Skip to main content
Waarom worden trouwe klanten van KPN niet serieus genomen door KPN klantenservice?

Enerzijds via chat, anderzijds eerder al telefonisch.



Nieuwe klanten ontvangen de voordelen, terwijl trouwe klanten de rekening betalen.

Vanaf juli 2017, met aankomende prijsverhoging juni a.s. meegerekend, in 2 jaar tijd 15,2% prijsverhoging voor exacte hetzelfde pakket en "service". Enige service die ik ervaar is als ik er voor betaal, zoas m'n wifi-repeaters via KPN, die maar marginaal beter resultaat geven dan andere repeaters.



Komt bij dat ik voor 100MB downloadsnelheid als sinds jaar en dag € 4,99 (toentertijd op advies van KPN) betaal, terwijl dit al heel lang in het pakket blijkt te zitten. Moet ik dan zelf elk jaar de wijzigingen checken en ellenlange chat-/telefoonsessies volgen zonder resultaat? Hoe klantvriendelijk is dat....?



Na wederom vandaag contact te hebben gehad met 4 KPN-medewerkers weer geen redelijke oplossing aangeboden gekregen!

Het is echt ongelooflijk welke compensatie men aan mag bieden (€ 20,- ,terwijl de teveel betaalde rekening al snel oploopt tot € 120,-). Het is echt ongelooflijk hoe KPN met trouwe relaties omgaat en oplossingen aanbiedt. Het zal wel met de instructie en verantwoordelijkheden te maken hebben die men meekrijgt.



Alhoewel ik over het algemeen best tevreden ben over de service ga ik toch even verder kijken dan alleen KPN.

Er wordt mij geadviseerd om nu op te zeggen en dan evt. over 2 weken weer bij KPN aan te melden. Dan zou ik weer nieuwe klant zijn en profiteren van alle nieuwe klantaanbiedingen.



Opzeggen betekent voor mij en KPN administratieve handelingen en retourneren router etc.

Na 2 weken komt er weer een nieuwe router aan, alsmede een monteur, administratieve afhandeling etc.

Dit zou m.i. toch niet moeten hoeven?
@DN1567AA25, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht.



Allereerst excuses voor mijn late reactie! Daarnaast wil ik benadrukken dat elke klant, nieuw of vast, zeker wel door KPN gewaardeerd wordt. En dat er vanuit de klantenservice, telefonisch, chat of het Forum, altijd geluisterd zou moeten worden naar de klant.



Echter, is het ook zo dat we niet altijd zelf kunnen kijken wat de klant nog heeft en daadwerkelijk gebruikt, en wat we kunnen bieden wat betreft kortingen. Dit is afhankelijk van het pakket dat afgenomen wordt, welke opties er gebruikt worden (niet zichtbaar voor ons, je kan ze afnemen maar niet gebruiken. Zoals Spotify Premium bij het Alles-in-1 Standaard pakket) en wat de klant wil behouden. Stel je hebt een Alles-in-1 Instap pakket, en je wil naar Internet en TV Basis, dan wijzigt er verder niet zoveel.. Stap je over naar Internet en TV (Standaard), dan komen er wel wat opties bij zoals het opnemen pakket, tweede HD tv-ontvanger en een betere snelheid (indien dat mogelijk is op jouw adres).



Het klopt dat nu, bij Alles-in-1 Standaard en Internet en TV, de snelheid nu standaard 100Mbit/s is (mits de lijn op jouw adres dat aankan). Indien je hiervoor betaalde, kunnen we maximaal 3-4 maanden vergoeden. Dat is met die € 20,00 dan ook gebeurd.



Stel, je neemt nu Alles-in-1 Standaard af, met Spotify Premium, vast nummer en opnemen pakket, dan is het de vraag of je al deze opties gebruikt. Gebruik je bijvoorbeeld Spotify Premium niet, dan kan je kijken of je met Internet en TV goedkoper uitkomt. Dat is beter dan een korte periode korting en daarna weer een hoger bedrag.



Opzeggen kan inderdaad, maar je krijg dan wel de rompslomp die je omschrijft. Apparatuur retour, een nieuw pakket (evt. nieuwe ontvangers, afhankelijk van je huidige apparatuur), en misschien ook wel weer een monteursbezoek. Een nieuwe klant krijgt op het moment alleen de eerste 3 maanden korting.
KPN, zit reeds vijf jaar in de monitorings omtrend polarisatie en mindcontrol.. Ze zijn de grote verliezers.. En wat groot was zal klein worden.. De uitspeel is dus klantgerichtheid.. Aangezien we heden in de nieuwe tijd zijn en kpn achter loopt zal dat gevolgen hebben in de toekomst... Zit in constitutie verslag op Facebook.. Nieuwschierig.. Kom ff kijken..
Wat probeer je te zeggen @Giovanni1969
Hoi Allemaal,



Ik mag niet op Facebook van mijn vriendin, erg hé.

😂
Tja dat jullie uitgevlogen zijn in de toekomst.. Zie Facebook.. Giovanni Bernardi... Groetjes
Nep nieuws dus wat er op Facebook staat. En ja ik mag ook niet van mijn vriendin op Facebook ✋

Reageer