Skip to main content
Beantwoord

Slechte geluidskwaliteit op tv-ontvanger sinds enkele weken

• July 30, 2026
  • 58 reacties
  • 787 keer bekeken

Toon eerste bericht

58 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 14, 2026

Ik zie op de handleiding staan: bluetooth. Is deze dan wel geschikt voor de HMB2260 V2?

Je krijgt een hele nieuwe ontvanger (vermeld je zelf😉). Waarschijnlijk TV+, de DIW7022. Dat wordt dan ook niet de afgebeelde afstandsbediening. 

Of is er ook een versie die werkt met infrarood?

Nee. De nieuwe ontvangers hebben een bluetooth afstandsbediening. 

Dit lees ik via internet zoeken: “De T4HU1910 werkt niet via Bluetooth. Daardoor is hij niet geschikt voor een TV+-box die uitsluitend Bluetooth voor de afstandsbediening gebruikt.”

Klopt.

Met apps krijg je apps als Netflix, YouTube en andere. 

• Slimmerik
  • September 14, 2026

Nee, ik heb geen nieuwe tv-ontvanger aangevraagd, wel een afstandsbediening voor mijn oude tv-ontvanger HMB2260 V2. Dat was Widajono, een andere klant, die een nieuwe tv-ontvanger krijgt. Het nadeel van deze conversatie is dat de lijnen uit mekaar gaan lopen.

Ik ben benieuwd welke afstandsbediening ik toegezonden krijg. Bij de aanvraag van de nieuwe afstandsbediening werd aangegeven door kpn ‘ik zie dat u de HMB2260 heeft. Er wordt mij geen nieuwe tv-ontvanger toegezonden, want die past niet door de brievenbus met verpakking en al. De remote kan wel door de brievenbus.

Een en ander blijft onduidelijk. Er is wel een vervanging van de D3 te koop in de handel. Waarschijnlijk is dat de enige mogelijkheid om een geschikte afstandsbediening voor de HMB2260 te vervangen. Want wel duidelijk is dat een bluetooth remote hier niet toegepast kan worden, tenzij natuurlijk als ook mijn tv-ontvangers vervangen worden. Ik heb geen 4K en TV+, dus mogelijk zijn nieuwe tv-ontvangers voor mij niet eens geschikt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 14, 2026

Dat was Widajono, een andere klant, die een nieuwe tv-ontvanger krijgt.

Zo zie je maar dat eigen topic maken handiger is / was geweest. Dan lopen er geen 2 dingen door elkaar. ​@Heliam 

Maar goed.

Op de nieuwe zit geen stop knop, de terugknop heeft die functie ook.

Je hoort de T4HU1910 te krijgen. Die infrarood afstandsbediening is geheel geschikt voor de HMB2260. 

• Slimmerik
  • September 14, 2026

Prima, Peter. Ik schrok even toen ik bluetooth zag staan in de handleiding en in dat geval ertoe gedreven kon worden om ook net als Widajono nieuwe tv-ontvangers aan te vragen.

Ik ben benieuwd wat ik straks in mijn brievenbus krijg. Bluetooth is niet hetzelfde aan infrarood. Het is zeer goed mogelijk dat er van de afstandsbediening T4HU1910 twee versies zijn, een met BT en de ander IR.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 14, 2026

Nee. 

De T4HU1910 is uitsluitend IR. En voor de HD ontvangers HMB2260 en VIP2952. 

De Bluetooth versies hebben andere codes. 

T4HU1826 voor de VIP5202 4k

T4HU2115 voor de TV+ ontvangers 4k

> De nieuwe TV+ 4k werkt ook prima op een HD televisie. Zelfs op een HDready (720P).

• Slimmerik
  • September 14, 2026

Prima. Dan beschouw ik de handleiding waar opstond ‘Bluetooth’ als ook relevant voor IR.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 14, 2026

Qua knoppen is die van de handleiding volkomen gelijk aan de infrarood versie voor de HD ontvangers. ​@Heliam 

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • September 17, 2026

Inmiddels maken we een paar dagen gebruik van de nieuwe ontvanger en een nieuwe afstandsbediening. Die laatste bevalt nog niet. Heb gezocht naar een gebruiksaanwijzing maar niet gevonden (wel hoe te koppelen en 2 tips, waarvan 1 onduidelijk).

Ondertiteling aan/uit zetten is erg omslachtig, 

Naar opgenomen programma's is ook erg omslachtig. 

Vanuit willekeurig plek terug naar tv; geen idee..

Geluid lijkt in orde