Skip to main content
Hi allemaal,



Ik heb een andere Samsung smart tv en probeer hier twee dingen mee icm met kpn:



1) internet aansluiten. Ik denk dat dit via een Samsung dongel moet als ik dat draadloos wil en via een switch als ik het bedraad wil. We hebben namelijk maar 1 ethernet port in de woonkamer en daar zit de Arris doos van kpn op aangesloten. Klopt dit? Zo ja, wat is er doorgaans beter? Switch of dongel?

2) de Arris box aansluiten op de smart tv zodat als ik de tv op de source tv zet, het ook echt de tv is. Nu zit de Arris box met een HDMI kabel op de hdmi2 ingang van de tv. Ook prima, maar nu werkt de afstandsbediening van de tv niet en ik vind het gek dat tv nu niet tv is 🙂 wie weet er hoe ik dit kan oplossen?



Alvast bedankt 🙂
Switch!!!
Switch!!!


Wat betreft punt 2: als je kijkt via het kastje van KPN, dan moet je ook die afstandsbediening van dat kastje gebruiken. Aan de afstandsbediening van de tv heb je dan niets. Volume kan je daar dan wel mee hoger of lager zetten en je kunt hem uit zetten, verder niets. Dat is gewoon zo, dat kan niet anders. Als je de KPN afstandsbediening uist insteld voor je tv, dan kun je daarmee ook het volume van de tv mee bedienen en hem aan / uit zetten. En heb je de afstandsbediening van de tv heel niet meer nodig.
En met deze weet je zeker dat je goed zit.


En met deze weet je zeker dat je goed zit.



Nu nog een linkje waar deze kan besteld kan worden 😉
O Ja en hier kan je die bestellen 😉 Link
https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=114



Dus... 😉
Haha wat een fijne man ben je toch @Nick83
Ik gebruik overigens een GS205v2 ...



https://www.alternate.nl/Netgear/GS205-SOHO-Ethernet-Switch-Series/html/product/1043751?lk=19839



... en die doet het ook prima.



Maar ... deze kun je niet aan de muur hangen ofzo, hij heeft geen bevestigingsgaatjes voor schroefjes.
Dank jullie wel! Eerste punt is meer dan opgelost :)-



Wat betreft het tweede punt...



Als ik kijk naar de channel list van m'n TV, zie ik daar de volgende opties staan:



TV

HDMI1

HDMI2

...

...



Het lijkt mij logisch dat als je TV kiest, je dan TV kijkt. Maar dat is dus niet zo aangesloten op het moment, want ik moet de KPN-box via hdmi verbinden in een van de HDMI poorten, waar ik dan dus vervolgens tv op kijk.



Ik denk dat het gewoon een kwestie is van een andere hdmi-poort (maar die heb ik nog niet kunnen vinden), of dat je de kpn-box met een andere kabel moet aansluiten op een andere poort op de tv.



Het gaat om een Samsung ue46f6400, model uit 2013 geloof ik. Misschien dat hdmi toen nog geen standaard was voor het tv-signaal?
Nee, dat is niet logisch.



De tv heeft zelf een mogenlijkheid om er een ouderwetse antenne op aan te sluiten. Je weet wel, zo'n ding wat we 30 jaar geleden allemaal op dak hadden staan. Of je kan je tv aansluiten op een centraal antenne systeem. Als je dat doet, dan kun je kijken via de source "TV". En daarbij kun je ook met de afstandsbediening van de tv het kanaal kiezen.



Tv kijken via KPN werkt echter via internet en een tv decoder. Deze zit via HDMI verbonden met je tv. En dus moet je bij source kiezen voor "HDMI1" of "HDMI2".
Nee, dat is niet logisch.



De tv heeft zelf een mogenlijkheid om er een ouderwetse antenne op aan te sluiten. Je weet wel, zo'n ding wat we 30 jaar geleden allemaal op dak hadden staan. Of je kan je tv aansluiten op een centraal antenne systeem. Als je dat doet, dan kun je kijken via de source "TV". En daarbij kun je ook met de afstandsbediening van de tv het kanaal kiezen.



Tv kijken via KPN werkt echter via internet en een tv decoder. Deze zit via HDMI verbonden met je tv. En dus moet je bij source kiezen voor "HDMI1" of "HDMI2".




Ah ok. Dan weet ik genoeg 🙂 bedankt voor de hulp!
Hoi @dekraan, Welkom op het forum. Ik zie dat @Nick83 en @Joep1965 jouw vragen al beantwoord hebben. Als je verder nog andere vragen hebt, stel ze gerust.

Reageer