Skip to main content

Hallo, ik heb een Samsung qled qe49q60r. Het beeld via Netflix is top maar het beeld voor de tv zenders is echt niet goed. Ik heb het idee dat de ISRA aansluiting niet meer goed is. Heb hierover een paar weken terug over gebeld met Telfort en die gaven dit ook aan. Hoe kunnen we dit oplossen of is er misschien iets anders aan de hand? graag jullie reaktie.

Marc

 

Hmm, jammer dat de nieuwe Experia Box én nieuwe kabels niet voor verbetering zorgen.

Aangezien je Netflix zonder problemen kunt bekijken, zal de snelheid die je binnenhaalt prima zijn. Ik denk dus niet dat we dit bij je is/ra punt moeten zoeken. Als daar iets mis mee is, merk je dat met al je diensten en niet alleen met de beeldkwaliteit van gewoon tv kijken.

Uiteraard wil ik graag je lijn doormeten zodat we met zekerheid kunnen stellen dat het signaal al dan niet goed binnenkomt, zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

@MarcSneek je zegt dat je broer wel scherp beeld heeft. Heeft hij exact dezelfde tv? Als dat zo is dan zou je eens naar de instellingen van zijn televisie kunnen kijken. En dan bedoel ik de beeldscherm instellingen. Op bladzijde 104, 105 van de handleiding staat er meer over.

Handleiding

En hoe zit dit? Hoor het graag!

 


profiel ingevuld 

niet exact dezelfde tv, wel en Samsung (ouder model).


Heb je de lijn door gemeten Maja?


Oei wat stom, ik heb wel een bericht getypt maar heb dit blijkbaar niet daadwerkelijk verzonden :thinking::sweat_smile: Excuus, goed dat je me een reminder stuurt!

Je lijn ziet er helemaal prima uit, je haalt de maximale snelheid die bij je abonnement hoort met gemak, de lijn is volledig stabiel en als ik de kwaliteit van het tv-signaal dat op je ontvanger binnenkom bekijk, zie ik daar 99% staan, kan niet veel beter dus :slight_smile:

Ik kan vanaf onze kant dan ook geen enkele verklaring vinden voor een slechte beeldkwaliteit en heb het vermoeden dat dit écht met een instelling te maken heeft. Wellicht zou je deze situatie ook kunnen delen op het Samsung forum, zodat ze vanuit daar met je mee kunnen denken?

 


Oké dank je wel Maja


Graag gedaan, ik hoop dat je hier een oplossing voor gaat vinden!


Hoi Maja, ik heb steeds slecht beeld op kanaal 14 Fox. Heb weer zitten googlen en er zijn meer klanten die dit hebben. Zie rhireactieeronder.Wil je hier naar kijken? volgens mij heb ik nu SD kwaliteit.

Hoor graag van je.

Marc

 

 


Hi @MarcSneek

Het gaat nu alleen om slechte beeldkwaliteit bij zender 14 en op alle andere zenders is het goed? Kan het zijn dat je oorspronkelijke probleem óók alleen om deze zender ging en was de rest altijd wel goed?

Je ontvangers staan op HD, die horen dus ook HD kwaliteit door te geven als een zender in HD bij ons aan wordt geleverd. Ik ga even rondvragen of we meer klachten ontvangen over slechte beeldkwaliteit bij deze zender, ik kom bij je terug als ik meer weet!


Zender 14 Fox, 15 discovery en 24 waar we geregeld naar kijken zijn absoluut geen HD. De rest van de zenders zoals NPO 1 e.d. zijn oké maar ook niet top. Alvast bedankt voor het uitzoeken 


Staat in de logo's van de Duitse zenders HD bij? En bij Boomerang (55, pluspakket) ook?

 


Bij de Duitse zenders geen HD, kanaal 55 heb ik niet


Bij de Duitse zenders geen HD

Duidelijk! Dan heb je geen enkel HD kanaal namelijk.

De NPO zenders zullen nu best te pruimen zijn want die hebben een SD bitrate van 4,5. Terwijl inderdaad Fox Sp 14, Discovery en 24kitchen in SD slechts een bitrate van 3,5 hebben.

@Maja_. Voor Marc dus het profiel aanpassen zodat ie (minimaal een) ontvanger heeft waarop ie HD kan kijken.


Bedankt Peter, ik ben benieuwd of het zo opgelost kan worden. 


HD staat bij ons in het netwerk gewoon aan op de ontvanger, dat is het eerste dat ik gisteren heb gecontroleerd :wink:

Ik heb HD nu juist even uitgeschakeld, merk je nu verschil in beeldkwaliteit @MarcSneek? Of ziet het er hetzelfde uit als je de laatste tijd gewend bent?


Nee , zie niet echt verschil. Klopt toch niet. Is het misschien handig dat jullie een monteur sturen ?


Ik heb een paar weken terug een nieuwe ontvanger gekregen. Is deze wel gekoppeld in mijn profiel of zijn beide ontvangers nog gekoppeld misschien? ik heb daar ook eens iets over gelezen dat daardoor de beeldkwaliteit niet goed is. Ik heb en had 100% geen HD zenders.

Ik heb zelf ook een nieuwe dure HDMI kabel en een netwerkkabel cat7 gekocht maar ook dat helpt niets.

Weet dat jullie ermee bezig zijn, maar ik hoop toch echt dat dit op korte termijn wordt opgelost.

 

 


Hmm, als je nu geen verschil ziet, kan het zijn dat HD in de ontvanger zelf uitgeschakeld stond waardoor je ondanks dat alles vanaf onze kant goed staat, toch in SD kijkt. Ik ga HD nu vanaf onze kant weer aanzetten op je ontvanger, zou je hem zo meteen even opnieuw op willen opstarten? Als het beeld daarna niet beter lijkt te zijn mag je controleren of HD wel aanstaat in de ontvanger zelf:

■Druk op 'Menu' van de afstandsbediening en ga naar 'Instellingen'

■Ga naar 'Beeldscherm en Kwaliteit instellingen'

■Controleer bij beste kwaliteit of de HD functie staat ingesteld


Nou hehe, nu heb ik zenders in HD. Thanks


Heel fijn! Dan kan het niet anders of HD heeft toch uitgestaan in de ontvanger zelf, ondanks dat vanaf onze kant alles goed stond in de technische administratie. Zal nu dan goed staan doordat ik HD even uit heb gezet en daarna weer heb geactiveerd op de ontvanger. 

Dat wordt eindelijk weer sport kijken zonder frustraties :blush:


Hmm, apart. Aangezien in het screenshot op de vorige pagina “HD Standaard” staat….

Maar het is gelukkig ok nu.


er staat nu ook HD naast bv npo1 en dat had ik niet, bij discovery ook HD nu. Bedankt Peter voor je bijdrage.


er staat nu ook HD naast bv npo1

Euh, heb je dan ook nog niet het nieuwe menu? Want daar staat niet meer in de gids NPO 1 HD enzo maar gewoon NPO 1.

Zie hier voor schermafbeeldingen.


Hmm, apart. Aangezien in het screenshot op de vorige pagina “HD Standaard” staat….

Apart is het zeker, alles leek echt overal goed te staan :thinking: Soms haalt techniek rare stunts uit :wink:

er staat nu ook HD naast bv npo1 en dat had ik niet, bij discovery ook HD nu. Bedankt Peter voor je bijdrage.

Inderdaad bedankt Peter, zelf heb ik er niet bij stilgestaan om daar naar te vragen, aangezien het er overal de schijn van had dat het issue niet bij HD of SD ontvangst gezocht moest worden. Mocht een volgende klant zich melden met vergelijkbare klachten, dan vraag ik dit direct na! 


Raar hoor, maar nu staat er geen hd meer naast...ziet er nu zo uit.

 


nog niet het nieuwe menu zo te zien