Skip to main content
Beantwoord

Smart TV+ app voor Android TV werkte ineens niet in Noorwegen

• July 6, 2025
  • 7 reacties
  • 69 keer bekeken

Ik heb een Salora Smart TV type 24MBA300 /Android en heb daarop de KPN TV+ app geïnstalleerd. Ik gebruik deze in de caravan met wifi vd camping, met hotspot via mobiel, etc. Het werkt uitstekend. Medio juni 2025 bevonden wij ons in Noorwegen toen KPN een storing had en daarna de KPN TV+ app niet meer werkte. Opnieuw installeren hielp niet. KPN gebeld met de vraag hoe de app weer te kunnen activeren. De medewerker deed erg zijn best en moest meerdere malen een collega raadplegen.
De uitkomst was dat alle abonnementen (Wifi, TV, Internet, mobieltjes) vooraf via de thuis-WiFi gekoppeld dienen te worden om onderweg - in dit geval in Noorwegen - de KPN TV+ app voor de Smart TV opnieuw te kunnen activeren. Dat wist ik niet en heb ik ook nergens kunnen vinden.
Nu thuis de betreffende abonnementen gekoppeld met alle gegevens die daar voor nodig zijn. Hoe kan ik nu binnen “Mijn KPN” zien dat ze daadwerkelijk gekoppeld zijn. Ik wil voorkomen dat ik straks onderweg door een storing de app wederom niet kan heractiveren.
Ik wil benadrukken dat ik ontzettend blij ben met deze app, niet elke keer een schotel aansluiten en uitrichten, etc.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@J-Pe, de TV+ App voor smart-tv is zoals de anderen al zeggen alleen bedoeld voor thuisgebruik. Buitenshuis hoort die niet te werken. Dat het een paar weken wel gewerkt heeft is niet de bedoeling geweest dus, daar heb je geluk mee gehad. Dat de app daar niet werkt is zoals het hoort dus.

Wat je wel kunt doen in de rest van de EU, is de mobiele/tablet versie van de TV+ app gebruiken. Die is beschikbaar voor iOS en Android, en ondersteund Chromecast en AirPlay. Als de tv die je in Noorwegen hebt, een van beide functies ondersteund, of als je een losse Chromecast hebt, kan je via die weg op de tv te kijken.

7 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 6, 2025

Beste ​@J-Pe de TV+ app is bij mijn weten alleen voor thuisgebruik op je thuisnetwerk.

Voor buiten de deur gelden andere tv-apps of websites om tv te kijken van KPN, zie onderstaande lik die afgelopen week in de nieuwsbrief van KPN stonf:

www.kpn.com/televisie/online-tv-kijken

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 7, 2025

Beste Jan D. De app werkte onderweg gedurende ongeveer 3 weken uitstekend. Pas na de storing bij KPN werkte de app niet meer en kon ik deze niet heractiveren om reden zoals ik heb aangegeven. De KPN TV+ app is ergens rond maart-april dit jaar door KPN met aangepaste software geïntroduceerd voor smart-tv’s met Android. Dat is een hele vooruitgang. Ook bij de helpdesk van KPN is men nog wat onwennig v.w.b. het verhelpen van een probleem zoals ik heb omschreven.

• July 7, 2025

Beste Jan D. De app werkte onderweg gedurende ongeveer 3 weken uitstekend. 

Dat was dan hartstikke fijn voor jou. Maar dat is niet de bedoeling. Tv kijken met de afstandsbediening in je hand mag alleen thuis. Buitenshuis moet je casten vanaf je mobiel. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • July 7, 2025

Beste ​@J-Pe de TV+ app is uitsluitend voor je tv thuis op je thuisnetwerk.

andere tv-app is voor buitenshuis op een mobiel, tablet of browser en ecventueel casten naar een tv,

zoals ook staat in de link die ik eerder stuurde.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@J-Pe, de TV+ App voor smart-tv is zoals de anderen al zeggen alleen bedoeld voor thuisgebruik. Buitenshuis hoort die niet te werken. Dat het een paar weken wel gewerkt heeft is niet de bedoeling geweest dus, daar heb je geluk mee gehad. Dat de app daar niet werkt is zoals het hoort dus.

Wat je wel kunt doen in de rest van de EU, is de mobiele/tablet versie van de TV+ app gebruiken. Die is beschikbaar voor iOS en Android, en ondersteund Chromecast en AirPlay. Als de tv die je in Noorwegen hebt, een van beide functies ondersteund, of als je een losse Chromecast hebt, kan je via die weg op de tv te kijken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 15, 2025

Beste Jasper van KPN,

Dank voor je antwoord, het is mij duidelijk dat ik enkele weken geluk heb gehad.

Als het dan toch heeft gewerkt is het misschien te overwegen om deze functie beschikbaar te stellen. Casten werkt zeker, maar waarom extra omwegen als het ook direct kan.
Daarbij heeft KPN-servicedesk mij m.b.t. deze casus, bij telefonisch contact, gewezen op het thuis koppelen van internet, tv en andere abonnementen, zoals ik heb omschreven. Daarmee dacht ik dus dat het een beschikbare optie was. 

Jasper van KPN
Moderator

Dat is wat complexer dan het wel of niet beschikbaar stellen, het heeft ook te maken met rechten. Voor de mobiele app mogen we het in de EU beschikbaar maken, via het grote scherm (dus via een tv-ontvanger, of de TV+ app voor je smart-tv) mogen we dat alleen op het thuisadres. Dat is waardoor het elders niet mogelijk is.