Skip to main content

Wij maken op de slaapkamers gebruik van de smart tv app op de google chromecast met Google tv.

Nu wil het geval dat bij de tv (samsung) bij onze dochter zei het kan bedienen met de numerieke toetsen om van zender te veranderen, via hdmi cec en de tv afstandsbediening.

Bij ons op de slaapkamer werkt dit niet op de tv (lg), heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen?

Hallo,

De Chromecast met Google TV wordt rechtstreeks bediend door afstandsbediening van de Chromecast, en die heeft geen numerieke toetsen. De LG werkt hier uitsluitend als  monitor, daarom werkt de LG afstandsbediening hier niet.


@Ratonesque via hdmi cec is de chromecast te bedienen zoals je kan lezen werkt dat bij mijn dochter met een samsung tv gewoon, alleen bij ons met de lg niet de vraag is of iemand een idee heeft hoe dat kan, en misschien oplossing weet.


Kan deze discussie je wellicht verder helpen?


@Ratonesque via hdmi cec is de chromecast te bedienen zoals je kan lezen werkt dat bij mijn dochter met een samsung tv gewoon, alleen bij ons met de lg niet de vraag is of iemand een idee heeft hoe dat kan, en misschien oplossing weet.

O bij je dochter is ook sprake van Chromecast....dat had ik ff niet gezien.


Kan deze discussie je wellicht verder helpen?

Dit gaat zo te lezen om de magic remote maar die hebben we niet.


@Ratonesque kan gebeuren.


Hoi @Basdekruijf, als ik het zo lees is dit meer een ding van de tv zelf, niet zozeer waar ik iets mee kan. Ik durf dan ook niet te zeggen of het op te lossen is. 


Hoi @Basdekruijf, als ik het zo lees is dit meer een ding van de tv zelf, niet zozeer waar ik iets mee kan. Ik durf dan ook niet te zeggen of het op te lossen is. 

Dat denk ik ook maar had gekund dat mensen het wel werkend hadden/hebben. We gaan hier maar kijken voor een alternatieve chromecast afstandsbediening.


?v