Skip to main content

In de decoder van de KPN kun je instellen dat deze na 2, 4, 6 of 8 uur wordt uitgeschakeld. Ik kan niet vinden hoe ik dit kan uit zetten, dat de decoder aan blijft. Mijn moeder, ik regel dit voor haar, is 89 jaar en heeft moeite om met het bedienen van de TV en decoder. Het zou een grote hulp zijn als de decoder gewoon aan kan blijven. 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dit is niet mogelijk om dat uit te zetten. Max 8 uur is dan ook maximaal.

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt wel vaag dat het topic verplaatst is zonder jou het simpele antwoord te geven. 

Het verplaatsen van een topic is toch net zo snel en simpel als het antwoord op deze vraag ?


Momenteel leverd dit zeer veel problemen op. Mijn moeder is 89 en woont een verzorgingstehuis, de TV is haar afleiding voor de dag.

Zou hier met een firmware update naar gekeken kunnen worden? Ik kan mij voorstellen dat er meer mensen zijn die hier een probleem mee hebben. 

M.vr.gr Roland 


Hi @NB1930, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Het maximale is inderdaad 8 uur, dit ook om te voorkomen dat de tv-ontvanger hele dagen aan staat. Dat lijkt me ook niet de bedoeling! Maar met één keer het volume wijzigen of naar een andere zender zappen is al voldoende om het opnieuw te activeren. Ik zal het doorgeven, maar verwacht niet dat hier (op korte termijn) iets mee gedaan gaat worden.


Zoals gezegd is mijn moeder 89 jaar en kijkt vooral de hele dag naar dezelfde zender.

Deze functie is, zoals u zelf ook al aan geeft, alleen in het leven geroepen om te voorkomen dat de ontvanger meer dan 8h aan staat. Vanwege het milieu kan ik dit begrijpen maar u geeft de mensen nu ook totaal geen keus. En in het geval van oudere mensen, zoals mijn moeder, levert dit problemen op. Ik weet dat dit een relatief eenvoudige wijziging zou zijn in de firmware van de TV-decoder. Ik verzoek U dan ook, vanuit begrip voor de oudere mensen, om dit toch nog maals in overweging te nemen.

Binnenkort beginnen jullie met een uitrol van nieuwe firmware, de oudere mensen onder ons zouden het zeer waarderen als dit wordt geïntegreerd.


Reageer