Skip to main content

Ik ben al langer niet tevreden over de kwaliteit van het TV beeld. Nu we sinds een aantal maanden een nieuwe TV hebben (Samsung 65QN95A) valt dit pas echt op. Vooral voetbalwedstrijden zijn slecht, onscherp en het veld lijkt meer op een biljartlaken dan op een grasmat. Verder zie ook bij andere programmas ik veel beelden die haperend (niet vloeiend) bewegen. Ook bij Netflix via de TV ontvanger (niet via de TV Netflix app)

Bovengenoemde problemen ook bij oude TV gehad.

ik heb hierover met Samsung gecommuniceerd, TV is getest en goed ingesteld.

het moet dus aan de ontvangers liggen 1 x Arcadyan HMB2260 en 1 x Arcadyan HMB2260 v2.

kan ik nieuwe ontvangers krijgen??

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

kan ik nieuwe ontvangers krijgen??

De arcadyan hmb2260 is een uitstekende ontvanger.

Heb je glasvezel of een koperaansluiting (DSL)? Als je kijkt via glasvezel heb je de eerste 10 zenders in een iets (ik zie eigenlijk geen verschil) betere kwaliteit dan via koper.

HD blijft HD ook met nieuwe ontvangers. Overigens is HD nooit gemaakt/bedoeld met het oog op zo'n groot beeldformaat. Bij 65 inch dien je ongeveer 4,5 meter of meer van je tv af te zitten om een redelijk mooi HD beeld te ervaren. Zit je dichter bij heb je m.i. gewoon een té grote gekocht.

https://www.consumentenbond.nl/tv/ideale-kijkafstand

Gebruik je Netflix via de tv ontvanger van KPN? Dan is 't hooguit HD. In je tv zelf zit vast ook een Netflix app. Die is dan geschikt voor 4k. Dan kan je je Netflix abonnement ophogen naar het 4k abonnement. Heb je daarop i.i.g. mooier beeld. OVERIGENS… ik gebruik de Netflix app op HD in mijn tv en dat beeld is al veel mooier dan diezelfde HD app in de tv ontvanger!

Wat jij over voetbal vermeld vind ik al vaak bij de 43 inch, vooral espn; ziggo sport is mooier. Laat staan bij een 65 inch, dan komen de beperkingen van HD voor heel grote schermen echt te voorschijn. Toen de HD norm ( 1920 x 1080 ) werd bedacht waren de grootste tv's in de huiskamers 32 inch breedbeeld….

Zelf heb ik op mijn kijkafstand (ogen tot scherm 2,3 meter) een 43 inch gekocht. 40 is aanbevolen max. voor die afstand. Buurvrouw heeft ook kpn en een 50 inch. Zelfde flat en kijkafstand, vind het bij haar al groffer beeld. HD op 65 inch is voor de gem. woonkamer (kijkafstand 2 tot 3 meter) niet om aan te zien lijkt mij. Vind ik in een winkel ook al niet als ik in de Mediamarkt hierachter rond loop. Beter een '’wat kleinere maar toch grote tv'’ en wat mooier beeld.


Hoi @Jamati 
Helemaal met @PeterG eens.
Je hebt een Neo QLED 4K SamsungTV
Deze gebruikt minileds waardoor het beeld vele malen mooier is door de minileds die het zwarte ook echt zwart maken en het bijna de Oled TV's evenaard.
Met als voordeel dat deze niet kan inbranden ten opzichte van de Oled waarbij dat wel mogelijk is.
Dat is natuurlijk een hele verbetering, maar je ziet daardoor ook alle foutjes en ongeregeldheden.

Heb je glasvezel?  kijk dan naar de glaszenders in de 660 serie.
Heb je DSL?
Wat is je internetsnelheid?


Hoi  PeterG en Huistijger

ik heb glasvezel. ik heb zojuist de internet snelheid gemeten. Download 123.1 Mbps, Upload 125.5 Mbps. Gemeten met WiFi. Bedraad ook gemeten, resultaat ongeveer hetzelfde.  Ik begrijp jullie commentaar maar ben toch niet tevreden.

Mijn vorige provider had beter beeld, maar belabberd internet,. De provider daarvoor had het beste beeld maar apparatuur die ik elke dag moeste resetten. Zo is het altijd wel iets. ik ga nu toch ook weer naar een andere provider kijken

 


ik heb glasvezel

Dan heb je via de kanalen 661 t/m 670 de eerste 10 zenders in de kwaliteit zoals dat van uit Hilversum ook uitgestuurd wordt; 1080 i in 12,5 Mb/s. Zoals dat bij bijvoorbeeld de kabel ook het geval is.

Overige zenders geeft KPN op een ietsje lagere kwaliteit door. Via 1 t/m 10 de npo,rtl en talpa zenders ook.

Van af 11 zijn bij Ziggo de zenders in 1080i; 9 Mb/s door. Bij KPN in 7,2 Mb/s. Dat scheelt dus niet eens zoveel. Geldt ook voor espn.

En nogmaals; de resolutie van HD is nooit bedacht met schermen als 65 inch. En zoals gezegd, bij mijn buurvrouw met 50 inch (ook al knotsgroot) vind ik het beeld al wat groffer en korreliger dan op mijn 43 inch.

→ Gebruik Netflix juist via de app in die mooie televisie! Niet via de app in de ontvanger.

Als je op 4 (!) meter of meer afstand van je tv zit dan zou het HD ‘goed’ moeten zijn. Haal je die afstand niet dan is ie gewoon te groot voor je kamer.