Skip to main content
Beantwoord

Sinds recente update moet ik TV+ Box bijna dagelijks opnieuw opstarten

• October 27, 2025
  • 6 reacties
  • 45 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb hetzelfde probleem. Ik moet bijna dagelijks de TV box opnieuw opstarten. Regelmatig dat ik of alleen geluid of alleen beeld krijg bij het aanzetten van de TV. Na het dan uit en aanzetten van de TV box (middels de afstandsbediening.) werkt het meestal weer. Anders is het stroomloos maken de enige remedie. Is er iets van een meer structurele oplossing beschikbaar? 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Joeri94, welkom op onze community!  Ik zie dat ​@joop2011 al goed meedenkt. Als je je eigen modem gebruikt kan ik er vanuit KPN niet veel over zeggen maar dit moet wel op te lossen zijn denk ik.

Als het blijft terugkomen is het misschien de moeite waard de experiabox eens aan te sluiten en even met ons te bellen op 0800-0402 of een belafspraak te maken, om de lijn uit te laten lezen. 

6 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

Ik heb hetzelfde probleem. Ik moet bijna dagelijks de TV box opnieuw opstarten. Regelmatig dat ik of alleen geluid of alleen beeld krijg bij het aanzetten van de TV. Na het dan uit en aanzetten van de TV box (middels de afstandsbediening.) werkt het meestal weer. Anders is het stroomloos maken de enige remedie. Is er iets van een meer structurele oplossing beschikbaar? 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de KPN router (Experiabox of Box12)? of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen.

Spanning loos maken helpt meestal wel begrijp ik.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 27, 2025

Omdat de KPN Box 12 ook niet heel geweldig werkt heb ik die recent vervangen door een UniFi UGM Fiber. De KPN TV box zit bedraad aangesloten via een UniFi USW Flex via VLAN 6. Overigens had ik dit probleem ook al toen ie nog wel aan de KPN Box 12 hing.

De KPN Box 12 is vervangen omdat deze crashte na een update en in een eindeloze opstartloop bleef hangen. Na het omruilen voor een nieuwe eigenlijk al vrij snel besloten om over te stappen op een uitgebreidere router. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 27, 2025

Alleen VLAN6?

Dan heb je een probleem bij tv (multimode, IGMP Snooping) ben ik bang voor.

Want dat gaat via VLAN4 (tot en met de router) Daarna IGMP Snooping. 

En als ik het goed heb, kan je een router rechtstreeks aansluiten op het koper of glasvezel modem. 

Nu heb je de Box12 er nog tussen zitten, begrijp ik uit jouw beschrijving.

Maar als hij achter de Box12 hangt, dan zet de Box12 alles al om en kan het in theorie werken. (alleen heb je dan 2 routers, of begrijp ik het verkeert?)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 29, 2025

Nee, de KPN router zit netjes in een doos ergens op zolder. De UniFi router hangt idd rechtstreeks aan de ONT en ik heb Vlan6 voor KPN TV en Vlan 4 voor internet. Multicast werkt prima. IGMP Snooping staat aan. Daar zit het probleem niet in. Het is gewoon dat de TV box regelmatig lijkt vast te lopen. Nu doet ie het toevallig al weer een aantal dagen goed. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 29, 2025

Hoi ​@Joeri94, welkom op onze community!  Ik zie dat ​@joop2011 al goed meedenkt. Als je je eigen modem gebruikt kan ik er vanuit KPN niet veel over zeggen maar dit moet wel op te lossen zijn denk ik.

Als het blijft terugkomen is het misschien de moeite waard de experiabox eens aan te sluiten en even met ons te bellen op 0800-0402 of een belafspraak te maken, om de lijn uit te laten lezen. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 20, 2025

Sinds ik de TV box een vast IP address heb gegeven blijft ie netjes werken. Bedankt voor het meedenken.Â