Skip to main content

Sinds een week of 2 stopt de tv ontvanger rond 22.25.

Dwz het beeld en geluid blijven stil staan. 

Dit is bij opnames of terugkijken. Aangezien wij zelden tot nooit live tv kijken weet ik niet of de ontvanger dan ook vastloopt.

We moeten het programma stoppen om het daarna weer te kunnen bekijken.

Wat zou dit kunnen veroorzaken?

 

Sinds een week of 2 stopt de tv ontvanger rond 22.25.

Dwz het beeld en geluid blijven stil staan. 

Dit is bij opnames of terugkijken. Aangezien wij zelden tot nooit live tv kijken weet ik niet of de ontvanger dan ook vastloopt.

We moeten het programma stoppen om het daarna weer te kunnen bekijken.

Wat zou dit kunnen veroorzaken?

 

Klinkt als eco instelling tv uitschakelen na een aantal uur.

Kijkt u deze instelling maar na tv uitschakelen na zoveel tijd.

Mvg


Net nagekeken en de eco stand staat niet aan.

Tv op stand-by staat op 24 uur.

Vanavond stopte de opname weer rond half 11. 


Net nagekeken en de eco stand staat niet aan.

Tv op stand-by staat op 24 uur.

Vanavond stopte de opname weer rond half 11. 

Ok en het toestel zelf?

Daarnaast kan deze instelling ook in het modem staan een eco of slaapstand.

Het kan haast niet anders dat het hier mee te maken heeft een slaapstand instelling op de decoder ,tv of modem.


Hi @Crientjes! Ik zie dat het even stil is gebleven in het topic. Is het uitvallen verder niet meer voorgekomen? Als dat wel zo is, wil je dan nog laten weten wat het antwoord is op de vragen van @Thijs1963?


Ik kan nergens een instelling vinden die er voor zorgt dat de het beeld stopt.

Wel is inmiddels duidelijk dat het alleen gebeurt bij opnames en terugkijken. Dus niet tijdens het live tv kijken.

Ik heb geen eco stand aan en na 4 uur zou pas de tv uit moeten gaan. Om 22.25 zijn wij nog lang geen 4 uur aan het kijken.

Schiet mij maar lek 😉


Het wordt steeds spannender. Ik ben er nu achter dat de het beeld ook stopt in de ochtend 11.25 uur. 

Hahaha ik weet echt niet meer waar ik moet zoeken om dit op te lossen.


Om welk type ontvanger gaat dit? Welk modem? Glasvezel? En de wijze van aansluiten? Met kabel?


Experiabox V10a is het modem.

Ontvanger is een Arris vip2952 v2

Deze zijn met elkaar verbonden met een kabel.

Ik heb geen glasvezel.


Heb je al eens de modem een koude herstart gegeven? 5 minuten de spanning eraf en dan opstarten. Ik had voorheen dezelfde combinatie en moest dat af en toe ook doen. De v10a DHCP daemon staat ook niet te boek als de meest stabiele. De tv ontvangers bij KPN is routed IP. Dat wil zeggen dat ze onderdeel vormen van het thuisnetwerk en een ip adres krijgen. Ik heb ze zelf voorzien van een reserved IP. Ik merk dat het allemaal net wat stabieler blijft. Mijn IP camera’s draaien sindsdien bijvoorbeeld maanden probleemloos terwijl voorheen ze om de maand wel eens de weg kwijt waren.

Wat je ook nog eens kunt bekijken is het de log van de modem rondom de tijden dat je problemen hebt. Zie je daar bijvoorbeeld DHCP meldingen? Of wellicht andere meldingen die mogelijk verband houden?

Is er andere apparatuur aanwezig die kan verstoren? Omvormers en DVS achtige devices zijn berucht.


De koude herstart heeft geholpen! Superbedankt voor je tip 😊


Graag gedaan. Een koude herstart zorgt er voor dat alle processen worden afgesloten. Bij een softwarematige restart blijft er nog wel eens wat hangen en kan zorgen voor problemen.


Fijn dat het schijnbaar opgelost maar dit is mijn inziens een tijdelijk quick fix.

Bij het rebooten wordt de cache geleed dus dan gaat het eventjes en tijdelijk goed.

Bij de volgende keer zou ik toch die standby tiijd uitzetten want dit is mijn inziens het probleem.

 

Maar voor nu werkt het.

Suc6

Mvg