Skip to main content

Ik heb deze vraag al vaker voorbij zien komen maar nooit ergens echt een oplossing voor gezien.

 

De beeldkwaliteit van ESPN is echt ontzettend bedroevend. Kijk ik dezelfde wedstrijd (samenvatting) op NPO1 (Glas) dan is het beeld een stuk beter. 

 

Voor mijn gevoel is de bitrate veel lager dan op andere kanalen. Alle hardware heb ik gecontroleerd en waarnodig aangepast. Ik heb 2 samsung tv’s (65NU8000 en 75Q90T) en beide hebben dezelfde slechte kwaliteit. Daarnaast kan ik eigenlijk de hardware uitsluiten aangezien NPO wel scherp is. Althans ook daar is de kwaliteit soms wisselend maar over het algemeen veel en veel beter dan ESPN. 

Mijn ontvangers zitten rechtstreeks aangesloten op de experiabox middels Cat6 en ik heb een glasverbinding van 200/200 welke eigenlijk constant de snelheid haalt.  

 

Dat NPO1HD Glas beter beeld heeft is bekend. De bitrates van HD en HD glas zijn 7,2 Mb/s (vast); MPEG 4 H.264, 1080i resp. 12,4 Mb/s; MPEG 4 H.264, 1080i (bron: breedbeeldweetjes )

Hoe ervaar je het verschil tussen ESPN en NPO1HD (dus niet de glaszender)?

 


Dat verschil is er eigenlijk niet. ESPN en gewoon HD is hetzelfde. 

 

Maar mijn mening is dat dit een betaalpakket betreft welke in mijn ogen altijd de hoogst mogelijke bitrate moet doorgeven. En dat is nu dus niet het geval. 

 

Ik weet niet hoe het technisch werkt maar als ik zie dat Ziggo dit wel heeft dan kan ik dit maar moeilijk accepteren. 


Dat verschil is er eigenlijk niet. ESPN en gewoon HD is hetzelfde. 

 

Maar mijn mening is dat dit een betaalpakket betreft welke in mijn ogen altijd de hoogst mogelijke bitrate moet doorgeven. En dat is nu dus niet het geval. 

 

Ik weet niet hoe het technisch werkt maar als ik zie dat Ziggo dit wel heeft dan kan ik dit maar moeilijk accepteren. 


Ben dat wel met je eens. Ze zouden betaalpakketten als ESPN, Ziggo Sport en Film1 ook in de hoogste bitrates moeten aanbieden, technisch gezien zie ik daarvoor niet eens problemen.


Als Veronica Inside of NPO1 beelden aangeleverd krijgt, vind ik de beeldkwaliteit nog slecht hoor van ESPN. Ook op Glasvezelkanalen.  ESPN is gewoon een hele matige zender. 


Als Veronica Inside of NPO1 beelden aangeleverd krijgt, vind ik de beeldkwaliteit nog slecht hoor van ESPN. Ook op Glasvezelkanalen.  ESPN is gewoon een hele matige zender. 

De vraag is of dat aan ESPN ligt. Denk dat het eerder bij KPN ligt. 

Als we dadelijk ook nog eens een prijswijziging krijgen( Prijsverhoging) dan ga ik me nog wel eens bezinnen of ik überhaupt wel bij kpn wil blijven en dat is wel jammer. 

Prijzen blijven maar stijgen terwijl de kwaliteit niet beter aan het worden is.

 


Hoi @Tchjanssen

De ESPN zenders worden in HD doorgegeven. Zo krijgen wij deze aangeleverd. Dit wordt enkel doorgegeven.