Bart_Z Ja regelmatig soms tijdens spoelen van een programma.

Bij te veel handelingen gaat STB rebooten.

Er zijn meer mensen die sit ervaren maar dan komt het voor als een freeze beeld.

Bij mij gaat hij rebooten.

mvg

Dit ervaarde ik gisteren ook inderdaad. Bij het vooruitspoelen ging de ontvanger rebooten. 

Ik neem de feedback mee naar de ontwikkelaars. Kun je nog meer handelingen noemen? Kan ik die ook gelijk meenemen. 

Bij het spoelen gebeurd dit regelmatig maar ook tijdens scrollen in de gids soms.

Het lijkt mijn inziens een cache probleem het lijkt alsof de STB te weinig geheugen heeft of dit nu softwarematig is of hardware matig is lastig te analyseren. 


Bij mij gebeurde het inderdaad ook bij het scrollen in de gids.


Check, bedankt. Dan neem ik die punten mee als feedback voor de ontwikkelaars. 

 


Hoi @Thijs1963, ik ben hierover nog even benieuwd hoe je precies vooruit spoelt. Is dat met de vooruitknop of voer je met de cijfers een tijdstip in? We proberen het te reproduceren, zodat het beter uitgezocht kan worden en de manier waarop dit gebeurt kan daarbij helpen.


Gisteren had ik het weer tijdens opname vooruit spoelen scherm gaat op zwart en de STB gaat rebooten.

Vanochtend scrollen in de gids zelfde het beeld gaat op freeze en STB reboot.

Het lijkt wel een geheugen issue dat de hardware of software het niet aan kan.

mvg


Ik ervaar sinds de update van vorige week hetzelfde. Lijkt of dat het ontstaat bij te snel scrollen of als je de vooruitspoelknop snel achter elkaar indrukt, maar dit kan toeval zijn. 


Ik ervaar sinds de update van vorige week hetzelfde. Lijkt of dat het ontstaat bij te snel scrollen of als je de vooruitspoelknop snel achter elkaar indrukt, maar dit kan toeval zijn. 

Geen toeval dat klopt hoor.

Spoelen en scrollen geeft dit probleem.

mvg


Merci, wij gaan het ook proberen op die manier, zodat we de ontwikkelaars die info zo concreet mogelijk kunnen geven.


Merci, wij gaan het ook proberen op die manier, zodat we de ontwikkelaars die info zo concreet mogelijk kunnen geven.

Vanochtend kwam ik erachter dat dit ook optreed als men in het tabblad opnames verwijderen zit en daar een aantal dingen tegelijk aanklik.

als je daar te snel scrol wordt het beeld grijs en gaat de STB rebooten ik het het 3 keer geprobeerd.

als je rustig scrol gaat het goed klik je teveel en scrol snel loopt hij vast en krijg je een reboot.

mvg


Hi iedereen. Ik probeer het ook te reproduceren. Belangrijk om erachter te komen waar het fout gaat.

  • Bij opnames spoelen via » en via « en via pijltje krijg ik het vooralsnog niet voor elkaar om 'm vast te laten lopen. Ook bij opnames verwijderen lukt het me niet. En ik zit redelijk snel op knoppen te drukken, maar scroll overal gewoon langs.
  • Bij het scrollen in de gids is het wel gelukt en heb het tv team daarover ingelicht. Hopelijk kunnen ze dan precies zien wat er is gebeurd. Moet zeggen dat ik wel redelijk “agressief” op de knoppen moest drukken om de herstart te krijgen, maar het moet natuurlijk niet gebeuren.

@Thijs1963 Nog tips? Jij spoelt in een opname via » toch? En dan x64? Niet via de cijfer knoppen en dan »? (dat is trouwens wel veel handiger om bijv. reclames te skippen)

 


Hi iedereen. Ik probeer het ook te reproduceren. Belangrijk om erachter te komen waar het fout gaat.

  • Bij opnames spoelen via » en via « en via pijltje krijg ik het vooralsnog niet voor elkaar om 'm vast te laten lopen. Ook bij opnames verwijderen lukt het me niet. En ik zit redelijk snel op knoppen te drukken, maar scroll overal gewoon langs.
  • Bij het scrollen in de gids is het wel gelukt en heb het tv team daarover ingelicht. Hopelijk kunnen ze dan precies zien wat er is gebeurd. Moet zeggen dat ik wel redelijk “agressief” op de knoppen moest drukken om de herstart te krijgen, maar het moet natuurlijk niet gebeuren.

@Thijs1963 Nog tips? Jij spoelt in een opname via » toch? En dan x64? Niet via de cijfer knoppen en dan »? (dat is trouwens wel veel handiger om bijv. reclames te skippen)

 

Nee spoel om normale snelheid 32x als het gebeurd.

Maar ik weet niet of je mijn vorige opmerking gelezen heb over verwijderen bij geplande opnames daar is het dus ook.

mvg


Hi iedereen. Ik probeer het ook te reproduceren. Belangrijk om erachter te komen waar het fout gaat.

  • Bij opnames spoelen via » en via « en via pijltje krijg ik het vooralsnog niet voor elkaar om 'm vast te laten lopen. Ook bij opnames verwijderen lukt het me niet. En ik zit redelijk snel op knoppen te drukken, maar scroll overal gewoon langs.
  • Bij het scrollen in de gids is het wel gelukt en heb het tv team daarover ingelicht. Hopelijk kunnen ze dan precies zien wat er is gebeurd. Moet zeggen dat ik wel redelijk “agressief” op de knoppen moest drukken om de herstart te krijgen, maar het moet natuurlijk niet gebeuren.

@Thijs1963 Nog tips? Jij spoelt in een opname via » toch? En dan x64? Niet via de cijfer knoppen en dan »? (dat is trouwens wel veel handiger om bijv. reclames te skippen)

 

Nee spoel om normale snelheid 32x als het gebeurd.

Maar ik weet niet of je mijn vorige opmerking gelezen heb over verwijderen bij geplande opnames daar is het dus ook.

mvg

Ik ga ook nog eens proberen.

Bij verwijderen geplande opnames krijg ik het ook nog niet voor elkaar.


Is kan het niet verklaren het is sinds de laatste update het lijkt alsof de hard en of software het niet aankan.

wellicht is dit te koppelen aan de STB’s waarin plotseling het beeld vast staat en deze ook gaat rebooten.

Dat laatste is een aanname maar het zou zo maar kunnen