Skip to main content
Vraag

Slechte beeldkwaliteit bij afspelen van opgenomen programma's

• 7 January 2025
  • 9 reacties
  • 71 keer bekeken

Zoals vermeld; opgenomen programma’s worden vaag afgespeeld. Tv volledig uitschakelen en het probleem is weg. Maar na korte tijd is het probleem er weer. Bij normaal afspelen staat het beeld en geluid ook vaak stil. Dramatisch. 

9 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12786 reacties
  • 8 januari 2025
  1.  Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Of kijk je via de KPN tv app op de Smart tv?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 22935 reacties
  • 12 januari 2025

HI @Hendrik Jan Vos, welkom bij onze community. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door Joop, waarvoor dank. Ook ik ben benieuwd naar je antwoord op de gestelde vragen. Ik hoor graag van je. 

joop2011 schreef:
  1.  Welke KPN tv ontvanger heb je?
  2. Of kijk je via de KPN tv app op de Smart tv?

Mijne heren,

Excuus voor de late beantwoording.

Wij hebben een KPN Box 12b van Sagemcom.

Ter informatie:

Het Wifi lampje op dit apparaat staat heel vaak te knipperen.

Tijdens het tv kijken staat het beeld zeker enkele keren per avond stil

Terugkijken gaat zeer slecht. Soms al bij de start een slecht (vaag) beeld.

Bij vooruit spelen kan je al zien dat het fout gaat omdat het achterliggende beeld niet meeloopt. Daardoor nauwelijks vast te stellen wanneer bijvoorbeeld de reclame voorbij is en je beeld opnieuw wil afspelen.

Alle methodes dit te corrigeren (loskoppelen modem/opnieuw opstarten etc) lopen steeds op een mislukking uit. Modem defect?

Een tv is bekabeld aangesloten, de tweede over wifi, Deze laatste laat soms ook direct bij aanzetten een vaag beeld zien.

Alle problemen komen en gaan spontaan maar bederven het plezier om naar de tv te kijken.

PS: wij hebben GEEN glasvezel maar ouderwetse kabel.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Wijsgeer
  • 12786 reacties
  • 19 januari 2025

Ok, de Router is de Box12.

Je hebt nog koper (kabel denk ik eerder aan Ziggo, coax, maar dat heeft KPN niet).

Maar welke KPN tv ontvanger heb je?

1 is met UTP kabel aangesloten, zit daar verder niets tussen?

Wifi lampje op de Box12 knippert vaak zeg je, dat is volgens mij niet goed.

Heb je ook de klantenservice van KPN al gebeld?

Gratis (vanaf morgen) op 0800-0402)

PeterG
Superuser
  • 60101 reacties
  • 19 januari 2025

Het modem is niet zo interessant. Wel welk kastje bij je tv staat. Of gebruik je de app in je televisie? indien dat laatste welke tv (merk én type).

Kastje bij tv kan zijn Arris VIP2952 of VIP5202, Arcadyan HMB2260, Sagemcom DIW7022 (ook wel TV+).

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 22935 reacties
  • 22 januari 2025

Hi ​@Hendrik Jan Vos, het is inderdaad belangrijk om te weten welke ontvanger je hebt. Ook goed om te weten, hoe is de ontvanger aangesloten? Rechtstreek met een kabel op de modem, of zit hier nog een switch tussen? Of toch draadloos dus via WiFi?

Goedemiddag,

Gisteren is de leverancier van de tv’s geweest.

De Netgear switch na het modem is opnieuw ingesteld. Nooit geweten dat dit kon.

De problemen lijken daarmee opgelost. Het beeld van de tv heeft gisteravond “slechts” éénmaal stilgestaan. Geen beeldverstoringen. Echter lijkt het wel dat geluid en beeld niet volledig synchroon meer lopen. Ik hou de vinger aan de pols met de leverancier.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 22935 reacties
  • 28 januari 2025

Fijn dat je ons hier op de hoogte houdt en dat het nu beter werkt. Ik vind het wel vreemd dat het nu niet helemaal synchroon loopt na her resetten van de switch. 

Welke switch is dit precies? En maak je ook gebruik van een soundbar of home cinema? 

Update: de problemen lijken toch weer volledig terug doch in iets verminderde mate. 
De switch is van Netgear en wordt binnenkort door de tv-installateur door een nieuwe vervangen. Ik houd jullie op de hoogte.