Skip to main content
Vraag

Slecht/vervormd geluid met Marantz cinema 70s receiver en Soundbox

• April 30, 2026
  • 4 reacties
  • 13 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb een KPN TV+ Box. Ik heb al het mogelijke al geprobeerd om uit mijn marantz cinema 70s fatsoenlijk geluid te krijgen met de KPN TV+ Box.

Aan mijn geluids Installatie ligt het niet. HDMI kabels ook niet. Heb echt alles geprobeerd wat ik samen met google gemini heb kunnen verzinnen.

Ik heb ook een Nvidia shield die mij prachtig geluid geeft.

Ik heb nu van armoede de KPN TV+ Box op stereo PCM gezet waar dus de stemmen via de centerspeaker niet meer vervormen.
Doordat het dus niet mogelijk is om dolby te gebruiken verliest eigenlijk de TV box het grootste gedeelte van zijn meerwaarde.

4 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • April 30, 2026

Doordat het dus niet mogelijk is om dolby te gebruiken verliest eigenlijk de TV box het grootste gedeelte van zijn meerwaarde.

Beste ​@T.Visser bovenstaande begrijp ik niet bij een gewone TV-decoder, ik snap het woord meerwaarde niwt in dit verband.

Als je het nu hebt over de TV+ Soundbox decoder kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Maar de standaard decoder geeft het geluid standaard af naar je tv-toestel of als optie via soundbar of anderszins, net wat je voorkeuren zijn.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 30, 2026

Ik gebruik vrijwel dagelijks Dolby Digital 5.1 bij voornamelijk series maar ook wel films via de diverse zenders 1 - 11, 25). Prima center  geluid.

Dus kom ik op het volgende: ik denk dan dat het bepaalde programma's zijn waarbij dit speelt. 

Misschien kun je eens aangeven welke uitzending, dag, tijdstip.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • April 30, 2026

Wat waren de geluidsinstellingen op de tv+ box die problemen gaven?

En wat zijn de geluidsinstellingen op de Marantz? Pure (Direct), of iets anders?

Bij mij geeft dat prima geluid, wel nog met Arris 2952, optisch aangesloten. Zowel bij stereo als dolby 5.1 kanalen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 30, 2026

Beste ​@T.Visser bovenstaande begrijp ik niet bij een gewone TV-decoder, ik snap het woord meerwaarde niwt in dit verband.

Als je het nu hebt over de TV+ Soundbox decoder kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Maar de standaard decoder geeft het geluid standaard af naar je tv-toestel of als optie via soundbar of anderszins, net wat je voorkeuren zijn.

Omdat ik nu geen dolby gebruik waar de box onder andere meerwaarde heeft boven de app.