Skip to main content

Waarom maar 10 zenders met glasvezels kwaliteit,de zender van espn is slecht bij live uitzending

is wat schokkerig kasje van kpn zet ik 50hz in plaats van automatisch bij live.

Ben in het bezit van een Samsung qe55q95talxxn 

Waarom maar 10 zenders met glasvezels kwaliteit,de zender van espn is slecht bij live uitzending

is wat schokkerig kasje van kpn zet ik 50hz in plaats van automatisch bij live.

Ben in het bezit van een Samsung qe55q95talxxn 

 

Hierover lopen al vele vragen, maar KPN laat niets horen.

Behalve een keer dat het moeilijk was, maar dat is gewoon pure onzin.

Ze hebben meer dan 3 jaar geleden toegezegd dat de HD glas kanalen vanaf 1 zouden komen.

En op de vraag om alle HD kanalen in de originele stream voor klanten met voldoende downloadsnelheid, heb ik ook nooit een echt antwoord gekregen.

Hopelijk gaat KPN het toch een keer snel regelen. 

 

Standaard is de uitzending van tv zenders 1080i/50p

Dus 50 halve beelden per seconde in Full HD.

Reden van 1080i is de bandbreedte (stream). 

 

ESPN is gecomprimeerd, zoals de meeste HD zenders bij KPN tot 7,5 MB.

HD glas (originele stream) is 12,5 MB (veel mooier beeld). 

 

Ik zie dat u tv 120 hz is, dus maakt de tv er een hogere refreshrate van, dit moet eigenlijk het flikkeren voorkomen. 

 

Welke KPN tv decoder heeft u?

Wat is uw echte downloadsnelheid? zie hier om te meten (bij voorkeur bekabeld op een laptop of PC (desktop). 


Hallo @Veba ,

Er wordt vaker geklaagd over de beeldkwaliteit van ESPN. 

Je hebt echter een alternatief. Neem een abonnement op het 4K-pakket en dan kun je via zendernummer 694 kijken naar ESPN UHD. Nog geen 4K-kwaliteit, maar wel veel beter dan de HD-zender.

Het 4K-pakket kun je telefonisch aanvragen via 0800-0402. Het pakket gaat je € 2,50 per maand kosten. En bevat:

Xite 4k
Insight 4k (HDR….)
LoveNature 4k (HDR...) en
ESPN Ultra HD (HDR...)

Hier vind je meer informatie : 

https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd.htm


ik kijk bij serie en mijn pakket basis pakket en pluspakket heb ik

maar ik kan geen 4 k pakket selecteren om te installeren klopt het dat je dan een ander kastje van kpn moet hebben 

 


Klopt, je kunt het 4K-pakket momenteel alleen maar bestellen via 0800-0402. Dus niet via je ontvanger of via Mijn KPN. Morgen is dit telefoonnummer weer open vanaf 8.00. 

En je krijgt inderdaad een speciale 4K-ontvanger in bruikleen van KPN als je die nog niet hebt. En dat is voor sommige klanten al een aanleiding om dat pakket te nemen.


Klopt, je kunt het 4K-pakket momenteel alleen maar bestellen via 0800-0402. Dus niet via je ontvanger of via Mijn KPN. Morgen is dit telefoonnummer weer open vanaf 8.00. 

En je krijgt inderdaad een speciale 4K-ontvanger in bruikleen van KPN als je die nog niet hebt. En dat is voor sommige klanten al een aanleiding om dat pakket te nemen.

 

En volgens mij moet je KPN hussel pakket hebben.

En minimaal 100MB download. 


Hallo @Veba ,

Xite 4k
Insight 4k (HDR….)
LoveNature 4k (HDR...) en
ESPN Ultra HD (HDR...)

Hier vind je meer informatie : 

https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd.htm

LoveNature 4K heeft geen HDR
Insight4K en ESPN4K wel


Klopt, je kunt het 4K-pakket momenteel alleen maar bestellen via 0800-0402. Dus niet via je ontvanger of via Mijn KPN. Morgen is dit telefoonnummer weer open vanaf 8.00. 

En je krijgt inderdaad een speciale 4K-ontvanger in bruikleen van KPN als je die nog niet hebt. En dat is voor sommige klanten al een aanleiding om dat pakket te nemen.

 

En volgens mij moet je KPN hussel pakket hebben.

En minimaal 100MB download. 

Klopt, dat hoort @Veba vanzelf als er gebeld wordt naar de klantenservice. 

Hallo @Veba ,

Xite 4k
Insight 4k (HDR….)
LoveNature 4k (HDR...) en
ESPN Ultra HD (HDR...)

Hier vind je meer informatie : 

https://www.kpn.com/televisie/4k-ultra-hd.htm

LoveNature 4K heeft geen HDR
Insight4K en ESPN4K wel

Ok, dank. Ik had dit overzichtje overgenomen van een berichtje van PeterG. 


Gebeld naar kon 4 k etc is in orde gemaakt 

Bedankt


Graag gedaan. :thumbsup_tone4:  Veel plezier met ESPN UHD!

  


Man man man…

Wat is aan de hand met de beeldkwaliteit van ESPN.. Dit is toch geen HD kwaliteit!

Verschrikkelijk. Je bent gewoon genoodzaakt om via de app te streamen want dan is het wel prima..

 

Admin: eigen topic: