Skip to main content

Misschien weet iemand het op mijn tweede decoder kan ik wel Netflix als Prime ontvangen maar het geluid is als onder water zo raar niet om aan te horen. Weet iemand een oplossing. EdV

Hoi @EduardV, welkom hier. 

Het lijkt dus alsof je onder water zit als je jouw favoriete serie kijkt? Niet zoals het moet. Heb je de ontvanger al gereset? Helpt dat? Zo niet, heb je de geluidsinstellingen al eens aangepast? In Netflix zelf of in de ontvanger? En is er nog iets van een soundbar of dergelijks op aangesloten? Geluid van de tv-zenders verder wel allemaal goed?


Ga ik weer eens proberen maar denk dat het niet helpt een een minuut of een paar het zelfde resutaat.

Niet om aan te horen terwijl ik decoder een huiskamer er geen probleem is.


Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Ik denk een switch dus modem switch decoder.


Ziet het ding er ongeveer zo uit? 

 


 Ja dat doe ik bekabelt, het is een HP 3 com Switch 5.


Om via een switch goed tv te kunnen kijken moet de switch igmp snooping ondersteunen. Anders heb je problemen.  Ik ben bang dat deze switch dat niet doet. https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=969 ik denk als je deze gebruikt dat het probleem is opgelost. Eerlijk gezegd dacht ik dat het alleen met het beeld te maken had naar wellicht ook met geluid. Misschien kun je om te testen de switch er tussen uit halen.


Beste Joep, alvast bedankt ga een verder informeren bij KPN want deze heb ik al heel lang.

Nee het betreft alleen het geluid op de tweede decoder.

En het is de gewoonte van KPN om je niet te informeren als er iets is veranderd dan wel vernieuwd of gemoderniseerd.

Ja natuurlijk wel de prijs van het abonnement !!


Als ik jou was zou ik hier even wachten op een medewerker.  Doorgaans zijn die veel beter geïnformeerd dan de telefonische klantenservice helaas. Maar testen zonder die switch kan je natuurlijk wel proberen want dat gaan ze als eerste vragen.


Ik ben nu wel heel benieuwd hoe het geluid als je beide tv-ontvangers eens van plek omwisselt. Is het geluid dan wel goed op de ontvanger die eerst problemen gaf? Dan zit het dus niet in de ontvanger, maar in de aansluiting. Zeker als de goede ontvanger op de andere plek ook ineens problemen gaat geven. 

 

Als dat zo is, dan denk ik toch dat de switch de boosdoener is net als Joep1965. Zeker als ik de switch google, het is al een oudje zonder IGMP Snooping. Wat wel een vereiste is voor goede doorgifte van tv.


Bart_Z

Dat is helemaal niet eens zo slecht idee ga eens proberen.


Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen.


Beste Bart_Z

Heb beide decoders verwisseld en dus ook gereset geen wijziging in mijn decoder huiskamer perfect geleid slaapkamer onderwater geluid.

 


Dus het probleem bleef op dezelfde plek? Dus in de slaapkamer? Zeg ik dat goed, want dan zit het in de aansluiting. Dan wil ik je aanraden andere kabels te testen en een andere poort in de tv. 


Ga een kijken om de kabels in mijn switch te wisselen vermoed dat het niet aan de kabels ligt kabels zijn verkregen van KPN.


Haal de switch er ook eens helemaal tussenuit. Die kan ook nog wel eens de veroorzaker zijn.


Ik ga er uit dat je een oplossing hebt gevonden aangezien ik geen reactie meer heb ontvangen. 


Ben veel weg en niet altijd zin maar ik heb nog niet de aansluitingen op de switch verwisseld.

Zodra dit is gedaan geen ik een resultaat door.


Helemaal prima, ik zie je reactie wel verschijnen.


Heb contact gehad met Netflix. Advies; ga naar Netflix en speel af, zet op pauzeren, boven in scherm naar opties, audio en kies Engels (in mijn geval Engels niet de 5.1