Skip to main content

Ik heb hier ook het zelfde probleem. Na de jongste update is het begonnen. Alleen met terug kijken ervaar ik het probleem dat hij na een tijdje ineens stopt soms weer verder gaat of soms het programma wat erna komt gaat afspelen.

ontvanger uit en stekker er uit en weer terug na 1 min helpt niet. Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd en ook dit helpt niet.

 

Goedemorgen @MD2022 en welkom hier op ons forum :)
Ik heb je post even naar een nieuw topic verplaatst vanwege de overzichtelijkheid! Kun je mij alvast vertellen hoe de tv ontvanger(s) is aangesloten op de Experia Box; is dit rechtstreeks met kabel of gebruik je iets als een draadloze verbindingsset? Mocht je een glasvezelverbinding hebben dan kan ik je ook alvast adviseren om het glasvezelkastje eens te resetten door deze minimaal 2 minuten stroomloos te maken. In ieder geval zie ik je bevindingen graag tegemoet!


Ik heb hier ook het zelfde probleem. Na de jongste update is het begonnen. Alleen met terug kijken ervaar ik het probleem dat hij na een tijdje ineens stopt soms weer verder gaat of soms het programma wat erna komt gaat afspelen.

ontvanger uit en stekker er uit en weer terug na 1 min helpt niet. Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd en ook dit helpt niet.

 

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoe is deze met de Experiabox (KPN router / modem) verbonden?

Geld dit voor alle opnames? 

Doen ze het nog steeds niet? 

 

Ik had gisteren ook een probleem:

Ik kon gisteren wel een opname van juli bekijken, maar een opname van juni niet.

Ik heb net gekeken en nu werkte het weer. 


Ik heb hier ook het zelfde probleem. Na de jongste update is het begonnen. Alleen met terug kijken ervaar ik het probleem dat hij na een tijdje ineens stopt soms weer verder gaat of soms het programma wat erna komt gaat afspelen.

ontvanger uit en stekker er uit en weer terug na 1 min helpt niet. Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd en ook dit helpt niet.

 

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

Hoe is deze met de Experiabox (KPN router / modem) verbonden?

Geld dit voor alle opnames? 

Doen ze het nog steeds niet? 

 

Ik had gisteren ook een probleem:

Ik kon gisteren wel een opname van juli bekijken, maar een opname van juni niet.

Ik heb net gekeken en nu werkte het weer. 

Dat kan hoor @joop2011 , we hadden gister te maken met een storing die inmiddels (gelukkig) weer is verholpen :) 


Goede middag forum leden.

ik heb een experia v10 modem direct verbonden middel kabel met de kpn tv ontvanger die middels HDMI verbonden is met de tv.

tv kijken gaat perfect. Alleen terug kijken of programma kijken vanaf het begin geeft na 25 á20 min een probleem. Blijft plots stil staan, na 1 a2 min, gaat het programma verder of springt door naar het volgende programma. Dit fenomeen treed op sinds de jongste update van de kpn tv ontvanger. Als ik het kon zou ik de firmware terug zetten.


Goede middag forum leden.

ik heb een Experia v10 modem direct verbonden middel kabel met de kpn tv ontvanger die middels HDMI verbonden is met de tv.

tv kijken gaat perfect. Alleen terug kijken of programma kijken vanaf het begin geeft na 25 á20 min een probleem. Blijft plots stil staan, na 1 a2 min, gaat het programma verder of springt door naar het volgende programma. Dit fenomeen treed op sinds de jongste update van de kpn tv ontvanger. Als ik het kon zou ik de firmware terug zetten.

 

Maar, welke KPN tv decoder heeft u? 

Arcadyan HMB 2260

Arcadyan HMB 2260 V2

Arris 2952

Arris 2952 V2

Arris 5202

Of die witte 4K tv decoder

Of een oudere (Motorola 1853), die mag je zo wie zo omruilen. 

 

Ik dacht dat u opnames terugkeek, maar ik begrijp dat u terugkijken via de gids bedoelt.

 

Software herstellen, gelukkig kan je dat zelf doen (maar niet naar een eerdere versie)

Het wil wel eens wilt helpen een frisse start van de KPN tv decoder.

Zie hier. 


Heb je ook nog een 2e tv ontvanger in gebruik @MD2022? Zo ja, ervaar je op die ontvanger precies hetzelfde probleem?

Als je je forumprofiel in zou willen vullen dan kan ik vanaf hier ook even met je mee gaan kijken. Kun je ook nog een seintje geven zodra je je profiel hebt ingevuld? Alvast dank :)


@JanZ_

Dag Jan. 

Het profiel is bijgewerkt.
Ik heb thuis maar 1 ontvanger. We zijn met zijn tweetjes dus als wij tv kijken is er ook geen verdere noemenswaardige afname van de internet. Anders gezegt, de volledige bandbreedte is beschikbaar op onze 50mbps verbinding. 
wat ik graag nader verklaard zie waarom tv kijken prima gaat en terugkijken dat problemen geeft.

Als ik in de buurt en kijk ik welk type itv ontvanger ik heb en welk model experiabox v10.

 


Helder. Heb je er misschien ook nog andere apparatuur tussen zitten zoals een switch of eigen router? 


Ik maak als ik weer thuis ben een detail overzicht en zal tevens bij wijze van proef een nieuwe kabel aansluiten tussen de v10A en de itv ontvanger.

Ik snap alleen niet wat het verschil is tussen uitzending terug kijken of tv kijken?

 


Ik maak als ik weer thuis ben een detail overzicht en zal tevens bij wijze van proef een nieuwe kabel aansluiten tussen de v10A en de itv ontvanger.

Ik snap alleen niet wat het verschil is tussen uitzending terug kijken of tv kijken?

 

Durf ik dus ook niet meteen te zeggen. Soms kan een switch wel eens voor wat problemen zorgen en kan het al helpen door deze eens los te koppelen of te resetten. Mocht je gebruik maken van een switch, dan zou ik sowieso eens kijken wat er gebeurt wanneer je deze er eens tussenuit haalt.


Ik maak als ik weer thuis ben een detail overzicht en zal tevens bij wijze van proef een nieuwe kabel aansluiten tussen de v10A en de itv ontvanger.

Ik snap alleen niet wat het verschil is tussen uitzending terug kijken of tv kijken?

 

 

TV kijken is live (dus kijken op het moment dat het wordt uitgezonden).

 

Terugkijken kan op 2 manieren:

  1.  Via de gids terug bladeren in de tijd en het programma starten (helaas kan dit niet bij alle programma's.)
  2. Opnemen en via de opname gids het opgenomen programma kijken.

P.S.

Als er bijvoorbeeld een knik in de UTP kabel zit, heb je ook vaak storing.

Ook een minder goede kwaliteit UTP kabel kan storing geven.

Voor TV (kabel tussen Experibox (KPN router / moder) en KPN tv decoder) is in principe een CAT5 kabel voldoende.

Een Cat5E kabel is ook geen probleem.😉


Ik maak als ik weer thuis ben een detail overzicht en zal tevens bij wijze van proef een nieuwe kabel aansluiten tussen de v10A en de itv ontvanger.

Ik snap alleen niet wat het verschil is tussen uitzending terug kijken of tv kijken?

 

 

TV kijken is live (dus kijken op het moment dat het wordt uitgezonden).

 

Terugkijken kan op 2 manieren:

  1.  Via de gids terug bladeren in de tijd en het programma starten (helaas kan dit niet bij alle programma's.)
  2. Opnemen en via de opname gids het opgenomen programma kijken.

P.S.

Als er bijvoorbeeld een knik in de UTP kabel zit, heb je ook vaak storing.

Ook een minder goede kwaliteit UTP kabel kan storing geven.

Voor TV (kabel tussen Experibox (KPN router / moder) en KPN tv decoder) is in principe een CAT5 kabel voldoende.

Een Cat5E kabel is ook geen probleem.😉

Goede toevoeging @joop2011!


Hierbij de beloofde terug koppeling.

experia box v10A arcadyan art. No 847740 firmware v5.00.53 build498-owl

 

tv ontvanger arris vip2952 v2

middels een nwe cat5 kabel aangesloten op poort 1 van de experia box.

Html 5.146.209 nmc 8.0.139_1 DBL 2.09 RBL 1.2.2

na 15min kijken bevriest het beeld bij B&B vol liefde van do 21-07 30 sec later start het weer na 1 min stopt hij weer en gaat hij verder met Renze.

 

Als de kabel of of iets anders de oorzaak zou zijn, verwacht ik ook problemen met live kijken.

Als ik wil opnemen moet ik een opneem pakket afsluiten. Op een externe HDD werkt niet,helaas :(

halverwege deze maand is de firmware van de arris geupdate en sinds dien speelt het.

Wij kijken b&b vol liefde steeds terug daar we niet thuis zijn op dat tijdstip.

ik ga ook de helpdesk bellen over dit probleem.


Hierbij de beloofde terug koppeling.

experia box v10A arcadyan art. No 847740 firmware v5.00.53 build498-owl

 

tv ontvanger arris vip2952 v2

middels een nwe cat5 kabel aangesloten op poort 1 van de experia box.

Html 5.146.209 nmc 8.0.139_1 DBL 2.09 RBL 1.2.2

na 15min kijken bevriest het beeld bij B&B vol liefde van do 21-07 30 sec later start het weer na 1 min stopt hij weer en gaat hij verder met Renze.

 

Als de kabel of of iets anders de oorzaak zou zijn, verwacht ik ook problemen met live kijken.

Als ik wil opnemen moet ik een opneem pakket afsluiten. Op een externe HDD werkt niet,helaas :(

halverwege deze maand is de firmware van de arris geupdate en sinds dien speelt het.

Wij kijken b&b vol liefde steeds terug daar we niet thuis zijn op dat tijdstip.

ik ga ook de helpdesk bellen over dit probleem.

 

Mocht je het nog niet gedaan hebben, vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (medewerker KPN) het voor je nakijken. 😉


Gisteren avond nog een programma via de gids terug gekeken.

een kleine hick in 1.5h 

deze leek het beter te doen. Oorzaak onbekent


Gisteren avond nog een programma via de gids terug gekeken.

een kleine hick in 1.5h 

deze leek het beter te doen. Oorzaak onbekent

Bedankt voor de terugkoppeling @MD2022.

Welk programma heb je teruggekeken via de gids die het beter leek te doen? En hoe gaat het nu met het terugkijken van B&B vol liefde?


Vandaag een 6 tal programma’s terug gekeken via de gids waaronder b&b vol liefde van afgelopen vrijdag. Ik heb 1x een melding kort gezien en verder alles zonder storing.

blijkbaar is er achter de schermen iets aangepast

hier in ieder geval niet daar ik niet thuis was.

wst mij betreft is dit item gesloten.

met vr. Gr. Md2022


Vandaag een 6 tal programma’s terug gekeken via de gids waaronder b&b vol liefde van afgelopen vrijdag. Ik heb 1x een melding kort gezien en verder alles zonder storing.

blijkbaar is er achter de schermen iets aangepast

hier in ieder geval niet daar ik niet thuis was.

wst mij betreft is dit item gesloten.

met vr. Gr. Md2022

Dankjewel weer voor je terugkoppeling @MD2022 :)

Mooi dat het nu weer lijkt te werken zoals je dat mag verwachten! Mochten de problemen onverhoopt terugkeren dan weet je me via deze weg te vinden. 


Toch wel weer fantastisch dat het niet aan KPN ligt, ik heb dezelfde problemen sinds gisteren, ook een vraag hier gesteld.

Maar is het nu wel of niet opgelost.

 


@Koosr1946 

ik heb niets veranderd in de verbinding tussen modem en tv ontvanger. Ook geen instellingen veranderd. Dus zeg het maar wat het was. 


Bij mij is het niet "wat het was”, maar het is er gewoon nog

Gisteravond wilde ik om 11 uur naar Op1 kijken, via menu en dan het groene knopje ingedrukt, helaas de eerste 10 minuten gemist.

Dan kun je wel met terugspoelen, als het lukt, maar je geeft aan dat je wilt kijken vanaf het begin.

Ik ben zwaar teleurgesteld in KPN en dan maar de hoofdprijs elke maand vragen en ook nog verhogingen invoeren.

Misschien wordt het tijd om ergens anders eens te gaan winkelen