Skip to main content

We hebben een Arris vip 2952 digitale TV decoder.
Sinds we een nieuwe TV hebben zijn de kleuren opeens heel erg flets.
De TV die we hiervoor hadden was een oude Philips (geen 4k), daar waren de kleuren prima.

Nu met een Samsung UE40NU7190 zijn de kleuren zeer flets.
De TV heeft al de laatste updates, en ik heb ook naar de instellingen gekeken. Je kunt het wel een beetje corrigeren, maar het lijkt echt niet te kloppen.

Als ik een app op de TV zelf start, zoals Netflix, dan kloppen de kleuren wel weer. Het gaat echt mis in combinatie met de decoder.

Herkenbaar probleem?

Beste @Rene2022,

Vervelend dat je problemen ervaart met de Arris VIP2952. Heb je de tv ontvanger eens teruggezet naar fabrieksinstellingen? (Frisse start)

Ik heb mijn beeld van de Samsung op “Dynamisch” staan, standaard staat ie bij Samsung op “Standaard”. Misschien kun je dat eens proberen. Ik heb goed beeld, ik heb dan wel de Arris 5202 4K tv ontvanger, maar dat zou geen verschil moeten zijn met jou HD ontvanger. 


Hoi @Rene2022 en bedankt voor je bericht!

 

Net als @Dennis Schreve heb ik mijn Samsung televisie ook op '’Dynamisch'’ gezet en dat zorgde volgens mij (ik ben kleurenblind) voor een betere afstelling van de kleuren. Wel verbruikt de televisie dan wat meer stroom.  Zou je eens kunnen kijken of jij verschil merkt wanneer je deze instelling activeert?


We hebben een Arris vip 2952 digitale TV decoder.
Sinds we een nieuwe TV hebben zijn de kleuren opeens heel erg flets.
De TV die we hiervoor hadden was een oude Philips (geen 4k), daar waren de kleuren prima.

Nu met een Samsung UE40NU7190 zijn de kleuren zeer flets.
De TV heeft al de laatste updates, en ik heb ook naar de instellingen gekeken. Je kunt het wel een beetje corrigeren, maar het lijkt echt niet te kloppen.

Als ik een app op de TV zelf start, zoals Netflix, dan kloppen de kleuren wel weer. Het gaat echt mis in combinatie met de decoder.

Herkenbaar probleem?

 

Wat je zo wie zo kan doen, zijn de beeldverbeteraars van je tv laag of liefst uit zetten.

Dit kan je het beste voor alle ingangen en tv doen.

 

De kleuren, contrast, helderheid, etc, kan je per ingang aanpassen.

Zie ook hier, daar staan wat tips. 

 

Ik heb de Arris VIP 2952 ook en het beeld op onze OLED LG tv is perfect. 


Bedankt voor de toevoeging @joop2011 :smiley:


Dank voor de antwoorden.

De optie ‘dynamisch’ ken ik. Daardoor wordt het inderdaad beter, maar ik heb het idee dat die fletsheid, of eigenlijk ‘waas’ dan wordt overgecompenseerd waardoor het ook weer niet helemaal klopt.

Wat ik ook vreemd vind is dat het bij de ene scene heel flets is qua kleuren, en dan een volgende scene is het weer kleurrijk. Dus in hetzelfde programma en behoorlijk verschil.

Ik zal nog eens met de instellingen van de TV spelen en alles resetten, zowel TV als decoder.


@Rene2022 

Hoe staat de resolutie ingesteld? 
Zet deze op 1080i in zowel de ontvanger als jouw TV. En probeer eens een andere HDMI-kabel. 


Goedemorgen @Rene2022 , we zien je bevindingen graag tegemoet! Hopelijk zit de oplossing voor jou hier tussen :) 


@Rene2022

Hoe staat de resolutie ingesteld? 
Zet deze op 1080i in zowel de ontvanger als jouw TV. En probeer eens een andere HDMI-kabel. 

@Rene2022 

Heeft dit geholpen? 


Ik heb vandaag een nieuwe HDMI kabel aangesloten (4k hispeed) en de resolutie op 1080i ingesteld.
Dat heeft helaas geen verschil opgeleverd.

Maar het mysterie is wel opgelost. Het blijkt dat de kijkhoek van deze TV gewoon heel erg slecht is.
Als je er recht voor zit, dan is het een mooi plaatje, maar zodra je er iets schuin naar kijkt dan worden de kleuren al minder. Ligt dus toch aan de TV.


Jammer dat het aan de tv ligt 🤔


Ik heb vandaag een nieuwe HDMI kabel aangesloten (4k hispeed) en de resolutie op 1080i ingesteld.
Dat heeft helaas geen verschil opgeleverd.

Maar het mysterie is wel opgelost. Het blijkt dat de kijkhoek van deze TV gewoon heel erg slecht is.
Als je er recht voor zit, dan is het een mooi plaatje, maar zodra je er iets schuin naar kijkt dan worden de kleuren al minder. Ligt dus toch aan de TV.

Bedankt voor de terugkoppeling en jammer om te lezen dat de tv in dit geval de oorzaak is van het probleem! 


Ik heb vandaag een nieuwe HDMI kabel aangesloten (4k hispeed) en de resolutie op 1080i ingesteld.
Dat heeft helaas geen verschil opgeleverd.

Maar het mysterie is wel opgelost. Het blijkt dat de kijkhoek van deze TV gewoon heel erg slecht is.
Als je er recht voor zit, dan is het een mooi plaatje, maar zodra je er iets schuin naar kijkt dan worden de kleuren al minder. Ligt dus toch aan de TV.

 

Ik weet niet welke tv je hebt.

Maar dit is een probleem van de LCD techniek. (LED tv is een LCD tv met LED achtergrond verlichting).

Alleen een OLED kan je vanuit elke hoek kijken met een goed beeld.