Skip to main content

Slam!TV wordt in de verkeerde beeldformaat (4:3 formaat) weergegeven in de KPN iTV app (Android) en de KPN Smart TV app (Chromecast Google TV).

Op de TV ontvangers (Vip5202) is het beeldformaat wel goed.

 

Instellingen op de TV/ app / ontvanger staan goed (16:9 formaat) anders had ik het op alle zenders moeten hebben.

 

Hieronder voorbeeld van de KPN Smart TV app (Chromecast Google TV):

Voorbeeld KPN Smart TV app (Android TV)

 

Dat is met opnames toch @Sebas14 ?

Of ook live? 

live/opnames via ontvanger of app/website?

Ben het ff kwijt nu.

Het is bij de TV+ box, app en website. En alleen bij terugkijken (ongeveer 30 min. na de bestaande LIVE programma) en bij de opnames.

Bij LIVE TV kijken is het beeld netjes 16:9.

Er gaat iets fout op de opname server lijkt het.

Op de VIP5202 is het niet, omdat deze decoder automatisch 4:3 beeldformaat beeldvullend maakt naar 16:9. Kijk als voorbeeld maar eens naar MTV 80s. Deze doet dit dus zelf. De TV+ box, app en de website niet.

Heb je hem? 😊


Ik snap het. Al constateer ik het zelf niet. 


Dat is met opnames toch @Sebas14 ?

Of ook live? 

live/opnames via ontvanger of app/website?

Ben het ff kwijt nu.

Dit wil ik ook graag weten


@Erwin_ Zou je mijn vraag aub ook willen beantwoorden?

Excuus.  Het lijkt er op dat we deze zender alleen maar in SD krijgen aangeboden. Of dat een geld kwestie is of gewoon een beperking van de leverancier weet ik niet. 

Je kunt overwegen om contact met SLAM tv te leggen en het na te vragen.

https://www.slam.nl/slamtv


Dat is met opnames toch @Sebas14 ?

Of ook live? 

live/opnames via ontvanger of app/website?

Ben het ff kwijt nu.

Dit wil ik ook graag weten

Volgens mij heb ik dit al uitgelegd onder deze vragen van Peter @Erwin_ ?

Test dit nou gewoon eens simpel met een KPN TV+ box en pak een programma van een dag terug. Het beeld wordt gewoon in mekaar gedrukt naar 4:3 beeldverhouding. De TV zender zend 16:9 uit.

Hoeveel voorbeelden moet ik nu nog geven?

Nogmaals:

Opnames/terugkijken worden na ong. 30 minuten na afloop huidige programma bewerkt naar een 4:3 beeldverhouding waardoor het beeld in mekaar gedrukt wordt.

Dit is op de TV+ box, app, website.

Dit zie je niet op de oudere TV boxen waaronder de VIP5202, omdat deze de beeldverhouding 4:3 zelf automatisch uitrekt naar 16:9 formaat.

Er staat gewoon een instelling met het beeldformaat verkeerd op de opname / terugkijk server.

 


Test dit nou gewoon eens simpel met een KPN TV+ box en pak een programma van een dag terug. Het beeld wordt gewoon in mekaar gedrukt naar 4:3 beeldverhouding. De TV zender zend 16:9 uit.

Ik ging steeds niet ver genoeg terug….

Maar als je inderdaad een dag terug gaat is alles in elkaar gedrukt.

Ik constateer het euvel nu.

Dit is het geval bij terugkijken via de TV+, maar ook via de website http://tv.kpn.com , de SMART-TV app EN de app in mijn telefoon allemaal in elkaar gedrukt ( @Erwin_ )


Is dit nog steeds zo, @PeterG ? 


Terugkijk TV van vanochtend. Zien is geloven @Erwin_ 


Is dit nog steeds zo, @PeterG ? 

Net getest is nog steeds zo @Erwin_ 

 


Is dit nog steeds zo, @PeterG ? 

Ja, @Erwin_ . Nog steeds in elkaar gedrukt. 

Via TV+, Smart-tv apps (Tizen en Android-TV), laptop en smartphone app.


Ik heb het nu ook even gecheckt op SLAM om 22:08

Live uitzending is netjes volledig scherm.

Het programma ervoor Het Avondcircus 19:00 is wel volledig scherm

De programma's ervoor in 4:3

Donald


Ja...en nu (22.55u.) start ik 'Het Avondcircus' en is het weer in mekaar gekrompen tot 4:3. 

Zoals verwacht na ruim 30 minuten bij lopende LIVE programma wordt het beeld weer bewerkt bij het vorige programma.

 

Ik probeer hier al ruim 3 weken een storing door te geven...ahum...


Is gemeld, @Sebas14 en @PeterG .  Hopelijk nu snel een oplossing. 


Is gemeld, @Sebas14 en @PeterG .  Hopelijk nu snel een oplossing. 

We zijn al ruim een week verder...

Hoever is de status van dit probleem @Erwin_ ? Het beeld wordt nog steeds in mekaar gedrukt en terugkijken start ook vaak niet op.


Ik denk dat je de enige bent die die zender niet live kijkt…. Via de TV+ box / online platform. Via de Arris werkt het wel goed. Maar dat is dan ook de enige. Overal elders, TV+, app (alle), en de website tv.kpn.com, is het in elkaar gedrukt bij terugkijken en opname.

Probleem is er inderdaad nog steeds.


Via de Arris werkt het wel goed. Maar dat is dan ook de enige.

Ja kunstmatig, want zoals al eerder gezegd doen de oudere TV ontvangers (dus ook de Arris) het beeld zelf verbreden naar 16:9. Dat geldt ook voor MTV 80s.Dat is ook de enige zender die in 4:3 formaat uitzend.

Eigenlijk zou deze functie ook moeten komen op de TV+ box.

Maar we wachten nog even op een verlossend antwoord van de moderator van KPN.


MTV 80's heb ik hier via de Arris VIP2952 gewoon wel in 4:3 hoor. Dat automatisch verbreden heb ik daarop uit staan door beeldinstelling 

Beeld bij 4:3 uitzending Letterbox ]

in te stellen.


MTV 80's heb ik hier via de Arris VIP2952 gewoon wel in 4:3 hoor. Dat automatisch verbreden heb ik daarop uit staan door beeldinstelling 

Beeld bij 4:3 uitzending Letterbox ]

in te stellen.

Okee die heb ik niet gehad. Dat was voor mijn tijd 😊

Ik heb hier alleen de VIP5202 en de TV+ box. We blijven wachten 😀


Heeft de 5202 die beeldinstelling niet?


Heeft de 5202 die beeldinstelling niet?

Nee, deze instelling zit niet op de 5202.


Ik heb weer een reminder achter die mail aangestuurd.  Helaas hadden ze nog niet geantwoord :-(


Ik heb weer een reminder achter die mail aangestuurd.  Helaas hadden ze nog niet geantwoord :-(

Ik denk dat we deze storing maar moeten laten varen. We zijn inmiddels weer een week verder en er is geen actie op ondernomen.

Terugkijken start vaak niet op en het beeldformaat is nog steeds 4:3.

Als dit probleem bij de 1ste 10 zenders aanwezig was, had dit al lang opgelost geweest. Jammer maar helaas...


Ik word er zelf ook niet vrolijk van, @Sebas14 .  Ik zal wéér navragen.  Ik wil toch op z'n minst een reactie van de bewuste afdeling.  


Herstel:  Er is wel een reactie geweest naar mij toen.  Daarin gaf men aan dat ze het gerepareerd zouden hebben maar dat de opnames niet meer te redden waren.

Als ik jouw laatste bericht lees, is die reparatie alleen niet gelukt.   


Klopt @Erwin_ 

Als je via de TV+, smartphone, tablet, tv.kpn.com terugkijken gebruikt of opnames van Slam dan zijn die in elkaar gedrukt. 

Dit is van vanmorgen. (Start ook pas na 30 seconden zwart trouwens)

Alles wordt smal.