Skip to main content

Hallo,
Volgens mij was mijn Arris VIP 2952 V2 zo ingesteld dat de decoder na 8 uur automatisch naar de slaapstand ging
(rode knop gaat aan). Sinds enige tijd doet de decoder dat niet meer en liet ik hem maar gewoon op “stand by” staan
(groene knop blijft dan branden) .  Onlangs heb ik hem ('s avonds) met de hand op slaapstand gezet (rode knop brandt) maar toen ik vervolgens ('s ochtends) de TV aan zette kwam hij niet uit die slaapstand. 
Dan maar met de hand weer uit de slaapstand halen dacht ik, maar nee, geen reactie (TV ging natuurlijk niet aan).
Uiteindelijk heb ik de stekker van de decoder uit het stopcontact zodat de decoder gaat resetten.
Daarna brandde de rode knop van de decoder maar ik kon hem wel met de hand (en misschien ook met de A.B) uit die slaapstand halen. Daarna deed de T.V. het ook weer.
Probleem: de Arris VIP2952V2 gaat nog steeds niet automatisch naar de slaapstand dus het echte probleem is nog steeds niet opgelost.
Is er iets wat ik kan doen om dat op te lossen?   

Hallo  @tomtom1919 , als je met de AB de decoder uitzet, staat deze in de stand-by-stand, rode lampje brandt.

Groen lampje is dus geen stand-by maar gewoon aan.

 


Hieruit blijkt maar weer dat ik er geen verstand van heb. Met de term “stand by” bedoel ik dat de TV direct is aan te zetten zonder dat ik hem van “de rode lamp modus” afhaal. Maar ongetwijfeld zal ik de term, “stand by” verkeerd hebben gebruikt. Overigens kan ik tussen de groene/rode lamp modus (ook weer een verkeerde term natuurlijk)  gewoon wel schakelen met de A.B. Het gaat dus uitsluitend over het feit dat ik 's avonds de TV uitzet en dan zie dat 's morgens nog steeds het groene lampje brandt. Dat was eerder niet het geval. 
Daarnaast heb ik het idee dat ik de vraag misschien wel in het verkeerde subforum (huiskamer) heb geplaatst (dit omdat de decoder in de huiskamer staat) en dat dit bijvoorbeeld “Interactieve TV” had moeten zijn (lastig kiezen als je met al die termen niet bekend bent).  


Hallo @tomtom1919 een tv-toestel, vooral de moderne, staan altijd in de stand-by-stand als je ze uitzet met de AB, dat geldt ook voor de tv-decoder van KPN, als je deze met de AB uit zet gaat het rode lampje branden en staat dan in de stand-by-stand.

Je kunt in de instellingen van de tv en de decoder ook een slaapstand instellen, voor het geval je zelf in slaap valt dan gaan de apparaten in ieder geval na een aantal, zelf in te stellen, uren ook naar de stand-by-stand.

 


Standaard gaat de decoder na 8 uur niet bediend te zijn op standby. Lampje bovenop is dan rood.

Als ie aan staat is dat groen.

Er is nog geen diepe standby op dit type.


Standaard gaat de decoder na 8 uur niet bedient te zijn op standby. Lampje bovenop is dan rood.

Als ie aan staat is dat groen.

Er is nog geen diepe standby op dit type.

Dat dacht ik ook maar dat doet hij dus niet. Ik zet 's avonds de TV uit met de A.B. (met de meest linkse aan/uit knop op de A.B waar TV op staat).  De volgende morgen brandt het lampje op de decoder nog steeds groen. 


Check de instelling eens….

Menu → instellingen → stand-by

Maar: waarom niet gelijk met de TV de decoder op standby (rood dus) gezet?


Check de instelling eens….

Menu → instellingen → stand-by

Maar: waarom niet gelijk met de TV de decoder op standby (rood dus) gezet?

Goeie vraag.

Omdat ik niet de enige ben die hem uitzet en anderen zijn nogal hardleers.

Maar de vraag was eigenlijk:

Hoe komt het dat de decoder niet meer automatisch na 8 uur in die modus gaat en wat te doen om dat te herstellen. Daarnaast vond ik het vreemd dat ik na handmatige bediening van de decoder (met de knop op de decoder) 's morgens de TV niet meer aan kreeg (moest de decoder resetten om hem weer werkbaar te krijgen). 

PS

Ik vermijd het woord stand-by want hiervoor werd ik al eens gecorrigeerd. 


PeterG vraagt je om de instellingen eens te controleren. Het kan zijn dat iemand 'm op 24 uur heeft gezet.


Zal ik doen


Het gaat dus uitsluitend over het feit dat ik 's avonds de TV uitzet en dan zie dat 's morgens nog steeds het groene lampje brandt. Dat was eerder niet het geval. 

Dit klopt. Was bij mij ook zo. Na de grote update paar weken terug bleef de ontvanger aan. Ik heb zelf weer de standby-functie op 8 uur gezet. Bij de instellingen.


Maar: waarom niet gelijk met de TV de decoder op standby (rood dus) gezet?

Omdst ik 's avonds nogal eens in slaap val als de tv nog aan staat. Tv gaat automatisch uit. Ontvanger normaliter ook, maar bleef nu plots aan.


wat te doen om dat te herstellen.

Dat heb ik dus aangegeven.

Ik vermijd het woord stand-by

Dat kan je maar beter niet doen want zo heet het. Stand-by en dan is de knop bovenop rood..

En onder Stand-by :grin:  bij Instellingen kun je de periode voor niet bedienen en dan naar stand-by instellen.

Nederlandse term voor Stand-by = Slaapstand (inderdaad)


Nederlandse term voor Stand-by = Slaapstand (inderdaad)

Eigenlijk is Slaapstand: hibernate. Dat is wat de 5202 kan en de overige ontvangers (nog?) niet. Ook bij PC's wordt er onderscheid gemaakt tussen stand-by en hibernate. Bij stand-by wordt de geheugeninhoud niet gewist, bij hibernate wel. Alleen bij de 5202 wordt het geheugen gewist als je kiest voor de Slaapstand (hibernate); het opstarten duurt - net als bij pc's - dan ook wat langer.