Skip to main content

Beste Lisa,

 

Ik heb het zelfde probleem als hierboven beschreven:

Sinds 2 weken maak ik gebruik van KPN diensten en heb hiervoor mijn ZIGGO abonnement opgezegd.Er is mij beloofd dat er geen kwaliteit verschil zou zijn.

Helaas is er een enorm kwaliteit verschil als het gaat om de beeld kwaliteit van de TV.

Waar wij met ZIGGO konden genieten van HD kwaliteit zijn wij nu helaas met een zeer matige kwaliteit opgezadeld.

ligt dit aan het feit dat KPN weer de oude kabels heeft gebruikt, terwijl ZIGGO van Coax kabels gebruik maakt?

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Het kan zijn dat je door te weinig bandbreedte geen HD van KPN krijgt.

Wat is de vermelde DSL snelheid op je adres als je op Fourstack kijkt?

Is dat 11 Mb/s of meer dan zou je, op i.i.g. één ontvanger HD moeten kunnen kijken.

Check dan even of de ontvanger wel op “HD Standaard” of “SD” staat.

Menu: instellingen → Beeldscherm


Beste Peter,

Dank voor je reactie!

 

Dit is beschikbaar:

 

Koper

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

104 Mbit/s

Bonded Koper/DSL

208 Mbit/s

nternet Snelheid

Koper/DSL

I


Daar kun je tot 6 ontvangers in HD mee hebben.

Heb je al gecheckt of de ontvangst in jouw decoder op HD Standaard (of SD) staat?

Indien SD dit dan wijzigen naar HD Standaard. En Bewaar & sluit.


Bedankt Peter!

 

Ga ik vanavond doen, kijken of dat het verschil maakt!

 

gr

 

Frans


Hoi @TheGhost, ik was even benieuwd of het nog gelukt was? :blush: Stond het inderdaad op SD ingesteld en is het gelukt om het op HD te zetten, is de beeldkwaliteit verbeterd? 


Beste Jose en Peter,

 

sorry voor mijn late antwoord, maar  de oorzaak lag inderdaad bij het omschakelen van HD naar  SD, hele simpele oplossing dus!

Dank voor de hulp!!!