Skip to main content

Nadat ik een nieuwe tv-ontvanger heb ontvangen, staat mijn TV steeds stil als ik van zender wissel, op alle TV's die ik heb. Ik heb alle stappen al doorlopen, modem en ontvanger uit en aan. KPN al gebeld. Het probleem blijft bestaan. Is dit een herkenbaar probleem voor jullie?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Is de ontvanger rechtstreeks op de Experiabox aangesloten? Met een kabel bestaande uit 1 stuk zonder dat er andere kastjes ofzo tussen zitten? 


Ja klopt, een rechtstreeks bekabelde verbinding naar de unmanaged switch die rechtstreeks naar de KPN Box 12 (geen Experiabox) gaat.


Ja klopt, een rechtstreeks bekabelde verbinding naar de unmanaged switch die rechtstreeks naar de KPN Box 12 (geen Experiabox) gaat.

Welke switch heeft u? Merk en type? Als u de switch er tussen uit haalt, scheelt dat?


Switch is TP-link TL-SG108 8-Port Gigabit Desktop Switch


Ja klopt, een rechtstreeks bekabelde verbinding naar de unmanaged switch die rechtstreeks naar de KPN Box 12 (geen Experiabox) gaat.

Als u de switch er tussen uit haalt, scheelt dat?

Hier ben ik ook benieuwd naar…? Heb je dit al uitgeprobeerd, @Birdy56? En wat is precies jouw situatie: had je al TV ontvangers in gebruik en heb je er nu een nieuwe bij gekregen? Of heb je er maar 1 en deze omgeruild voor een nieuwe?


Ik heb het nog niet kunnen uitproberen om de switch ertussenuit te halen; het is een wirwar aan snoertjes, je haalt die switch er niet zomaar uit.
De situatie is: ik heb 3 TV-ontvangers. In juli kreeg ik internetproblemen en is er een monteur langsgekomen en heeft het glasvezelkastje vervangen, die was end of life. 
In die tijd had ik ook het besluit genomen om 1x TV-ontvanger op te zeggen, maar na een week kwam ik daarop terug en gaf aan dat ik toch 3 TV-ontvangers wil blijven gebruiken. Ik kreeg toen wel een nieuwe opgestuurd. De oude heb ik geretourneerd, de nieuwe ben ik gaan gebruiken. Vanaf toén zijn de problemen begonnen.


Dank je voor je toelichting! 

Ik hoop dat je op korte termijn een moment vind om het uit te testen. Die switch en interactieve TV werkte eerder dus wel, maar sinds de nieuwe TV ontvanger niet meer: begrijp ik dat goed? Blijft het beeld ook stil staan als je alleen de nieuwe TV ontvanger loskoppelt? Ik ben benieuwd naar je bevindingen, zodat we kunnen uitsluiten waar dit probleem vandaan komt!


Ik heb de nieuwe TV-ontvanger losgekoppeld, en helaas: het probleem blijft op de andere TV’s bestaan.
Voor alle TV-zenders  en radio-zenders geldt dat bij het switchen naar een andere zender er een hapering optreedt, zelfs af en toe een blauw storingsscherm verschijnt, wat na een tijdje weer verdwijnt. Dit is lastig zappen tussen de zenders.


En ja, voorheen werkte alles prima, anders had ik al eerder aan de bel getrokken. De problemen zijn begonnen na het verwisselen van de Experia box naar de KPN box 12en het aansluiten van de nieuwe TV-ontvanger.


Heb je de switch er al tussenuit gehaald? Ondersteunt de switch igmp snooping? https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968


Ja, de switch ondersteunt dat. 
Er komen maar 4 signalen uit de router, en we hebben 8 aansluitpunten in huis. 
Dus als we de tv ontvanger rechtstreeks gaan aansluiten, moeten we even uitzoeken welke kabel van de ontvanger is. 


Update:
Zojuist is de monteur KPN geweest.  Het was duidelijk: het nieuwe modem (KPN 12) gaf heel veel storing, dat kon hij zien met het testen. Er zat heel veel ruis op de lijn. Hij heeft nu weer een Experia Box opgehangen, 10. De oude was 8. Ben blij. Jammer dat ik er zo lang mee getobd heb. Als het overigens aan de switch had gelegen, dan waren de kosten voor ons geweest!


Heel fijn dat het nu opgelost is, @Birdy56 en bedankt voor jouw terugkoppeling!