Skip to main content

Sinds er glasvezel is aangesloten krijg ik mijn 2 dvs 650 niet meer met elkaar verbonden, althans geen ontvangst via het 2e ontvangstkastje. Alle stappen heb ik tig keren doorgelopen, ook enkele keren met een telefonische ondersteuning van KPN. ben zelfs met de devolo's in een KPN winkel geweest en daar werd geconstateerd dat er met de dvs-en niets mis was.

al met al ben ik hiermee met tussenpozen bijna een njaar mee bezig. zonde van mijn tijd en betaald voor een dienst die niet werkt sinds de glasvezel kwam.

zelfs een nieuw modem ( experia box? zwart) geplaatst . helaas nog steeds geen mogelijkheid om een 2e tv in huis te laten werken.

hoe los ik dit verder op. word er eerlijk gezegd onprettig gehumeurd van.

*Admin: afgesplitst van originele topic

Beste @Cees Vos,

Wat vervelend dat je problemen ervaart met de DVS 650, wij adviseren altijd graag om het toch bekabeld aan te sluiten. Een DVS is een gevoelig apparaat als er iets veranderd aan het stroomnet dan kunnen ze al storen. Die verstoring kan zijn: 

  • Magnetron
  • LED verlichting
  • Zonnepanelen (mocht je die hebben)
  • Warmtepompen

Eigenlijk apparaten die veel stroom wegtrekken kunnen de DVS storen. 

 


Beste @Dennis Schreve ,

 

hartelijk dank voor je reactie. Hiermee ben ik echter niet geholpen.

ik heb mijn 2e set DVS in ca. 8 jaar tijd. Na ca. 5 jaar voldeden de eersten niet.

moest over op DVS 650. tot voor vorig jaar oktober deed deze het prima. en ik heb de sets door het hele huis heen zonder problemen voor die tijd kunnen gebruiken . Kabels etc. gecontroleerd.

En nog geen resultaat. zelfs met de helpdesk van KPN kom ik er niet uit.

nu zegt men dat ik het via bekabeling moest aansluiten. Nou daarvoor heb ik natuurlijk niet de geadviseerde DVS voor gekocht.

als je nog suggesties hebt, hoor ik het graag

met vriendelijke groet, Cees Vos

 

Â