Skip to main content

Sinds de software update van mijn modem door KPN, vorige week, is het vrijwel onmogelijk geworden om van zender, dag, tijd of programma te wisselen; bij het indrukken van bijvoorbeeld ‘1’ ratelt hij door alsof je de knop 6 tot soms wel 18 keer hebt ingedrukt. Dit gebeurt ook als ik in het menu of het programma op de links- en rechtknop en de omhoog- en omlaagknop druk. Een enkele keer reageert hij een korte tijd (een uur ofzo) wel gewoon.

Naast ontelbare keren de modem en de receiver opnieuw op/herstarten heb ik nu ook de receiver teruggezet naar fabrieksinstellingen en de modem via KPN laten resetten, maar dit heeft het probleem allemaal niet verholpen. Overigens had ik dit probleem al eerder… gedurende al die maanden dat ze hier in de wijk bezig waren met het aanleggen van glasvezel. Begonnen op de dag dat ze daarmee zijn gestart en exact weer "opgelost” toen ze klaar waren. 

Is de afstandsbediening niet stuk?

Heb je misschien nog een andere afstandsbediening of een universele om dit uit te testen?


Nee, die is niet stuk. De maanden na de glasvezelwerkzaamheden tot aan de update van KPN deed hij het ook weer zonder problemen. Precies na de update begonnen de problemen opnieuw. Er gebeurt bij werkzaamheden en updates van KPN (en eerder ook bij Telfort) iets waardoor het iedere keer misgaat.  


Op volume, menu, aan- en uit, gids, teletekst, geluid aan en uitzetten, groene, rode knopetc reageert hij overigens wel normaal.


Ik wil niet te voorbarig zijn, maar het vreemde is dus dat de problemen er vanochtend na de reset van de modem nog waren, maar ik heb hem daarna uitgezet (tv en receiver) en nu alweer eventjes geleden aan gezet en hij lijkt het gewoon te doen! Veel langer dan in alle voorgaande periodes dat hij het even 'normaal' deed de afgelopen week. Ik hoop dat het blijvend is... ik laat morgen even weten of dat zo is.


Door omstandigheden niet eerder kunnen reageren. Ik was zaterdag helaas inderdaad te optimistisch/voorbarig... een kwartier later begonnen de problemen alweer en die zijn er nog steeds...


Hi @Marsja75! Ik heb meegelezen; jammer dat het toch niet opgelost is en dat je deze ervaring hebt:

Er gebeurt bij werkzaamheden en updates van KPN (en eerder ook bij Telfort) iets waardoor het iedere keer misgaat.  

Met updates en werkzaamheden streven wij ernaar dat onze klanten daar zo min mogelijk last van hebben! 

Ik lees dat je zelf al een aantal dingen geprobeerd hebt: TV ontvanger en modem herstart (minimaal 2 minuten van het stroom) en gerest. Voor alle duidelijkheid: het modem heb je handmatig een reset gegeven en de TV ontvanger een frisse start
Je geeft aan dat een aantal knoppen het wel doen, staat de TV ontvanger vrij: geen andere apparaten of mogelijke storingsbronnen (bijvoorbeeld LED lampen) in de buurt of op de TV ontvanger? Denk ook aan objecten die het infrarood signaal kunnen reflecteren.

De afstandsbediening is volgens jou niet stuk: zijn de batterijen van de afstandsbediening ook vervangen? 

Als we bovenstaand allemaal kunnen afvinken, wil ik toch een vervangende afstandsbediening voor je aanvragen, zodat we dat ook kunnen uitsluiten. Ik kan deze voor je aanvragen op basis van je klantgegevens, als je deze invult in je Forum profiel dan kan ik voor je aan de slag. Graag de volgende gegevens:
Het klantnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum van de contractant en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is? Noteer ook jouw type TV ontvanger. In het vakje ‘Persoonlijke opmerkingen’ kun je eventueel extra informatie kwijt.


Hoi Shyrin, hartelijk dank voor je reactie. Wat fijn dat je reageert op mijn bericht! De tv ontvanger is inderdaad gereset via 'een frisse start, de reset van mijn modem heeft KPN voor mij gedaan op mijn verzoek. De modem staat inderdaad vrij en staat niet in de buurt van andere apparaten dan de tv en de tv-ontvanger. Er staat wel een plantje vlak naast, maar dat lijkt me geen probleem. Nieuwe batterijen in de afstandsbediening is een van de eerste dingen die ik heb gedaan toen de problemen begonnen.

 

Heel fijn als je een vervangende afstandsbediening voor me kunt aanvragen. Ik zal zo gelijk mijn gegevens invullen.


Nou, dan hebben we alles afgevinkt en dan stuur ik je kosteloos een nieuwe afstandsbediening toe, maar ook een andere TV ontvanger: de TV ontvanger die jij nu hebt, is een oud model en aan vervanging toe!

Ik ben zo vrij geweest om alvast een omruilafspraak voor de TV ontvanger in te plannen. De nieuwe TV ontvanger wordt opgestuurd naar een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Het is de bedoeling dat je de huidige TV ontvanger met de stroomadapter in een tas of doos meeneemt naar het servicepunt, dan krijg je op basis hiervan de nieuwe TV ontvanger mee. De nieuwe TV ontvanger ligt vanaf morgen (25-06-2021) na 14:30 uur de komende 7 dagen voor je klaar om af te halen: ik stuur je nog een privébericht met alle details en je ontvangt een bevestiging per e-mail en SMS. 

Bij de nieuwe TV ontvanger zit geen afstandsbediening, dus die stuur ik apart toe (past door de brievenbus). Voor het installeren van de nieuwe TV ontvanger heb jij jouw abonnementsnummer en pincode van de Interactieve TV nodig. Mocht je deze niet meer weten, dan kun je de pincode & abonnementsnummer opvragen/ resetten.

Laat je het hier weten als je alles in goede orde ontvangen en aangesloten hebt en of het probleem dan verholpen is?


Super! Hartelijk dank voor je hulp en de snelle acties. Ik zal hier t.z.t. nog even laten weten of mijn problemen er inderdaad mee verholpen zijn.


Hoi Shyrin, ik heb alle spullen in goede orde ontvangen, installeren was erg makkelijk en het belangrijkte… mijn problemen zijn er inderdaad mee verholpen! 🙂 Eindelijk weer normaal tv kijken!

Nogmaals dank voor jouw hulp.


Héél blij om te lezen, dank je wel voor jouw terugkoppeling! Geen dank en geniet van het normaal TV kijken! :wink::blush: