Skip to main content

Goedemiddag,

 

Na het aansluiten van de modem op de TP-link Deco M9+ (meshsysteem) was de zenderontvangst prima, dat wil zeggen geen enkele storing. Sinds een aantal weken is de zenderontvangst verminderd van één kleine storing op een avond naar een hoog aantal stroringen per uur. De storingen worden in de regelmaat alsmaar meer. Wat is hier aan de hand?

Hey @JWFB! Welkom op ons KPN Forum. Leuk dat je je vraag hier stelt. Wat voor storingen neem je waar? Foutcodes, wegvallende verbinding of iets anders? 

Geen verstoring als je de ontvangers bekabeld aansluit? 


Hallo Lisa,

dank voor je reactie.

mijn reactie:

Geen verstoring wanneer de kabels aangesloten zijn, 

met de TP-link, van korte stilstaande beelden tot wegvallende verbinding.


Oooh. Ik heb even het Forum afgezocht. Deze vraag is al eens gesteld. Ik lees in alle topics dat het niet (optimaal) gaat werken. Helaas is het geen perfect match. @Nick83 Heeft het puur en alleen te maken met het niet ondersteunen van IGMP-snooping? Dan is het toch erg bijzonder dat het wel een beetje werkt? Of begrijp ik dit verkeerd? 
Geen IGMP-snooping is bij voorbaat Foutcode 143/303/noem maar op. 


Ja... tv ontvangers werken niet achter zo'n Deco setje. Tv ontvangers moeten rechtstreeks aan de Experiabox gekoppeld zitten. Er mag een switch tussen die igmp snooping ondersteund. Maar verder niet.

Wat je nog kan proberen is het Deco setje in accespoint mode te zetten. Ik weet ook niet precies hoe het aangesloten is? Kunt u daar wat meer over zeggen?