Skip to main content
Beantwoord

Slecht geluid bij opnames op VIP2952

• August 30, 2026
  • 5 reacties
  • 70 keer bekeken

Ik vraag mij af of het gerelateerd is aan het probleem in dit topic, maar sinds kort is het geluid bij alle opnames erg slecht. Het is zachter en klinkt erg hol. Er komt helemaal geen geluid meer uit de centerspeaker.

Het is bij allebei onze ontvangers en opnieuw opstarten heeft geen effect. Ook uitwisselen haalt niet uit.

Het is super irritant!

Het zijn 2 oude Arris ontvangers type vip2952 v2

Admin: Reacties afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hoi ​@Avee66, we hebben voor het gemak een eigen topic van je vraag gemaakt!

Niet fijn dat je geluid bij opnames niet goed werkt op jouw tv-ontvanger, goed dat je het aankaart. Dit is een bekend punt op dit type tv-ontvanger de laatste tijd. Ik ben allereerst benieuwd of jouw tv-ontvanger deze update al gehad heeft? Daar zit een verbetering in voor dit issue met geluid:

Als je deze update al binnen hebt, heb ik een aanvullende tip voor je. Als je nu alsnog problemen hebt met zacht of geen geluid, dit opgelost kan worden door door geluidinstellingen voor zowel HDMI en Optical op Stereo te zetten (Instellingen > Geluid > HDMI/Optical).

Ik hoor graag of dat lukt en hoe het verder gaat!

5 reacties

• Helper
  • August 30, 2026

Ik vraag mij af of het gerelateerd is aan het probleem in dit topic, maar sinds kort is het geluid bij alle opnames erg slecht. Het is zachter en klinkt erg hol. Er komt helemaal geen geluid meer uit de centerspeaker.

Het is bij allebei onze ontvangers en opnieuw opstarten heeft geen effect. Ook uitwisselen haalt niet uit.

Het is super irritant!

Het zijn 2 oude Arris ontvangers type vip2952 v2

Wat kwaliteit geluid betreft heb ik geen problemen. Ik merk wel dat men bezig is met de software. Dat is een goed teken.

Misschien heeft het ook te maken met het verschil tussen adsl en glasvezel.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi ​@Avee66, we hebben voor het gemak een eigen topic van je vraag gemaakt!

Niet fijn dat je geluid bij opnames niet goed werkt op jouw tv-ontvanger, goed dat je het aankaart. Dit is een bekend punt op dit type tv-ontvanger de laatste tijd. Ik ben allereerst benieuwd of jouw tv-ontvanger deze update al gehad heeft? Daar zit een verbetering in voor dit issue met geluid:

Als je deze update al binnen hebt, heb ik een aanvullende tip voor je. Als je nu alsnog problemen hebt met zacht of geen geluid, dit opgelost kan worden door door geluidinstellingen voor zowel HDMI en Optical op Stereo te zetten (Instellingen > Geluid > HDMI/Optical).

Ik hoor graag of dat lukt en hoe het verder gaat!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 2, 2026

Als je nu alsnog problemen hebt met zacht of geen geluid, dit opgelost kan worden door door geluidinstellingen voor zowel HDMI en Optical op Stereo te zetten (Instellingen > Geluid > HDMI/Optical).

Op stereo zetten is voor ​@Avee66 geen oplossing. Want heeft 5.1 opstelling. Spreekt ook over centerspeaker. 

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2026

Ik heb een fabrieksreset gedaan. Software wordt dan geïnstalleerd. Ik had al de genoemde nmc versie.

Maakt allemaal geen verschil.

Geluid blijft alsof het uit de verte komt...

• Auteur
  • Topper
  • September 3, 2026

Ik had overigens voor afgelopen dinsdag 19:00 een belafspraak staan om het e.e.a. met de ontvangers te doorlopen, maar ik ben niet gebeld!!! 

Als het slecht blijft was de optie om de ontvangers om te ruilen voor de tv+ variant..

E.e.a in overleg maar dan moet je wel bellen!!