Skip to main content
Vraag

Sinds overstap van Ziggo naar KPN meerdere problemen

• June 4, 2025
  • 6 reacties
  • 171 keer bekeken

Ik ben voor jaren een klant geweest  bij Ziggo voor tv/internet.

Nooit een problem gehad!!

Sinds 1.5 jaar geleden heb ik overgestapt naar KPN

En nu dagen aftellen wanneer die 2 jaren voorbij zijn !!!!

Zoveel bugs en problemen. 

Dat passt niet allemaal in een topic!

Youtube app op TV heeft hhel bugs 

Wifi is heel zwak en onstabiel

Afstandbediening heeel slecht en onhandig (vol van bugs ..toeten doen het niet....)

De tv box niet stabiel moet zich af en toe restaten…

Elke dag een nieuw problem.

Goed nieuws is dat ik over 6 maanden terug zal zijn bij Ziggo

6 reacties

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 5, 2025

Wat is het doel van deze post? Dat we samen aftellen? 😂
Handiger is om alle bugs en problemen te beschrijven zodat er wat aan gedaan kan worden.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 6, 2025

Ja, hoor.

Je kunt samen aftellen.

ik heb al een paar problemen genoemd, als je dat goed gelezen heb.

Hier opniew:

• KPN Afstandbedining : de form van de afstandbediening is heel onhandig. heel chic, maar heel onhandig. je kunt hem wel goed in de vitrine zetten, maar niet gebruiken. de OK knop doet soms niet (ik dacht dat het mechanische probleem was, maar ik heb de batterij eruit gehaald en opnieuw ingezet en zag dat het beter werd). de ring rondom OK is zo vlak en zo small dat je altijd twee knopjes tegelijktijd drukt. soms reageert de TV niet op de afstandbiending. we hebben veel problemen gehad alleen maar met afstandbiending. niet dat hij stuk ws. hij is zo per design
  • de TV box dat je thuis krijgt , heeft een onstabiel toestand. af en toe, krasht hij en moet zich rebooten.
  • YouTube app doet ook heel raar. klopt dat YouTube app overal een probleem heeft en dit komt door ad’s dat hij voordurend uitzendt. maar af en toe, bij KPN, krijg je die toestand dat YT een zwarte video laten zien (i.e. je kunt de vidoeclippen van YT niet draaien). Daar is er geen oplossing voor, behalve TV-box van KPN te restarten (moet je 2minuten of zo wachten dat restart voltooid is)
  • Wifi modem dat je van KPN krijgt heeft heel zwak signaal, en hij kan zelf tot 10meter niet dekken. volgens de KPN medewerker is de bedoeling om een draadlose modem binnen 3 of 4 meter te gebruiken  :) :)
  • normaal gesroken als je een programma op TV wilt kijken, heb je die mogelijkheid om terug te gaan in tijd (bijvoorbeeld 10mintuen gelden). dit werkt bij TV-Box van KPN heel slecht (knoppen links en rechts  doen het niet goed. ) je moet vergeten dit optie te gebruiken. de enige keuze hier is om de programma helemaal opnieuw te kijken (dat kan nog, gelukkig)

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • June 6, 2025

Nou, dat is een hele berg. Iedereen ervaart de diensten en producten anders. Zonde dat jij minder positief bent. Hopelijk vind je snel de juiste provider. Mogelijk tot ziens hier.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 12, 2025

Goedemorgen ​@Hamid_xx , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op de KPN Community, al is de aanleiding natuurlijk een stuk minder :(

Enorm zuur om te lezen dat jij elke dag tegen een nieuw probleem aanloopt en ik begrijp heel goed dat je daar allesbehalve blij van wordt. Afgaande op je bericht heb je de beslissing om KPN te verlaten ook al genomen zodra je contract voorbij is. Ik wil wel graag kijken of we iets kunnen doen aan de problemen die jij ervaart maar ik moet dan wel weten of je hier open voor staat! Voor directe ondersteuning met dit soort problematiek kun je trouwens ook altijd een belafspraak inplannen met onze Heldpesk

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 16, 2025

I staat open voor een verandering. Ja.

maar dat hoeft niet pesoonlijk te zijn. 

ik denk dat alle problemen die ik noemde zijn algemeen. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • June 16, 2025

ik denk dat alle problemen die ik noemde zijn algemeen. 

Gelukkig niet.

Wij hebben gelukkig geen problemen. (de meeste niet, zover ik weet).

WIFI tot 10 meter? Dat is niet goed, moet echt meer zijn, maar licht ook aan de muren etc. 

Heb je de Box12 al eens een harde reset gegeven?

Met een dun voorwerp achterop in het kleine graatje prikken en eruit halen als hij opnieuw begint op te starten.

Hoe is de KPN tv ontvanger, ik denk de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Box12? of te wel wat zit daar precies allemaal tussen.

Indien via WIFI, probeer, indien mogelijk, eens met een UTP kabel.

En meet je echte internet snelheid eens.

Bij voorkeur op een pc / laptop die met een UTP kabel met de Box12 is verbonden.

Zie hier voor een link om dat te meten.

Bij terugkijken kan je niet spoelen.

Als je het opname pakket hebt, kan je een opgenomen programma wel spoelen.