Skip to main content
Vraag

Sinds werkzaamheden om netwerk te verbeteren geen TV meer

• 6 februari 2025
  • 11 reacties
  • 147 keer bekeken

Jack Eide van Der
Deelnemer

Afgelopen ochtend tussen 2 en 7 uur is het netwerk van kpn verbeterd. 

Alles brand groen, wifi doet het, internet doet het, en lampje tv brand groen, moet het dus ook doen. Maar interactieve tv doet het dus niet. Al van alles geprobeerd, niks helpt. Nu al 2 x klantenservice aan de lijn gehad, niks helpt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hi ​@Jack Eide van Der, ik denk ook graag mee. 

Ik verwacht dat dit niet direct aan het onderhoud van het netwerk ligt, dit omdat internet zo te zien goed werkt. Mag ik weten welke ontvanger(s) jij precies hebt en hoe deze aangesloten zijn op de modem? Is dit via WiFi of rechtstreeks met een kabel? En zit daar nog een switch of draadloze adapter tussen? 

Krijg je ook een foutcode te zien op de tv? 

Jack Eide van Der
Deelnemer

Goedemorgen, is inmiddels weer opgelost, met heel veel pijn en moeite menu tevoorschijn gekregen en boel terug gezet naar fabrieksinstellingen en software verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Alleen ben bang dat van de Arris Vip5202  kastje de standbye knop niet meer goed werkt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Fijn om te zien dat dat in ieder geval is opgelost. Bedoel je de knop op de ontvanger zelf? Of reageert de ontvanger niet meer op de aan/uit knop op de afstandsbediening?

Jack Eide van Der
Deelnemer

De knop op de ontvanger zelf, nu alleen problemen met de afstandsbediening.....werkt maar voor de helft, alles al gedaan.... resetten etc. 

vandermark1977
Helper
Forum|alt.badge.img

Een oudere vriend van mij belde me net met precies dezelfde klachten. Na onderhoud vannacht geen tv en radio meer... Te toevallig, onderhoud zal er iets mee van doen hebben. 

Hij heeft router en kpn tvkastje herstart, maar tv doet niks... Hij heeft wel gewoon internet.

Tv kastje is bedraad aangesloten op router. 

Ik ga morgen langs om te kijken wat er aan de hand is. 

Jack Eide van Der
Deelnemer

Kreeg tv ontvanger ook niet uit, wat ik ook deed, standbye knop werkte niet. Pas ruim dag later werkte die. En nu ook eens zeer slecht geholpen door klantenservice kpn. Is pas 2e x in tig jaren dat ik problemen heb en de klantenservice moest bellen....en idd vreemd na werkzaamheden. Nu alleen nog problemen met de afstandsbediening....alles al gedaan, resetten, koppelen etc. Maar werkt nu voor de helft

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Toch wel vreemd van die afstandsbediening. Wat werkt er precies niet? Je geeft aan maar voor de helft, gaat het om volume en aan en uit zetten van de televisie? Of ook functies van de ontvanger zelf? 

Jack Eide van Der
Deelnemer

Goedemorgen,

Zo langzamerhand beetje ****** ziek aan het worden van kpn. Mijn tv met kpntv werkt alleen met 2 afstandsbedieningen. Gedeelte doet het met originele afstandsbediening tv en andere helft met die van kpn. Alles al gedaan wat je kan doen om te koppelen. En nu begint glasvezel ook al te kloten. Beeld blijft soms stilstaan. En dat allemaal na werkzaamheden om netwerk te verbeteren.

• 19 februari 2025
vandermark1977 schreef:

Een oudere vriend van mij belde me net met precies dezelfde klachten. Na onderhoud vannacht geen tv en radio meer... Te toevallig, onderhoud zal er iets mee van doen hebben. 

Hij heeft router en kpn tvkastje herstart, maar tv doet niks... Hij heeft wel gewoon internet.

Tv kastje is bedraad aangesloten op router. 

Ik ga morgen langs om te kijken wat er aan de hand is. 

​@vandermark1977 , ook hier hetzelfde probleem na onderhoud afgelopen nacht. Wel internet maar geen TV op beide tv kastjes (VIP2952v2, VIP5202). Zwart beeld, geen foutmeldingen. Na herstart router en switches, uit/aanzetten tv kastjes nog geen resultaat.

Wat hier wel werkte is om de stroom 30 seconden van zowel de tv kastjes als de tv af te halen. Alleen de tv kastjes spanningsloos maken zal ook wel werken neem ik aan maar tv zit in dezelfde stekkerdoos hier.

• 19 februari 2025

​@vandermark1977 sorry, zie dat ik reageerde op een vrij oud bericht.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
Jack Eide van Der schreef:

Goedemorgen,

Zo langzamerhand beetje ****** ziek aan het worden van kpn. Mijn tv met kpntv werkt alleen met 2 afstandsbedieningen. Gedeelte doet het met originele afstandsbediening tv en andere helft met die van kpn. Alles al gedaan wat je kan doen om te koppelen. En nu begint glasvezel ook al te kloten. Beeld blijft soms stilstaan. En dat allemaal na werkzaamheden om netwerk te verbeteren.

Ik snap zeker dat dit naar is, maar de koppeling van een afstandsbediening met de televisie heeft niets te maken met een upgrade op het netwerk, vandaar ook mijn vraag hieronder, zou je hier alsnog een antwoord op willen geven? 

Alex van KPN schreef:

Toch wel vreemd van die afstandsbediening. Wat werkt er precies niet? Je geeft aan maar voor de helft, gaat het om volume en aan en uit zetten van de televisie? Of ook functies van de ontvanger zelf? 

Mag ik overigens weten welke televisie(s) je hebt inclusief modelnummer? 

Reageer