Skip to main content

Zelfde probleem hier. Overstap naar KPN is toch een beetje twijfelachtig geworden hierdoor. Gebruik de HDMI kabel van KPN zelf. Dat een stroom erop/eraf het doet verhelpen toont m.i. aan dat het probleem bij het KPN kastje ligt. 
 

Tv betreft het GX model van LG. Dus redelijk nieuw nog.. PS5 of Chromecast geeft nooit issues.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Dat is inderdaad vreemd en duidt inderdaad op een probleem met de doorgifte van het HDMI-signaal. Heb je ook al eens een andere kabel getest en de ontvanger op een andere HDMI-poort op de tv aangesloten? 


Hier hetzelfde probleem op een LG C7. Een herstart van het tv+ kastje lost het weer op. Het probleem doet zich voor wanneer het kastje uit stand-by komt (ecostand in mijn geval).


Vreemd en als je de ecostand uitschakelt komt het probleem niet voor Mike? 


Neem aan dat het om de tv+ ontvanger gaat? In dat geval 4k 60 hz proberen ipv de 50hz. Helaas zelf problemen hiermee met een Samsung tv. Als ik hem op 50 hz zet heb ik ook regelmatig dat het beeld wegvalt en vaak ook na herstarten.

 

Helaas krijg je er soms wel kleine haperingen (micro-stutters) voor cadeau omdat het omzetten van 25 fps → 60 hz niet helemaal lekker gaat. 

 

Zie ook mijn topic:

HDMI CEC problemen en beeld valt weg bij 4k 50hz KPN TV+ | KPN Community

 

HDMI CEC problemen lijken bij mij wel te zijn verdwenen na de laatste firmware update.


Zet HDR eens op SDR.

Hoe werkt hij dan?


Zet HDR eens op SDR.

Hoe werkt hij dan?

Dat maakt me niet uit hoe het dan zou werken. Ik zie enkel reacties terugkomen waarbij andere HDMI poorten geprobeerd moeten worden en andere kabels, zonder aan te geven wat er onderliggend aan gedaan wordt. 
 

Vrij evident gezien de hoeveelheid meldingen dat dit komt door de manier van communicatie van het kastje. Stroom eraf/erop en dan werken geeft al aan dat zowel de kabel als de HDMI poort prima werken. 
 

Vanuit KPN hoor ik dus graag wat er aan gedaan wordt op firmware, software en/of hardware vlak en wanneer we een oplossing kunnen verwachten. Zal het tegelijk formeel als klacht melden en indien het niet wordt opgelost zie ik de retourdozen wel tegemoet.. 

 

ps. andere kabels en poorten maken geen verschil 😉