Skip to main content

Sinds ee  paar dagen overgestapt van ziggo naar kpn, helaas begon de overstap niet goed (vergeten ons adres aan te sluiten op het netwerk).

Helaas merken wij dat de tv regelmatig niet goed en snel reageert en het beeld blijft vaak lang staan voordat het andere kanaal er opstaat, daarnaast het meest storende is dat wanneer wij de NPO app gebruiken dat het geluid heel erg trilt en wat het kijken er na niet bepaald leuk maakt. 

 

Geen problemen gehad bij ziggo, nu helaas wel met KPN.

 

Iemand reen oplossing voor dit voordat ik de producten weer retour stuur naar kpn?

Hallo @MarkEu, welkom bij KPN! Jammer om te lezen dat je dit ervaart! Ik begrijp uit jouw verhaal dat zowel lineair tv kijken, als het kijken naar de NPO app, niet goed werkt? Je hebt de NPO app gedownload op de TV+ Box? Of kijk je die via de Smart tv? Heb jij de TV+ Box aangesloten volgens ons aansluitbeleid?

 


Op het plaatje zie ik niet dat er een switch tussen modem en kpn tv+ ontvanger mag zitten. Klopt dit of kan je gewoon een switch met igmp snooping ondersteuning gebruiken en ontbreekt deze opzet op dit plaatje?


Op het plaatje zie ik niet dat er een switch tussen modem en kpn tv+ ontvanger mag zitten. Klopt dit of kan je gewoon een switch met igmp snooping ondersteuning gebruiken en ontbreekt deze opzet op dit plaatje?

Bij een switch zonder IGMP snooping worden IPTV op alle porten aangeboden, niet bepaald optimaal, de TV+Ontvanger krijgt toch zijn multicast pakketten. Bij een verbinding met lage snelheid of hoge ping kan IGMP snooping helpen, maar niet vereist voor het werken van de TV+ontvanger.


Dan blijft alleen de vraag over; mag er een switch tussen de modem en kpn tv+ box zitten?

Zo ja; is rechtstreeks zonder switch dan beter?


Dan blijft alleen de vraag over; mag er een switch tussen de modem en kpn tv+ box zitten?

Zo ja; is rechtstreeks zonder switch dan beter?

Ik heb zelfs 2 switches tussen modem en TV+ontvanger. Op beiden staat IGMP snooping aan, maar ook als ze uit staan, werken TV+ontvanger vlekkeloos. Ik heb wel stabiel snel glasvezel met lage ping.


Op het plaatje ontbreekt dan alleen de switch configuratie / opstelling 😁


Hallo @MarkEu, welkom bij KPN! Jammer om te lezen dat je dit ervaart! Ik begrijp uit jouw verhaal dat zowel lineair tv kijken, als het kijken naar de NPO app, niet goed werkt? Je hebt de NPO app gedownload op de TV+ Box? Of kijk je die via de Smart tv? Heb jij de TV+ Box aangesloten volgens ons aansluitbeleid?

 

Zoals ik dit lees schrik ik best wel. Dus kort gezegd omdat wij kpn kijken via de normale wifi is het normaal dat zenders gewoon bevriezen en dat bv een app zoals NPO niet goed zullen werken. 

 

Wij leven anno 2024 waarbij wifi gewoon zou moeten werken  bij ziggo NOOIT geen problemen gehad met wifi maar nu bij kpn wel. 

 

Natuurlijk kan ik dit probleem oplossen door een KPN smartwifi per maand er bij te moeten huren. Wij zijn overgestapt om maandelijk de kosten te kunnen drukken. 

 

Mocht ik het toch verkeerd hebben gelzen dan sorry. 

 

Nu zitten wij helaas 2 jaar vast aan KPN.


Op het plaatje zie ik niet dat er een switch tussen modem en kpn tv+ ontvanger mag zitten. Klopt dit of kan je gewoon een switch met igmp snooping ondersteuning gebruiken en ontbreekt deze opzet op dit plaatje?

Bij een switch zonder IGMP snooping worden IPTV op alle porten aangeboden, niet bepaald optimaal, de TV+Ontvanger krijgt toch zijn multicast pakketten. Bij een verbinding met lage snelheid of hoge ping kan IGMP snooping helpen, maar niet vereist voor het werken van de TV+ontvanger.

Toch is het sterk aan te bevelen om wel switches met IGMP snooping te gebruiken en al helemaal als daar andere apparatuur op aangesloten is waarvan de netwerkadapter in standby op 10Mbps ingesteld wordt of als er een wifi accesspoint op aangesloten wordt die geen multicast-to-unicast ondersteunt.


@MarkEu Op het plaatje staat onder andere ook dit: 

Dus wifi modem > wifi tv-ontvanger. Heb je dat nu ook zo aangesloten via de wifi? Of zit er nog andere apparatuur tussen? 

Sowieso zijn er meerdere draadloze opties:

Ik ben dus benieuwd hoe het bij jou precies aangesloten is.


Reageer