Skip to main content

Goedenavond,

 

Ik denk geen onbekend probleem , maar ook ik heb vreselijk beeld op mijn nieuwe 4k tv met de arris 5202.

Alle beeldinstellingen al wel geprobeerd maar helaas,

Het ‘gepushte’ HDR signaal werkt niet bij de meeste zenders.

netflix, prime en via usb is beeld prachtig 4k hdr!

Ook op tv in de slaapkamer is het gewoon goed maar is een fullHD oled die geen HDR ondersteund.

 

Dus ik zit  met smart te wachten op het nieuwe menu(software) waar de  optie zit om het uit te zetten.

Al 2 collega's gesproken van jullie op de chat… die dacht dat  ze t opgelost kregen door op afstand te resetten en de oude type decoders los te koppelen van mijn account. maar steeds de oude versie terug.

Het is doorgezet naar de backoffice……..

Maar ik kwam er net ook achter via dit forum dat ik me hd glas zenders mis!!!.

 

Dus ik denk dat er wel meer dingen fout zijn gegaan ?? 

mijn internet abbo is 500 mbps.

alleen de speedtest verschild nog wel eens de ene en andere dag of tijdstip,

Zowel vast als draadloos.

Ik werk met 2 wifi experia's en een netgear switch gs105e en de V9

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Heb je al eens gekeken wat er gebeurt als je de "HDR Mode" uit zet.

(Menu - Instellingen - Beeldscherm)


Dat is t m nou juist.  Ik zei al dat ik het oude menu nog heb dus niet de optie heb om hem uit te zetten.  .  Ook niet op de tv... 

 


Hoi @Clark kent

Ik zie het inderdaad. Hier is ook al contact over geweest. Mijn collega heeft melding hierover gemaakt. Collega heeft je alweer geprobeerd te bellen, maar kreeg geen reactie helaas. 

Ik zie wel een advies om jouw ontvanger te resetten, dus echt de software te laten verwijderen en daarna de beeldinstellingen op Ultra HD te zetten. Ik ben benieuwd.


Hoi @Clark kent

Ik zie het inderdaad. Hier is ook al contact over geweest. Mijn collega heeft melding hierover gemaakt. Collega heeft je alweer geprobeerd te bellen, maar kreeg geen reactie helaas. 

Ik zie wel een advies om jouw ontvanger te resetten, dus echt de software te laten verwijderen en daarna de beeldinstellingen op Ultra HD te zetten. Ik ben benieuwd.

Hoi Bart, 

 

nou ik heb gisteren meteen teruggebeld dus collega backoffice gesproken maar wist t ook niet en heeft ook weer een ticket ingeschoten bij ‘geen idee’ 

 

maar jij bent de 4e die hetzelfde ‘advies geeft over de software verwijderen maar steeds met hetzelfde resultaat.   
 

ook de beeldinstelling naar UHD werkt helaas niet …


gr. 


Staat er wellicht nog oude Motorola VIP1853 op jouw aansluiting geregistreerd?


Staat er wellicht nog oude Motorola VIP1853 op jouw aansluiting geregistreerd?

Ook dat staat in me verhaal dat ze de oude decoders hebben losgekoppeld van me account . 
Dus daar ga ik wel vanuit,  dat kan je zelf negens zien toch? 
 

gr.

 

 


Staat er wellicht nog oude Motorola VIP1853 op jouw aansluiting geregistreerd?

Ook dat staat in me verhaal dat ze de oude decoders hebben losgekoppeld van me account. 
Dus daar ga ik wel vanuit,  dat kan je zelf negens zien toch? 

Dat gaat maar al te vaak mis en blijkt er toch nog ergens zo'n oud ding te hangen.

Bel klantenservice op 0800-0402 en vraag of ze nog een 1853 op jouw aansluiting zien.

Als ze overigens recent zijn verwijderd uit jouw abonnement dan betekent dat nog niet dat jouw aansluiting per direct geupdate wordt. De aansluiting wordt in een veegbatch opgenomen die er voor gaat zorgen dat de update geplaatst gaat worden. Wanneer die veegbatch uitgevoerd wordt is onbekend. Dat kan morgen zijn maar het kan ook nog een tijdje op zich laten wachten.

Ik weet niet of @Bart_Z in staat is om de update te bespoedigen door jouw aansluiting per direct voor update vrij te geven.


Die kan ik helaas niet bespoedigen nee. Wanneer precies weet ik niet, maar binnenkort komt er wel weer een veegbatch aan. 


Die kan ik helaas niet bespoedigen nee. Wanneer precies weet ik niet, maar binnenkort komt er wel weer een veegbatch aan. 

Kijk dat is iig een eerlijk antwoord. 

Bij de tel. klantenservice waren ze ervan overtuigd dat ze dat wel konden.

Maar na 20x het software opnieuw installeren ben ik daar ook wel achter gekomen.

 

Maargoed, heb ik dan ook mijn HD glas zenders weer terug? Die mis ik ook…

Terwijl mijn beeldinstelling op UHD staat….

 

Gr. 


Dat haal ik nu niet meteen uit de loggingen die mijn collega heeft achter gelaten, maar ik verwacht dat wel. Ergens komende maand komt er een veegbatch. Kan dus niet heel lang meer duren. Je merkt het vanzelf. Heb je dan nog niet de HD zenders, dan hoor ik dat. Gaan wij daar mee aan de slag.