Skip to main content
Beantwoord

Sinds overgang naar glasvezel kunnen opnames niet worden afgespeeld

• September 30, 2025
  • 10 reacties
  • 113 keer bekeken

Sinds de overgang naar glasvezel kunnen de opnames niet afgespeeld worden. Als ze wel opstarten dan blijft het beeld na ongeveer 10 sec stil staan en dan gebeurd er niets meer. Meerdere malen opnieuw opgestart, maar probleem blijft.

Ook "kijk vanaf het begin" werkt niet meer.

Hoor graag wat de oorzaak is en/of wat de oplossing is.

Beste antwoord door Brenda_1980

​@Wartywolfs vandaag KPN maar even gebeld. Het ligt aan het type experiabox. Deze zal om worden geruild. Dan moet alles weer naar behoren werken. Nogmaals bedankt voor het meedenken. 

10 reacties

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • September 30, 2025

Heb je alleen de tv ontvanger herstart, of ook het glasvezelkastje en modem?

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 1, 2025

Modem en tv ontvanger heb ik herstart. Ik zal eens bij het aansluitpunt van de glasvezel kijken. Bedankt voor je reactie  ik laat weten of het heeft geholpen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 1, 2025

Zojuist het glasvezelkastje herstart, en alles werkt weer.

Super bedankt ​@Wartywolfs

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Brenda_1980. Welkom op de KPN Community! Goed dat je de weg hier naartoe hebt gevonden met je vraag. En gelukkig ben je ook gelijk goed geholpen door ​@Wartywolfs en heb je het kunnen herstellen :) 

Gaat het nog steeds goed? Als het toch weer misgaat, laat het dan maar weten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 3, 2025

​@Arjan van KPN helaas niet verholpen. Moet nu iedere keer alles opnieuw opstarten/resetten. Hopelijk heb je nog een andere oplossing?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 3, 2025

Kun je in Mijn KPN kijken of je het opnamepakket nog hebt? Misschien is er iets misgegaan bij het overzetten van je abonnement naar glasvezel?

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • October 4, 2025

​@Wartywolfs vandaag KPN maar even gebeld. Het ligt aan het type experiabox. Deze zal om worden geruild. Dan moet alles weer naar behoren werken. Nogmaals bedankt voor het meedenken. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Goed dat je gebeld hebt Brenda. Dan kun je gelijk te woord worden gestaan en kan er meteen meegedacht worden. Hopelijk is het opgelost met een nieuw modem. Laat het maar weten! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Nieuw modem ontvangen en geïnstalleerd. Maar helaas nog veel haperende beelden..... met de kabel nooit problemen met wifi en terugkijken. Sinds glasvezel helaas veel problemen 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hm dat is wel vervelend. Je ruilt het ene probleem voor het andere in. Tenminste, kun je nu wel opnames bekijken langer dan 10 secondes? En gaat Terugkijken nu wel goed? 

Het kan natuurlijk zijn dat je modem nu op een andere plek zit in huis, doordat het glasvezelaansluitpunt ergens anders zit. Dan kan het zijn dat je Wifi situatie ook wat veranderd is. Heb je al eens gekeken of je met de Wifi Manager wat verbetering kunt aanbrengen?Â