Skip to main content

Beste,

 

Ik wil graag boven een extra tv. Nu dacht ik aan onderstaande tv. Kan ik dan met een app op dat ding ook tv kijken of moet ik met allerhande kabels - boren etc in de weer.

 

Dank Gerie

 

Hallo @GM2020-09 ,

Voor Philips TV's is geen KPN ITV app beschikbaar. 

Een kabel leggen is mogelijk, natuurlijk zou je ook kunnen werken met een chromecast, maar mijn advies is (en zal altijd blijven) om gebruik te gaan maken van een Digitenne-ontvanger. 

Ideaal voor op zolder omdat de antenne dan ook lekker hoog staat. Je hebt dan uitstekend beeld op de ongeveer 32 meest belangrijke zenders. 

Een extra (Digitenne) ontvanger kost maar 5 euro per maand, ervan uitgaande dat je al interactieve TV afneemt bij KPN. 


Het kan beter.

Er zit niet veel verschil tussen een tablet en de tv die op Android werkt. Het grootste verschil is dan ook dat je een tablet kan besturen met je handen op het scherm. Op een tv lukt dat niet.

Maar dat probleem kan je verhelpen door een muis en toetsenbord te koppelen aan de tv of een USB remote met muis functie.

Vervolgens heb je een paar dingen nodig om alles draait te krijgen op je tv.

X-plore.

Een APK Extractor APP 

KPN IPTV app op een tablet of telefoon.

 

 Als je een apk extractie app uit de Google play store haalt kan die een APK bestand maken die je via een otag USB kan overzetten naar de tv.

Hiervoor moet je natuurlijk een aantal stappen uitvoeren voor dit lukt.

Als eerst moet je in de instellingen van de tv de installatie van onbekende bronnen toestaan. Dit is nodig om via USB apps te kunnen installeren op de android tv van Philips. 

De app X-plore is nodig om door alles heen te kunnen bladeren en uiteindelijk de kpn IPTV app te kunnen starten. (Er komt geen snelkoppeling in het menu namelijk. ) Deze dient dan ook als eerst geïnstalleerd te worden. En kan je later toevoegen in je app menu op je begin scherm. Dit kan door op het plusje te klikken met app toevoegen aan. En de app in de lijst te selecteren.

Als je de installatie gedaan heb en de app opent staan daar alle opslag locaties. Hier kan je nu ook makkelijk de USB aanklikken en de kpn app om deze te installeren. 

Na installatie kan je in de zelfde app onder applicatiebeheer/geïnstalleerd de kpn IPTV app terug vinden.  En uiteindelijk ook starten. Vanaf dat moment is het alleen nog de standaard dingen invulling die ook bij telefoon of tablet nodig zijn. Alleen hierbij geldt wel dat de besturing moet gebeuren vanuit toetsenbord en muis of afstandsbediening met muis functie omdat je niet met je hand de app kan besturen.

 

Ook update zal je zo nu en dan op deze manier moeten doen om het draaiende te houden. 

 

Maar verder geen extra spullen meer nodig.

Ik ben er blij mee en het werkt prima.

 

Succes.