Skip to main content

Vandaag overgestapt van T-Mobile naar KPN. Het omzetten ging eenvoudig maar tot mijn negatieve verrassing blijkt de beeldkwaliteit een stuk slechter te zijn geworden! 

Daar baal ik erg van en zal morgen weer in de wachtrij gaan om hierover te klagen.

Ben benieuwd of meer mensen deze slechte ervaring hebben en vooral of er een oplossing voor is??

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

@Dimaho 

Staat de Tv ontvanger ingesteld op UHD? En als u aan gesloten bent op glasvezel kijkt u dan naar de Glaskanalen? Deze kunt u vinden vanaf kanaalnummer 661.


Hi Dreetje,

Dank voor de reactie. Ik heb (nog) geen idee hoe ik mijn tamelijk nieuwe Samsung tv kan schakelen naar UHD?  Of bedoelt u de KPN tv ontvanger?  Vreemd dat ik niet alle kanalen gewoon een goed contrast beeld kunnen geven en geen woord daarover in KPN instructies?


Ook geen idee hoe de KPN tv ontvanger om te schakelen naar UHD.…?

Dank voor meer "Helderheid" !

 


@Dimaho 

Dat instellen doet u op de Kpn ontvanger onder Instellingen en dan onder de optie Beeldscherm


Hallo @Dimaho welk merk en type KPN tv-decoder heb je?

Als het een 5202 is kun je het beste de beeldkwaliteit op UHD zetten en de HDR op AUTO bij de instellingen, rubriek beeldscherm van de decoder. Verder kun je de resolutie het beste  op automatisch zetten.

Bij je TV kun je bij de beeldinstellingen alles het beste zoveel mogelijk op AUTO laten staan.

Succes.

 

 

 

 


Hallo Dreetje en JanD, 

Hartelijk dank voor de goede adviezen. Ik ga het later proberen als ik weer thuis ben. 😊

 


Hallo @Dimaho graag gedaan en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

 


Hi Dreetje en JanD,

Ik heb inmiddels alle adviezen opgevolgd maar helaas toch niet de helderheid kunnen terugkrijgen die ik bij mijn vorige provider had.

Zoals JanD aangaf heb ik nu alle helderheid en contrast instellingen op de Samsung TV op de uiterste waarde moeten zetten om een redelijk beeld te krijgen.

Ik denk dat we hiermee moeten leven maar hoe dan ook een tegenvaller wat dat betreft, jammer...

Fijne avond!  

 


Welke TV ontvanger heb je?

Waar staan de onderstaande beeldscherminstellingen op de TV ontvanger op?

  • Beeldschermresolutie
  • Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger
  • HDR Mode

Hi wjb, dank voor de reactie.

Als gezegd, ik heb de TV inderdaad inmiddels ingesteld op de best mogelijke settings, alles als resolutie e.d. gecheckt.

De KPN ontvanger staat op ook op UHD maar het blijft minder helaas.


Als gezegd, ik heb de TV inderdaad inmiddels ingesteld op de best mogelijke settings, alles als resolutie e.d. gecheckt.

Ik heb het niet over de beeldscherminstellingen van de televisie maar over de beeldscherminstellingen van de TV ontvanger.

Die heeft ook een paar andere beeldscherminstellingen dan die UHD.

Dus nogmaals de vragen

Welke TV ontvanger heb je?

Waar staan de onderstaande beeldscherminstellingen op de TV ontvanger op?

  • Beeldschermresolutie
  • Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger
  • HDR Mode

Hi wjb, 

Dank voor de reactie.

Ik neem aan dat ik de nieuwste versie heb gekregen van de KPN tv ontvanger.

Via menu tevens de door u aangegeven instellingen via menu ingesteld.

Daarnaast dus tevens de best mogelijke settings op de tv. Maar geen significante verbetering helaas.

Groet, Dirk

 


Via menu tevens de door u aangegeven instellingen via menu ingesteld.

Maar waar staan ze nu dan op?

 

Ik neem aan dat ik de nieuwste versie heb gekregen van de KPN tv ontvanger.

Er zijn drie courante TV ontvangers en dus hoop ik dat je alsnog aan kunt geven welk type jij hebt ontvangen, een HMB2260 een VIP2952 of een VIP5202?


Hi wjb,

Sorry dat ik het type ontvanger nog niet had genoemd.  Het is de VIP5202.


Het is de VIP5202.

En de beeldscherminstellingen staan ingesteld op ...


In hoeverre kan een TV ontvanger invloed hebben op de helderheid van het beeld ?  

Kan je ook een andere TV ontvanger kiezen ??


En de beeldscherminstellingen staan ingesteld op ????

Geen idee hoe ik apart de instellingen van deze tv ontvanger VIP5202 zou kunnen instellen ??

Ik weet dat je via het menu op de tv kan instellen zoals eerder gezegd.

 


Geen idee hoe ik apart de instellingen van deze tv ontvanger VIP5202 zou kunnen instellen ??

Hallo @Dimaho dat heb ik in een eerdere reactie precies aan je uitgelegd, blader dit topic maar eens terug.

 


@Dimaho Ik denk dat wjb en JanD in de goede richting denken. Dus check op je 5202 de HDR-instelling (staat bij Beeldscherminstellingen in het instellingenmenu van jouw 5202.).


@Dimaho Hier gebruik je op de witte KPN afstandsbediening de menu knop voor en dan onder instellingen zie je verschillende opties;

 

 


Hi JanD,  

Inderdaad precies jouw advies gevolgd zoals ik hier weer heb gekopieerd !

Als het een 5202 is kun je het beste de beeldkwaliteit op UHD zetten en de HDR op AUTO bij de instellingen, rubriek beeldscherm van de decoder. Verder kun je de resolutie het beste  op automatisch zetten.

Bij je TV kun je bij de beeldinstellingen alles het beste zoveel mogelijk op AUTO laten staan.

Succes.

Nogmaals dank!


Hi Katana321,

Dank voor de reactie. 

Zoals ik ook aan JanD al heb geantwoord, ik heb zijn en jouw advies reeds eerder opgevolgd.

Groet, Dirk


Hi Anneke-Anna,

Dank voor de reactie. 

Zoals ik ook aan JanD al heb geantwoord, ik heb zijn en jouw advies reeds eerder opgevolgd.

Groet, Dirk


Allen, dank voor de reacties.

Overall resultaat na exact alle adviezen te hebben gevolgd….. helaas teleurstellend.

Fijne avond …

Dimaho


Hallo @Dimaho wat je nog kunt proberen is een andere HDMI-kabel, mag gerust een van de Action zijn en/of een andere HDMI-poort.

Succes