Skip to main content

Het gebeurt nog steeds vaak dat bij terugkijken op de regiozenders enkele seconden na de start het beeld dusdanig wazig/onscherp wordt dat het niet meer te bekijken is.

Dit treedt op bij zowel de DIW7022 (+Box) als bij kijken via de app. En het gebeurt alleen bij de regiozenders. In mijn geval Noord, Fryslân, Drenthe en AT5.

Bij Terug naar het begin (bij een lopende uitzending dus) is dit probleem er niet.

 

 

@Ratonesque,

Ik zit vanaf half juli (opnieuw) bij KPN met dezelfde box (KPN+). Ik ervaar precies hetzelfde en dacht dat ik de enige was. Bij mij gaat het om Flevoland, NH en AT5.

Een vraag. Is jouw box bedraad aangesloten? De mijne namelijk niet en had de gedachte dat dit misschien de oorzaak kon zijn. Ik had gevraagd of de monteur het bedraad wilde aansluiten. Hij zei dat het met dit bijgeleverde modem (de V12) absoluut niet nodig was en heeft dat ook niet gedaan.


Ik heb twee +Boxen, @Alfons, eentje gebruik ik met wifi, de andere is bedraad aangesloten. Het treedt overal op. Als het daaraan zou liggen zou het op andere zenders ook voor moeten komen. Trouwens, in de app ook, die ik op de Chromecast gebruik. Het is heel vreemd. Ik meen mij te herinneren dat ergens hier op het Forum men het er eerder over gehad heeft.

Die monteur had gelijk hoor, in combinatie met een V12 werkt-ie op wifi heel goed. Mits de afstand tot het modem niet te groot is natuurlijk.

Misschien kan een moderator het hier nog eens oppakken.


Bedankt voor je reactie. Ik zelf heb 1 box en gebruik de app niet. Wel heb ik ook NL ZIET. Die werkt zonder probleem. 


Hoi @Ratonesque en bedankt voor jouw bericht!

Er zijn soortgelijke berichten binnengekomen en het is naar mijn weten ook wel doorgegeven aan de ontwikkelaars. Ik ga toch nog eens voor je navragen in hoeverre de ontwikkelaars dit herkennen en zo ja, wanneer hier een oplossing voor komt. Zodra ik meer weet, laat ik jullie (ook @Alfons ) dit natuurlijk meteen via deze weg weten!


Ik kan dit fenomeen met de regio zenders beamen. Ook hier ervaren. Ik gebruik ze echter vrijwel nooit. Maar laatst wilde ik wat terugkijken wat een paar uur eerder op, ik geloof, TV West was en dat zakte ook in elkaar.

Inderdaad heb ik het daarna maar via NLziet teruggekeken.


Kleine update:

Inmiddels heb ik hierover contact gehad met de ontwikkelaars en zij hebben het probleem kunnen reproduceren. Ze gaan er naar kijken en zodra hier meer over bekend is, zal ik dat hier uiteraard met jullie delen!


En nog een update!

Een van de encoders blijkt niet goed te functioneren en dit wordt nu gemigreerd naar een andere encoder. Dit gaat het probleem voor programma's in de toekomst oplossen! Helaas zijn de reeds uitgezonden programma's niet meer te repareren. In ieder geval allemaal bedankt voor het melden van dit probleem. :)


Ik heb zojuist het regionale nieuws van vanavond teruggekeken van Flevoland,  Noord Holland  en AT5. Probleem is opgelost.👍


Ja, het terugkijken op de regiozenders gaat hier nu ook goed!

Hartelijk dank!


Goedemorgen!

Mooi om te lezen dat het inmiddels al is aangepast en opgelost en jullie allemaal bedankt voor het checken :)