Skip to main content

Pfff, Ik ben er nu wel een beetje klaar mee. In al die jaren dat ik klant ben bij KPN heb ik nog nooit zulke slechte ontvangst gehad als nu. Sinds de overstap naar glasvezel is het bar slecht. Van de goede Wifi verbinding die ik voorheen had is niets meer over. Ook niet na het gebruiken van 'verbeter uw Wifi' via de KPN site. Mobiele telefoons wisselen regelmatig naar 4g data. Ontvangers die zeker 1x per dag opnieuw opstarten omdat er wederom nieuwe software op moet worden gezet.

Regelmatig opnieuw opstarten van de Experia box en zelfs resetten, omdat de tv gids niet meer aanwezig was, geen programma's meer terug kunnen kijken en zelfs geen opgenomen programma's kunnen kijken. Als dat zelfs al een verschil maakt, meestal niet.

Erg vermoeiend en frustrerend. Ik zou hier graag een oplossing voor zien.

Groet Melanie 

Dag @Meppelie. Goed dat je even een bericht achterlaat.

Ik vind het jammer om te lezen dat je sinds de overgang naar glasvezel juist problemen ervaart. Dat is natuurlijk niet wat je ervan verwacht. Ik wil het allereerst even hebben over de wifi.

Kun je toelichten wat voor problemen je precies ervaart met de wifi? Je mobiele telefoons wisselen naar 4G data. Zie je op dat moment het netwerk nog wel staan in de lijst met beschikbare wifi netwerken, of dat niet? Valt de wifi dan weg op alle apparaten tegelijk, of is dit op één apparaat en blijven de andere apparaten wel verbonden? Zou je kunnen testen of de het bekabelde internet wel gewoon blijft werken, of dat dit ook uitvalt wanneer je wifi problemen ervaart? Verder ben ik benieuwd of de problemen overal in huis voorkomen, of dat het om bepaalde ruimtes gaat waar de wifi juist vaak wegvalt. 

Kun je beschrijven hoe jouw thuisnetwerk eruit ziet? Welke modem heb je in gebruik? Heb je ook Experia Wifi’s of SuperWifi punten? Wat voor overige apparaten zijn er nog verbonden met jouw modem? 

 

Verder geef je aan dat je ook problemen ervaart met de tv-ontvanger. Dat is (helaas) een bekend probleem. Er wordt heel hard gewerkt om dit zo snel mogelijk op te lossen, maar dit blijkt helaas niet zo gemakkelijk te zijn. We hebben daarom een topic aangemaakt voor de spontaan herstartende tv-ontvangers zodat je de voortang in de gaten kunt houden. Ik snap heel goed dat het enorm vermoeiend en frustrerend is dat je niet altijd gewoon tv kunt kijken. Ik wil dan ook mijn welgemeende excuses aanbieden voor het ongemak. Weet dat onze technische dienst druk bezig is om het te verhelpen. 


Reageer