Skip to main content

Sinds kort heeft KPN een mooie nieuwe update gedaan voor interactieve TV. Echter sinds die update is de ontvangst dan wel werking van van beide ZTV8001 set top boxen dramatisch. Haperend of soms helemaal geen beeld. Trage werking van menu. Niet kunnen terugkijken. Ook kan ik sommige zenders niet of nauwelijks zien. Echter soms werk het wel. Gisteren begon slecht, na alle procedures die ik zelf kon doen, “werkte” het weer gisteravond na 23:00 werkte het weer zo slecht dat ik ben gestopt met tv kijken. Voor de update werkte het perfect. Daarna niet meer. Er is in de tussentijd helemaal niets anders geworden in aansluitingen, kabels enz.
Vanmiddag F1 kijken is een probleem, na enkele seconden gaat het Ziggo beeld stotteren en gaat op zwart. 

Zijn er meer mensen met dit probleem en wat kan een oplossing zijn? 

Ik vind dat echt vreemd, want ik heb deze ontvangers ook, en heb totaal geen problemen. Heb je er een draadloze verbindingsset ertussen zitten?


ZTV8001? Ik denk dat je ZXV8001 bedoel.

Dit is een 4K decoder als ik het goed ziet op KPN.com

Wat is jouw download snelheid?


ZTV8001? Ik denk dat je ZXV8001 bedoel.

Dit is een 4K decoder als ik het goed ziet op KPN.com

Wat is jouw download snelheid?

Klopt, het is een ZTE ZXV8001:

😉


Het is idd een zvx8001. 
mij heb 500/500 internet snelheid en mij zvx8001. Deze is via een dvs200 verbindingsset verbonden. 
Dat zou allemaal voldoende moeten. Het is voor de update ook nooit een probleem geweest…. 


De dvs 200 is geloof ik de oudste en slechtste die er is. Nou zijn er in mijn optiek helemaal geen goeie verbindingsets maar als je dan toch iets wil proberen koop dan de 1200 en download de devolocockpit https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpitMaar er hoeft maar een kapotte ledlamp of dimmer of een slechte telefoonoplader in de buurt te zijn en het is einde verhaal. Trek een kabel. Veel werk maar succes gegarandeerd.


In ons nieuwe huis krijgen we genoeg netwerk aansluitingen. :thumbsup_tone2:
Maar wat heeft dit met mijn probleem te maken. De andere ZVX in een andere kamer heeft precies hetzelfde probleem. 


Heeft u die met een kabel aangesloten rechtstreeks op de experiabox?


In ons nieuwe huis krijgen we genoeg netwerk aansluitingen. :thumbsup_tone2:
Maar wat heeft dit met mijn probleem te maken. De andere ZVX in een andere kamer heeft precies hetzelfde probleem.

@JanG2 is die andere ZXV 8001 aangesloten met een kabel, of werkt deze ook via de DVS?


Hoi @JanG2, welkom op het forum!
Ervaar je dit probleem nog steeds?
Problemen als deze zit hem toch vaak in de draadloze verbindingssets.


Hoi,

ja heb het probleem nog steeds. Waar in alle antwoorden van weg wordt gebleven is dat de problemen zich zijn begonnen na de laatste update. Daarvoor was er geen probleem. Dus elke keer als er wordt verwezen naar mijn verbindingsset. Dat vind ik dus moeilijk te geloven. Heb alles gereset, aansluitingen nagekeken enz. Het enige dat overblijft is die update….. 


Ik vermoed niet dat het in de update zit, ik heb daar ook niet echt meer signalen over.
Is het mogelijk eens een van je TV ontvangers (tijdelijk, om te testen) met een internetkabel aan te sluiten? Hiermee sluiten we de adapters volledig uit.


@JanG2, is het nog gelukt het te testen met een kabel?


Yep, geen verandering. Het lijkt welling het probleem steeds minder voorkomt.  Het is nu al een laat dagen niet voorgekomen. Wellicht dat er iets anders is Wagner storing veroorzaakt. Bijvoorbeeld het gebruik van een nieuwe game console die veel data gebruikt ofzo…… het blijft soms gissen. 


Ah, dat kan ook natuurlijk. De enige manier om dat soort dingen écht te testen is ze een tijdje ontkoppeld te laten, maar als een storing niet zo vaak voorkomt is dat vaak wat lastig.


Klopt er zijn zoveel factoren. En als het niet aan de KoN verbinding ligt moet je verder kijken naar zaken die invloed hebben op signalen. En dat is hogere wiskunde of soms zo eenvoudig dat je het niet ziet. 


Na enige tijd dat het best redelijk ging (ongeveer 2 weken) is het nu weer wat vaker mis. Wat ik er erg opvallend vind is dat het ook met opnames gebeurd.  Het gaat dan niet om de verbinding als ik naar de opnames kijk maar de storing die ik zou zien wordt ook opgenomen. Hoe kan dat?


Goedemiddag Jan, dat is wel balen zeg! Ik heb nog een aantal vragen:

  • Heb je de ontvangers nog steeds met de DVS adapters aangesloten of met de internetkabel? (in het geval van de adapters, hoe branden dan de lampjes op het moment dat het stoort?)
  • Ervaar je dit op je beide TV's?
  • Ervaar je dit bij alle/meerdere opnames?
  • Wat voor TV gebruik je?

  • Heb je de ontvangers nog steeds met de DVS adapters aangesloten of met de internetkabel? (in het geval van de adapters, hoe branden dan de lampjes op het moment dat het stoort?) Bij storing knipperde het middelste lamp rood op. 
  • Ervaar je dit op je beide TV's? Ja, het is op beide TV's het geval.
  • Ervaar je dit bij alle/meerdere opnames? Ja, ook dat is het geval. 
  • Wat voor TV gebruik je? Samsung QE49LS03RASXXX (The Frame)

Ik heb overigens in de meterkast wat gewijzigd aan de aan de stroompunten waar de DVS op is ingestoken. Dit was een dubbele doos Met in de ene een de DVS en de andere een stekker naar de stekkerdoos waar ook de router in zat. Ik heb nu die laatste in de DVS gestopt. Tot nu toe gaat dit goed….. Nog even afwachten hoe dat gaat.  Zie ook bijgevoegd plaatje. 

 


Ah duidelijk! Het middelste lampje rood betekent dat de adapters onderling geen (goede) verbinding met elkaar hadden. Zoals je het eerder aangesloten had is dat een mogelijke oorzaak. Zoals je het nu hebt  (op de foto) moet alles goed zijn! (behalve dat het netwerklampje daar uit is maar dat komt denk ik omdat je experiabox uit staat of de ethernetkabel er niet in zat. :)