Skip to main content

Sinds een weekje hebben wij erg slecht tv beeld als we radio geluisterd hebben. Streperig. De tv is een paar maanden oud en we hebben hier eerder geen last van gehad. 

En vandaag ook een andere fout; ik wilde radio luisteren. 2x op de radio-knop gedrukt op de AB. Geen reactie. Ik werd al pissig toen ik ineens iets vreemds zag; het logo stond door het tv beeld. Beeld liep ook gewoon door en geluid was ook van de tv. Op een gegeven moment verdween het maar nadat ik opnieuw de radio knop indrukte gebeurde het weer en kon ik de foto maken. Ik kon uiteindelijk alleen naar radio gaan door het nr in te toetsen🤔

 

TV ontvanger al van de stroom afgehaald en opnieuw laten verbinden?

 

https://www.kpn.com/service/televisie/problemen.htm#/


@Maurice85  ja, afgelopen zaterdag nog door de kpn monteur.

 

Hoe kan een storing als deze opgelost worden door de stroom eraf te halen?

Het wordt in 99 van de 100 problemen geadviseerd en werkt zelden…

 


In de meeste gevallen werkt het wel en de reden dat dit vaak als eerste wordt geadviseerd is omdat door 30 seconden tot 2 minuten (afhankelijk van het apparaat) de stroom eraf te halen het apparaat hierdoor zelf een reset/herstart initieert.

 

Als het al niet werkt is of een hard reset nodig of is een ander probleem de oorzaak en ben je met deze stappen dus al een stuk op weg om uit te zoeken waar het probleem zit.


Maar de stroom is er dus al vanaf geweest en het slechte beeld was vóór die tijd ook al aanwezig. Heeft dus niet geholpen 


Ha @Widajono, wat gek dit! Goed om te lezen dat de stroom er al eens minimaal 30 seconden af geweest is. Jammer dat dit niet de oplossing was. Zou je, via het menu van de tv-ontvanger, via instellingen een ‘frisse start’ willen doen? Ik hoor heel graag of het daarna nog voorkomt. 


Een frisse start…

Dat ik daar nog niet eerder aan heb gedacht..

#sarcasmemodesweeruit

 

Ik zal het binnenkort, als ik een half uur niks te doen heb, proberen 


Sorry dat ik dat niet door de laptop heen zag. 

#diemoduskenik

Dan hoef je dat wat mij betreft niet nog eens te doen 🙂. Ik zie dat je een Experia Box V10 hebt. Heb je de ontvanger daar rechtstreeks op aangesloten of zit er nog een draadloze verbindingsset tussen? Heb je ook gecontroleerd of de HDMI-kabel er goed in zit? Begrijp ik trouwens goed dat de strepen alleen zichtbaar zijn nadat je radio hebt gekeken? Als je deze vragen zo goed mogelijk kunt beantwoorden, dan maak ik een ticket voor je aan, zodat onze technische collega's even contact met je opnemen hierover. Kan ik 06-*****275 doorgeven als contactnummer? 


Hoi Marcia,

Vorige week zaterdag is er een monteur geweest die heeft een en ander nagekeken dus ik ga er even van uit dat de kabels goed zitten. zal het vanmiddag controleren.

er is niets tussen geplaatst, wel staat er een wifi versterker bij sinds die zaterdag.

het beeld was wel vaker streperig maar de laatste tijd alleen na het radio luisteren ja.

 

telefoon nr is juist.

 

wilma

 


Top! Ik heb een ticket aangemaakt en er wordt binnen een aantal werkdagen telefonisch contact met je opgenomen. Laat je nog even weten wat eruit gekomen is?


Hoi @Marcia_ 

 

Door alle drukte nog niet eerder kunnen reageren. Er is een nieuwe ontvanger besteld en volgende week spreek ik weer iemand van de servicedesk. 

Of het probleem verholpen is weet ik dus nog niet. 

Wilma

 

 


Ah, geen probleem hoor! Ik hoop dat het met de nieuwe ontvanger opgelost is. Mocht ik toch nog iets voor je kunnen doen t.z.t., weet je me te vinden!