Skip to main content

Al decennia lang trouw abonnee bij KPN, maar denk nu toch echt om over te stappen naar alternatieven. Modem swap is enkele weken geleden uitgevoerd van Experiabox v10 naar de v10a wegens geen TV bij een simpele download, maar sindsdien de v10a alleen maar meer ergernis tijdens een avondje TV kijken. Minimaal 30 tot 60 bevriezingen en haperingen van beeld en geluid. Om moedeloos van te worden. Dan geef de v10 maar terug want dit is helemaal ruk! Om nog maar over de historie van alle KPN problemen te hebben, zucht. Dus KPN... actie!!!! Wil je ons en vele anderen nog als klant houden.

@wjb nope (zou ook geen logische verklaring zijn na modem swap, lees mijn eerdere berichten nogmaals aandachtig door)

Dat zou een zeer logische verklaring kunnen zijn immers de V10a gaat anders om met IGMP multicasts dan de V10.

Aandachtig lezen is niet voor iedereen weggelegd. Ik bedoel dat mijn zonnepanelen al reeds jaren op mijn dak liggen en nu "ineens" de omvormer een veroorzaker zou zijn? Daar is de logica ver te zoeken! Dat er verschillen zijn tussen de 10 en 10a dat is nogal logisch, immers zijn het compleet verschillende producten van verschillende fabrikanten.

Klopt en je had (waarschijnlijk) ook geruime tijd een V10 en geen V10a. En nogmaals de V10a gaat anders om met IGMP multicasts dan de V10 en daarom kan het heel goed dat een SMA omvormer van de zonnepanelen sinds de omruil van de V10 in een V10a ineens roet in het eten gooit. Die SMA omvormers gebruiken immers IGMP v3 multicasts en daar hebben al heel veel abonnees problemen mee ondervonden. Maar goed, dat is allemaal een zinloze discussie immers je hebt al aangegeven dat je geen SMA omvormer hebt.

Ik hoop alleen wel dat je jezelf wat minder negatief zult opstellen in jouw communicatie met derden want dat werkt niet echt stimulerend. Iedereen die hier reageert doet dat op vrijwillige basis in de hoop dat we wat voor elkaar kunnen betekenen,

 

Heb je die haperingen alleen bij live televisie kijken of ook bij uitgesteld kijken zoals terugkijken vanuit de gids of bij het kijken van een opname?


Het is jou beleving dat ik mij negatief opstel. Het is mijn beleving dat men vraagt naar een bekende weg. Veel is al reeds gecommuniceerd of beantwoord en drie reacties verder komt exact dezelfde vraag weer voorbij. Iets met "lees eerst aandachtig... en reageer dan" Dus blijf hopen, dat blijf ik dat ook doen 🤗

Haperingen zijn niet bij F1 TV Pro, Netflix en Prime als streamingdiensten. Terugkijken of uitgesteld kijken (nog) niet getest want dat doe ik niet tot zeer weinig. Zal ik eens testen.


Haperingen zijn niet bij F1 TV Pro, Netflix en Prime als streamingdiensten. Terugkijken of uitgesteld kijken (nog) niet getest want dat doe ik niet tot zeer weinig. Zal ik eens testen.

Ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Pauzeer je een live uitzending even voor 10 seconden en kijk je daarna weer verder. Ook dan switcht de TV ontvanger van IGMP multicast naar unicast en als de haperingen daarmee ook stoppen dan geeft dat een duidelijke richting naar waar de oorzaak gezocht moet worden.


Ray, ik zit al 25+ j in de ICT. Had ook recent problemen met nieuw V12 modem en TV+ kastje. En eerder ook met Superwifi2 punt.

Ook zelf troubleshooting gedaan. Kwam er in verschillende gesprekken met KPN achter dat sommige dingen bepaalde volgorde vereisen bijvoorbeeld en allerlei andere fratsen die normale logica te boven gaan.

Mijn advies: bel met KPN en laat hen uitgebreid alles onderzoeken en als dat niet werkt vraag of ze de apparatuur omwisselen naar beproefde combinaties. Zo is mijn Superwifi2 sinds overgang van V10A naar V12 stabiel (althans meestal). En zijn mijn TV haperingen op magische wijze opgelost na allerlei resetten in een bepaalde volgorde. Ik was er van overtuigd dat het in het KPN netwerk moest zitten (en nog steeds eigenlijk).

Maar bel ze even zou ik zeggen. Ik heb nooit lang hoeven wachten. Kan je daarna alsnog opzeggen (Ziggo bijv. is ook geen feest).


@basherd_wie snap ik en dank voor je input. v12 kan niet worden geleverd omdat die niet geschikt was voor de apparatuur waar wij van afhankelijk zijn in de wijkcentrale. Ik heb al zo vaak storingen gehad (zelfs een monteur die mij verkeerd gepatcht had in de wijkcentrale en na upgrade 200Mb bleek mijn gehele lijn dood) dat je er moedeloos van wordt. Sterker nog, één van de vele andere monteurs zat met zijn handen in het haar dat hij “de systeembeheerder” van de KPN bijschakelde en mij rechtstreeks liet babbelen met Ronald. Ronald ******* staat inmiddels in mijn telefoon en heb ik regelmatig kunnen whatsappen om niet door de zeer lange procedure weer te moeten terwijl het keer op keer dezelfde fouten en storingen waren (deze storing daarvan uitgezonderd overigens). Ook andersom voor hem zelfs eens moeten testen. Dus het is een combinatie van en samenhang wat mij doet besluiten dat ik niet meer ga bellen… xxx minuten in de wacht staan, er komt weer een monteur langs en indien dit “niet de schuld is van de KPN” worden deze kosten in rekening gebracht, kost mij weer een vrije dag en ga zo maar even verder… Ben er zat van!

Klopt, Ziggo is zeker niet alles, maar dan maar eens glasvezeltje proberen eerdaags en een aanbieder daarvan uitkiezen.

 

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 


Ik denk dat alle providers goede en slechte tijden kennen. Ben ooit gillend bij Ziggo weggegaan en mijn ouders zijn er helemaal weg van.

Ik mik zelf graag op hoe simpeler hoe beter, maar met de Superwifi bijvoorbeeld gaat dat niet op :-(

Succes met de keuze. Volgens mij zat aanbieders nu met verschillende diensten. Je zou zelfs voor de goedkoopste kunnen gaan of voor Freedom of hoe die ook heet.

Groet, en hoop je over een paar jaar weer op dit forum terug te zien.


v12 kan niet worden geleverd omdat die niet geschikt was voor de apparatuur waar wij van afhankelijk zijn in de wijkcentrale.

Wat voor een aansluiting heb je dan?

Naar mijn weten is de V12 geschikt voor alle glas en VDSL aansluitingen uitgezonderd de bonded-VDSL maar de V10a is daar ook niet geschikt voor.

 

Terugkijken of uitgesteld kijken (nog) niet getest want dat doe ik niet tot zeer weinig. Zal ik eens testen.

Heb je dit al kunnen testen?


@wjb nee niet kunnen testen en 10 sec heeft al helemaal geen zin. De verstoringen treden bij een gehele avond TV kijken (van gemiddeld 5 uren) +/- 20 maal op. 10 seconden zou dus geen voet in de aarde hebben.

Ik heb net alsnog KPN gebeld met het verzoek om weer een modem swap te doen van v10a terug naar v10, maar dat kan niet. Binnen het KPN domein was ook geen storing bekend en mocht ik het er niet mee eens zijn kpn.com/klacht …. Daar werd ik letterlijk heen verwezen door de medewerker. Waarvan akte.

Eind conclusie: KPN gaat de deur uit en ik stop hier ook met reageren want na meer dan 30 jaar trouw KPN abonnee heb ik nu mijn oordeel geveld. 

Dank iedereen voor het meedenken en de input en fijne avond allen.


Is een tv+ kastje niks voor je icm een superwifi 2 punt achter je modem waarbij je de wifi op de modem uitzet? Tv+ werkt prima over WiFi icm een superwifi 2 punt (heb ik namelijk ook 😉)


@wjb nee niet kunnen testen en 10 sec heeft al helemaal geen zin. 

Niemand heeft het toch over 10 seconden testen.

Om uitgesteld te kijken kan je de TV ontvanger even 10 seconden pauzeren om vervolgens weer verder te kijken. Op dat moment kijk je dus al uitgesteld (met 10 seconden vertraging) en zal de TV ontvanger dus unicast gebruiken i.p.v. IGMP multicasts.


#unsubscribe

Ray, succes!


Hi @RayDolfing! Vervelend te horen dat je door deze omstandigheden toch hebt gekozen KPN te verlaten. Omdat voor de meeste meelezers de tip van @Hoopvol wel het antwoord zou zijn heb ik die gemarkeerd. 

Mocht je me via het forum toch nog een kans willen geven het tv signaal goed te krijgen hoor ik graag van je!


Dit forum is toch wel enigzins een aanfluiting aangezien ik meerdere malen en glashelder heb benoemd dat mijn unmanaged switch ertussen uit gehaald is en mijn probleem met bevriezen nog steeds en volledig van kracht is. Nu zie ik dat het antwoord van "Hoopvol" met "dan is het probleem toch de unmangened switch die er tussen zit." gemarkeerd is als "De oplossing". 

Gelukkig heb ik ook meerdere malen benoemd dat aandachtig lezen ook niet voor iedereen is weggelegd.

Eindoordeel en DE ECHTE OPLOSSING is afscheid nemen na 29 jaren abonnee van de KPN en overstappen naar een provider die zich aanbiedt via de Delta Fiber die momenteel gegraven wordt bij ons in de wijk. Nog even volhouden dus.

Markeer deze maar als ECHTE OPLOSSING 👊🏻😁


En het regent ook nog eens zelfde klachten via