Skip to main content
Vraag

Slechte geluidskwaliteit op tv-ontvanger sinds enkele weken

• July 30, 2026
  • 31 reacties
  • 418 keer bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hey ​@Widajono. ​@Heliam en ​@Lexie68. Ik heb jullie een privébericht gestuurd over de geluidsproblemen. Zouden jullie daar eens naar willen kijken? 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • August 7, 2026

Het geluidsniveau dat we horen als we een opname bekijken, moet door een update hoger ingesteld worden zodat het gelijk is aan het geluidsniveau dat we horen als we een directe uitzending bekijken.

Ja precies dat!

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • August 12, 2026

Inmiddels een update geïnstalleerd en het probleem met het geluid van opgenomen programma's en terugkijken is opgelost. 

Heel fijn!!

Wilma

• Helper
  • August 12, 2026

Inmiddels een update geïnstalleerd en het probleem met het geluid van opgenomen programma's en terugkijken is opgelost. 

Heel fijn!!

Wilma

Prima, Wilma. Dat heb ik intussen ook geconstateerd, maar er is nog wel een probleem. Het hangt ervan af wat je allemaal in je tv-pakket hebt. BBC-kanalen blijken nog problematisch in sommige gevallen. De technische ploeg is hier nog mee bezig.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • August 14, 2026

Bij ons gaat het ook niet vlekkeloos; wanneer je een programma (live of opgenomen) even op pauze zet dan is er daarna even geen geluid. 

Het geluid van Netflix is nu bij mij héél zacht, ga even in het andere topic lezen wat ik daar aan kan doen

• Helper
  • August 14, 2026

Bij ons gaat het ook niet vlekkeloos; wanneer je een programma (live of opgenomen) even op pauze zet dan is er daarna even geen geluid. 

Het geluid van Netflix is nu bij mij héél zacht, ga even in het andere topic lezen wat ik daar aan kan doen

Prima, laat weten of er iets is dat helpt. Ik heb namelijk twee tv-ontvangers, een via een Denon receiver heeft nu een geluidsvolume van opnamen die vrij gelijk is aan dat bij direct kijken/luisteren. Mijn andere tv-ontvanger aangesloten op een Sony receiver heeft een geluidsvolume dat met minstens 7 drukjes op de knop omhoog gehaald moet worden. De vraag is dan of dat aan de receiver ligt, en het is opvallend dat het bij de BBB-kanalen het grootste verschil in volume oplevert.