Skip to main content

Sinds ik een nieuwe Samsung smart tv en samsung soundbar verschilt het geluid heel veel met zenders 

 

Wat ervaar je precies, verschil in volume of loopt het geluid niet synchroon?


Wat ervaar je precies, verschil in volume of loopt het geluid niet synchroon?

De ene zender is Harder dan de andere zender


De ene zender is Harder dan een andere zender. Soms moet ik Harder zetten en als ik niet uitkijk en naar een andere zapp. Knoert hard


De ene zender is Harder dan een andere zender. Soms moet ik Harder zetten en als ik niet uitkijk en naar een andere zapp. Knoert hard

@Liane Hendriks meerdere klanten hebben hier last van, KPN is hier volgens mij wel mee bezig.


Hoop dat ze het snel oplossen net zoals reclame zacht is tussen een film. En filmnet moet ik echt loeihard zetten met volume voor ik wat hoor


Hoop dat ze het snel oplossen net zoals reclame zacht is tussen een film. En filmnet moet ik echt loeihard zetten met volume voor ik wat hoor

Dat hoop ik ook @Liane Hendriks, want ik heb hier zelf ook last van. 👍


@Dennis Schreve  en als je het aan kpn vraagt zeggen ze nou ligt aan u soundbar wij hebben geen problemen 🙈


Hoi @Liane Hendriks, jammer dat je zo veel verschil in geluid merkt sinds je nieuwe TV en soundbar. Met nieuwe apparatuur ga je er vaak vanuit dat de ervaring beter wordt natuurlijk! Het is niet als dooddoener bedoeld, maar we zien inderdaad heel veel dat geluidsdingen met geluidsapparatuur en de manier van aansluiten te maken heeft. We denken hier in de community graag met je mee.

Je hebt nu dus een nieuwe Samsung TV en Samsung soundbar bij jouw tv-ontvanger staan. Kan je meer informatie delen:

  • Welk modem heb je en hoe is de tv-ontvanger aangesloten op dit modem?
  • Hoe zijn je televisie en soundbar met de tv-ontvanger verbonden?
  • Stel dat je de soundbar tijdelijk afkoppelt en even het geluid rechtstreeks via de tv test, ervaar je dan hetzelfde of is 't dan goed?

Nieuwe modem aangesloten via draadloos dvs.kastje aangesloten op tv en soundbar ook via hdmi.

Draadloos ontvangst.

 

Geen idee koppel soundbar niet af geen verstand van kennis heeft aangesloten dus daar kom ik liever niet aan.

Had eerste dag tv ook al met filmnet bijna geen geluid. 

Ik lees dat er veel klachten over geluidsverschil bij de zenders zijn hier op het forum


@Alexandra van KPN  ik heb dit kastje gekoppeld naar tv. Daar een nieuwe hdmi kabel voor gekregen.

Op paramount zit ook veel verschil met geluid tussen series en reclame. Swith ik naar een andere zender is het of loeihard of zacht

 


@Liane Hendriks Ik begrijp waar de gedachte weg komt, maar er is niet één oplossing voor verschil in volume die altijd werkt. Vandaar de vragen, ik heb helaas geen hapklare oplossing voor je. De meeste issues met geluid spelen met de TV+ boxen, dat zijn de nieuwste abonnementen met andere tv-ontvangers. Vandaar dat daar in updates nog verbeteringen konden worden aangebracht. Maar ook daar is er niet één oplossing die voor iedereen werkt, omdat de gebruikte apparatuur, instellingen en manier van aansluiten van grote invloed zijn.

Ik raad je aan om die kennis eens te vragen om met je mee te kijken en de bekabeling en manier van aansluiten langs te lopen. Als je er samen naar kijkt en op dat moment belt met onze klantenservice, helpen onze collega's je meteen verder. Je bereikt onze klantenservice op 0800-0402. 


Reageer