Skip to main content

Goedendag!

Volgende probleem:

Ik stel mijn telefoon in als hotspot. Vervolgens zet ik de tv in de camper aan, met Google tv chromecast dongel er aan. Google tv verbind met mijn hotspot, en start mooi op. Alles werkt, behalve de Kpn itv app die op Google tv geïnstalleerd is. Geeft melding: Werkt alleen als aangesloten op je Wifi thuis netwerk.

Wat gaat/doe ik fout? Alvast bedankt voor de hulp!!

Hotspot wordt helaas niet gezien als thuis.

Je eigen Wifi via de Experiabox of Box12 wel. 

Voor KPN tv app moet je met je eigen WIFI verbonden zijn. 


Bedankt voor je antwoord Joop!

Maar vraagje, hoe kan het dan dat ik in het buitenland gewoon mijn Kpn itv app kan openen op mijn telefoon? Dan zit ik toch ook niet op "eigen" Wifi?


Bedankt voor je antwoord Joop!

Maar vraagje, hoe kan het dan dat ik in het buitenland gewoon mijn Kpn itv app kan openen op mijn telefoon? Dan zit ik toch ook niet op "eigen" Wifi?

Het zijn 2 verschillende apps. De app op de telefoon werkt wel buitenshuis. De app op de smarttv of stick/Chromecast werkt niet buitenshuis.

Vanaf de app op de telefoon kunt u wel casten naar de Chromecast. Maar in die situatie kunt u dus niet dat leuke kekke afstandsbedieninkje gebruiken. 

Om te casten van telefoon naar Chromecast moeten deze beide met hetzelfde WiFi punt verbonden zijn. Dit moet geen gastennetwerk of openbaar WiFi netwerk zijn.

Bent er nog?


Ik ben er nog Nick!

Bedankt voor je antwoord. Kpn itv staat niet op de Google tv chromecast, dus die heb ik achteraf gedownload van de Play store en op de Google tv chromecast gezet. Zou er dan sprake zijn van 2 verschillende apps? Zou het kunnen dat er op een andere manier iets niet goed gaat? Groet!


Hoi @Dakota1960, goed om te zien dat je al een stukje op weg geholpen bent. Ik help ook graag een handje - en hoop dat ik nog op tijd ben :)

Het klopt inderdaad dat we twee verschillende apps hebben: We hebben de Smart TV app die je op je tv kunt gebruiken, deze is dus voor gebruik thuis. Daarnaast hebben we de KPN TV app, die kan je zowel thuis als buitenshuis gebruiken. Als je ervoor zorgt dat je die app hebt, dan moet het goed komen!